محتوای خبری دانشکده پزشکی

برگزیدگان مراسم روز پژوهش دانشکده پزشکی معرفی شدند

دکتر نفیسی در مراسم معرفی برگزیدگان روز پژوهش گفت: : دست یابی به روش های جدید تشخیصی، درمانی و تسکین هر چه بیشتر آلام بیماران ماحصل همکاری گروه های آموزشی علوم پایه و بالین است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، دکتر شهریار نفیسی رئیس دانشکده پزشکی در مراسم جشن روز پژوهش دانشکده پزشکی که پیش از ظهر امروز دوشنبه دوم دی ماه در تالار ابن سینا برگزار شد، با تبریک روز و هفته پژوهش گفت: من چهار سال است که به عنوان رئیس دانشکده در این مراسم حاضر می شوم که هر سال پربارتر و  جالب تر از سال قبل برگزار می شود.
وی با ابراز خرسندی از برپایی این مراسم گفت، نحوه ارائه سخنرانی ها توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی یک الگوی خوب برای انتخاب اساتید آینده دانشکده است چرا که توانمندی در ارائه و تسلط بر مطالب را میتوان مشاهده کرد.
رئیس دانشکده پزشکی، برگزاری این دست از ارائه های نتایج یافته و تحقیقات علمی را قابل تعمیم در طول سال دانست و افزود: فرصت مناسبی برای محک زدن دانشجویان است.
وی ادامه داد:  ارائه روش های تشخیصی، درمانی و دارویی جدید و تسکین هر چه بیشتر آلام بیماران ماحصل، همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر گروه های آموزشی علوم پایه و بالین است و این همان مطلوب و مورد انتظار دانشکده است.
دکتر نفیسی با تاکید بر اهمیت علوم پایه گفت: مهم ترین فعالیت های علمی و پژوهشی در حیطه علوم پایه صورت می گیرد، و نتایج آن راهنمای اساتید بالینی است و جای شکرگذاری دارد که در دانشکده پزشکی اساتید و پژوهشگران علوم پایه حضور موثر و فعال دارند.
رئیس دانشکده پزشکی با اشاره به پخش کلیپ های معرفی گروه های آموزشی علوم پایه اظهار داشت: معرفی امکانات و تجهیزات گروه ها فرصت خوبی برای تبادل امکانات و همکاری هر چه بیشتر میان گروه های اموزشی را فراهم می کند و با توجه به این که بیش از 30 گروه آموزشی علوم پایه و بالینی و 1100 عضو هیات علمی در دانشکده پزشکی مشغول به فعالیت هستند اگر خلاء ارتباطات گسترده تر رفع شود و از توانمندی های یکدیگر بیشتر استفاده کنند، شاهد نتایج بسیار خوبی در پشبرد تحقیقات و نتایج درمانی خواهیم بود.
وی با تاکید بر ارتباط میان گروه های آموزشی علوم پایه گفت: ارتباطات میان گروههای آموزشی باید از این فراتر رود و در حوزه  علوم پایه و بالین و سایر رشته های غیر پزشکی هر چه بیشتر گسترش یابد.
دکتر نفیسی  با اشاره به مفید و پربار بودن مراسم روز پژوهش دانشکده پزشکی پیشنهاد کرد: همزمان با هفته پژوهش کنگره ای به صورت سالانه برای ارائه تحقیقات و یافته های علمی اساتید و دانشجویان برگزار شود و علاوه بر دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اساتید دانشکده و اساتید از سراسر کشور یافته های علمی خود را ارائه دهند و یک همایش میان رشته و چند رشته ای داشته باشیم که نتیجه آن قطعا خدمت به مردم و بیماران خواهد بود.
در ادامه با حضور دکتر شهریار نفیسی رییس دانشکده، دکتر ایرج کاشانی معاون تحصیلات تکمیلی، دکتر ابوالفضل گلستانی، دکتر بهروز نیک بین و دکتر کریمیان از اعضای شورای تحصیلات تکمیلی از ده سخنران برتر روز پژوهش با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد و در نهایت حسین رستمیان (ایمنولوژی پزشکی)، سید محمد رضا نوری (فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی) و رؤیا غفارنیا  (ژنتیک پزشکی) به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
توضیح این صد دانشجوی تحصیلات تکمیلی روز 23 آذر در صد سخنرانی 5 دقیقه ای آخرین نتایج تحقیقات و یافته های علمی خود را ارائه کردند که از این میان ده نفر انتخاب شدند.
در این مراسم کلیپ گروه فیزیولوژی به عنوان کلیپ برگزیده انتخاب و معرفی شد.
دکتر ایرج کاشانی معاون تحصیلات تکمیلی  در مراسم روز پژوهش و معرفی طرح های تحقیقاتی برتر و پژوهشگران برگزیده دانشکده پزشکی که با حضور دکتر نفیسی رئیس دانشکده پزشکی و جمعی از مسئولین دانشکده پزشکی و مدیران گروه های آموزشی علوم پایه پیش از ظهر امروز دوم دی ماه در تالار ابن سینا برگزار شد گفت: حضور من بهانه ای است برای تشکر از کسانی که برای پیش برد پژوهش تلاش می کنند کارشناسان آموزش تحصیلات تکمیلی، دکتر گلستانی که حضور معنوی ایشان در تحصیلات تکمیلی جاریست، شورای تحصیلات تکمیلی، دکتر دهپور و دکتر کریمیان که یک رفرنس هستند و با راهنمایی انها اشتباهات را برطرف میکنیم، داوران محترمی که داوری سخنرانی ها را بر عهده داشتند.
وی با اشاره به زحمات کمیته اجرایی این مراسم گفت: تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب کمیته اجرایی مسئولیت و زحمت برگزاری این مراسم را کشیدند، امیدوارم همه همه گروه ها داشته باشند یک کمیته دانشجویی در تحصیلات تکمیلی ایجاد کنیم که با کمک دانشجویان اهداف را پیش ببریم.
دکتر کاشانی افزود: روز 23 آذر صد سخنرانی به روش تد ارائه شد که از میان سخنرانی ها ده نفر انتخاب شدند و نحوه ارائه که پیچیده ترین مطالب علمی را به ساده ترین شکل ارائه دادند که امیدوارم الگو باشند، ارائه مطالب به حدی خوب بود که چند گروه درخواست داشتند این افراد برگزیده سخنرانی خود را در گروه های آنها ارائه دهند.
در ادامه ده سخنران برتر مجددا نتایج تحقیقات خود را در مدت زمان ۵ دقیقه و۳۰ ثانیه به روش TED ارائه کردند.
همچنین در این مراسم کلیپ های مختلفی از روند مطالعات و تحقیقات دانشجویان تحصیلات تکمیلی گروه های علوم پایه دانشکده پزشکی، کلیپ معرفی گروه های علوم پایه و یاد اساتید درگذشته دانشکده به نمایش درآمد.
خبر: مینا محمدی
 

 

کلمات کلیدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی