محتوای خبری دانشکده پزشکی

برگزاری جلسه هیات رئیسه دانشکده پزشکی با موضوع فرآیند جذب اعضای هیات علمی از طریق فراخوان

جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی تهران روز شنبه ۲۹ تیر 98 با موضوع فرآیند جذب اعضای هیات علمی از طریق فراخوان در سالن شورای این دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، در این جلسه، پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط دکتر جواد توکلی، معاون دانشجویی دانشکده، دکتر نیما رضایی، معاون بین الملل این دانشکده به ارائه گزارشی در خصوص اکران خیریهٔ فیلم 'شبی که ماه کامل شد' پرداخت و گفت: عواید این اکران صرف سلامت روان کودکان بیمار خواهد شد و در صورت استقبال دانشجویان، این طرح ادامه خواهد یافت.
در ادامه، دکتر رویا ستارزاده در خصوص دستورجلسه فرآیند جذب اعضای هیات علمی از طریق فراخوان گزارشی ارائه کرد و گفت: قبل از فراخوان، اعلام نیاز گروه‌ها را بررسی و آن را با نقشه علمی گروه مربوطه قیاس می‌کنیم تا اگر تطبیق داشت، اعلام نیاز را با امضای ریاست دانشکده به معاونت آموزشی دانشگاه ارسال نماییم که ارسال نهایی به معاونت آموزشی وزاتخانه انجام شود. 
معاون امور هیئت علمی دانشکده در ادامه گفت: متقاضیان از طریق نشر فراخوان در سایت وزارتخانه خبردار می‌شوند و ثبت‌نام از طریق سامانه الکترونیکی انجام و لیست شرکت‌کنندگان از طریق وزارتخانه به دانشگاه ارسال می‌شود. این لیست از طریق معاونت امور هیئت علمی در نامه‌ای همراه با فرم‌های مربوطه (بندهای شرطی کارنامه مختص دانشکده پزشکی و فرم مربوط به امتیازات توانایی علمی داوطلب عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها) و لیست اعضای کمیته جذب هیات علمی به گروه‌ها ارسال می‌شود تا  کمیته جذب توسط گروه تشکیل شود.
دکتر ستارزاده در خصوص فرم‌های یادشده نیز توضیحاتی ارائه کرد و سپس اعضای هیئت رئیسه دانشکده به تفصیل در خصوص نحوه ارزیابی داوطلبان جذب هیأت علمی و راهکارهای بهبود آن به بحث و اعلام نظر پرداختند.
در پایان دکتر شهریار نفیسی، رئیس دانشکده توضیحاتی در خصوص نحوه محاسبه هیات علمی مورد نیاز هر گروه آموزشی در معاونت آموزشی دانشگاه پرداخت و از معاونت امور هیات علمی درخواست شد فرمول مورداستفاده برای محاسبه نیاز به هیات علمی در اختیار گروههای آموزشی قرار داده شود تا چنانکه در این راستا پیشنهاد اصلاحی دارند به دانشکده اعلام کنند تا در این مورد با معاونت آموزشی دانشگاه مکاتبه شود.
خبرنگار: مینا محمدی 
عکس: نیرومند رومیانی

 

مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی