محتوای خبری دانشکده پزشکی

برگزیده دومین جشنواره قدر استاد: دانشکده پزشکی خانه من است

​دکتر سعیدرضا مهرپور برگزیده بخش آموزش پزشکی عمومی دومین جشنواره قدر استاد است، به همین دلیل با او گفت وگو شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، دومین جشنواره قدر استاد دانشکده پزشکی با معرفی ۱۰ استاد برگزیده در حیطه‌های آموزشی، پژوهشی و ویژه روز چهارشنبه ۲۹ مرداد به صورت محدود با حضور اساتید برگزیده در تالار ابن سینا و پخش آنلاین در اسکای روم برگزار شد.
برگزيدگان این جشنواره با آرای فراگیران اعم از دانشجویان دوره پزشکی عمومی، تحصیلات تکمیلی، دستیاری و فلوشیپ به همراه بررسی میانگین نمرات ۵ ساله اعضای هیات علمی، نظر مسئولان آموزشی گروه و بخش ها، رول مدل بودن، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، منتور پژوهشی بودن، تعداد مقالات و… انتخاب و معرفی می‌شوند.
در دومین سال برگزاری این مراسم از ۱۵۵۷ رای الکترونیک، ۱۲۰۶ رای مربوط به دور دوم نظرسنجی بود که از این میان ۶۲۲ رای مربوط به دوره پزشکی عمومی، ۳۲۰ رای مربوط به دوره تخصصی و فوق‌ تخصصی و ۲۶۴ رای مربوط به دوره علوم پایه بود.
متن ذیل گفت و گوی روابط عمومی دانشکده پزشکی با دکتر سعیدرضا مهرپور از برگزیدگان بخش آموزش پزشکی عمومی دومین جشنواره قدر استاد است.

با تبریک به شما به عنوان یکی از اساتید برگزیده دانشکده پزشکی در سال ۹۹ لطفا خودتان و گروه آموزشی رو بصورت کامل معرفی بفرماييد. 

دکتر سعیدرضا مهرپور هیأت علمی گروه ارتوپدی دانشکده پزشکی و رئیس بیمارستان شریعتی هستم.

  از نظر شما، چه ویژگی‌هایی باعث می شود که یک استاد، به عنوان یک معلم منتخب در دانشگاه توسط دانشجویان معرفی شود؟
به نظرمن عشق به یاد دادن مهمترین علت انتخاب یک استاد از سوی دانشجویان است، کار معلمی شبیه کار پیامبران است، کار پیامبران هم از آنجایی که   بی مزد و عاشقانه بود تاثیر گذار بود، دانشجویان هم حس می‌کنند چه کسانی از شیره  وجودشان به آنها تزریق می‌کنند و عاشقانه درس می‌دهند و معمولا درست تشخیص می‌دهند. اکثر اساتید هم همینطور هستند و ما انتظار داریم هرکس وارد این حیطه می‌شود از شیره جانش تزریق کند که این حس را دانشجویان به خوبی درک می‌کنند.  

چه آرزویی برای ادامه خدمتتان در دانشگاه متصور هستيد؟
آرزو دارم هرچه زودتر کارهای اجراییم تمام شود و بتوانم وقت بیشتری برای معلمی بگذارم.
 
چه آرزویی برای آینده دانشجویان خود داريد؟

  آرزو دارم دانشجویان هر چه بیشتر مهارتهای علمی، عملی و حرفه‌ایرا کسب کنند و کسانی که علاقه دارند حرفه معلمی را ادامه دهند، آینده مملکت را در دست بگیرند.  

شنيدن نام دانشکده پزشکی  چه حس و حالی در شما ایجاد مي‌ کند؟

احساس می‌کنم دانشکده پزشکی خانه من است و وابستگی و کشش زیادی به این جا دارم.

براي برگزاری بهتر جشن قدر استاد در سال‌ هاي آتی چه پیشنهادی داريد؟

مراسم امسال قدر استاد با وضع موجود و شرایط بحرانی کرونا، خیلی خوب برگزار شد و برای سال آینده نمیتوان پیش بینی کرد چه اتفاقی می‌افتد، از دانشکده پزشکی که با وجود تمام این مسائل توانست به خوبی این مراسم آبرومند و انگیزشی را برگزار کند تشکر می‌کنم.  
و کلام آخر، اگر نکته‌ای مدنظر دارید بفرماييد.
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *