محتوای خبری دانشکده پزشکی

جلسه اعضای بسیج دانشکده پزشکی با دکتر بیگ محمدی برگزار شد

دکتر بیگ محمدی در جلسه با اعضای بسیج دانشکده پزشکی با تاکید بر اجرای بیانه گام دوم انقلاب در دانشکده گفت: برنامه ریزی ها باید عملیاتی باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی جلسه اعضای بسیج دانشکده با دکتر بیگ محمدی پیش از ظهر یکشنبه ۹ آبان ماه در سالن شورای دانشکده پزشکی برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر حسن زاده مسئول بسیج دانشکده پزشکی گفت: توجه به فرمایشات رهبری و شعارهایی که ایشان در ابتدای هر سال مطرح می کنند در زمره دغدغه های کارکنان است و باید بیش از گذشته به آن توجه شود.
وی با اشاره به قسمت هایی از بیانیه گام دوم انقلاب در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سال ۹۷ توسط رهبر انقلاب مطرح شد، گفت: دانش، حاکمیت، خودباوری، امید، تعاملات بین المللی، مقاومت ملی، عدالت، جوان گرایی و اقتصاد، از جمله سر فصل مطالبی بود که بارها توسط رهبر انقلاب مطرح و به آن تاکید شد اما متاسفانه چندان به آن پرداخته نشد و حتی در مواقعی خلاف جهت تحقق این اهداف حرکت شده است.
دکتر حسن زاده با تاکید بر توجه ویژه بر تبدیل علم به فناوری گفت: جای تاسف دارد که این شعار در دانشکده پزشکی که سرآمد علمی کشور است اجرایی نشده است.
وی افزود: باید توجه به علم نافع و بحث پاسخگویی اجتماعی و سلامت معنوی در راس برنامه ها قرار بگیرد بویژه پاسخگویی اجتماعی که دانشجویان و فراگیران دانشکده در ارتباط مستقیم با مردم و جامعه هستند و باید منافع ملی را در نظر داشته باشند.
دکتر حسن زاده خاطر نشان کرد: خوشبختانه افراد تأثیرگذار با سابقه کار اجرایی و مدیریتی در بسیج دانشکده حضور دارند که با بهره گیری از نظرات و توانمندی آنها میتوانیم برای بهتر شدن وضعیت کشور گام برداریم.
در ادامه دکتر محسن پرویز عضو هیات علمی گروه فیزیولوژی اظهار داشت: وقتی در راس کار افرادی قرار می‌گیرند که دغدغه داشته باشند، می‌توان به اصلاح وضعیت امیدوار بود.
در ادامه دکتر شریف عضو هیات علمی گروه ایمونولوژی گفت: باید شرایط و مقدمات برای ظهور امام زمان را فراهم کنیم.
دکتر ابراهیمی مسئول ستاد شاهد دانشکده، دکتر نبوی زاده، آقای نعمتی نیز در صحبت هایی کوتاه دغدغه ها و انتظارات خود را مطرح و برای هرگونه همکاری با دانشکده اعلام آمادگی کردند.
دکتر علی نجفی مسئول بسیج کارکنان دانشکده پزشکی در گزارشی، برنامه های عملیاتی شش ماهه دوم بسیج کارکنان دانشکده را ارائه داد و گفت این برنامه ها در سال های گذشته اجرا شده است.
دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران، آموزش جست و جوی نظام مند در منابع علمی، اطلاع رسانی درباره شهدای دانشکده، کارگاه مقاله نویسی، دوره آموزش کمک های اولیه، اجرای دوره آموزشی اطفای حریق، توانمندسازی کارکنان، ترویج ورزش همگانی،اجرای برنامه اهدای خون از جمله برنامه های اعلام شده بود.
دکتر صادقیان معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، نیز که از مدعوین جلسه بود، حضور بسیجیان دانشکده را مایه امیدواری دانست و گفت: نقش بسیج از مطالبه گردی باید وارد فاز کنشگری و ارائه راه حل و رفع موانع شود.
دکتر بیگ محمدی رئیس دانشکده پزشکی در جمع بندی با ابراز خرسندی از حضور همکاران و افراد باسابقه در بسیج دانشکده گفت: این حضور توقعات برای تحقق اهداف بالا می‌برد.
وی افزود: برای حل مشکلات و بهبود اوضاع نباید به حضور اشخاص و تغییرات مدیریتی صرف وابسته بود بلکه با همت جمعی و با کمک یکدیگر میتوان موفق شد، هر چند حضور افراد همسو در راس کار نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.
دکتر بیگ محمدی ادامه داد: تا جایی که در حیطه اختیارات من به عنوان رئیس دانشکده باشد از برنامه های عملیاتی بسیج حمایت خواهم کرد.
وی افزود: کار  فرهنگی، کار یک روز و دو روز نیست، بلکه یک پروسه زمان بر و نیازمند استقامت و ممارست است و باید برای آن وقت گذاشت.
رئیس دانشکده پزشکی بی برنامگی و بی نظمی را دو اشکال عمده دانست و گفت: باید برنامه ریزی ساختارمند و درست داشته باشیم تا به اهداف برسیم.
وی با اشاره به حضور چندین نهاد فرهنگی با محوریت فعالیت های مشترک در دانشکده، اظهار داشت: برای توفیق بیشتر در اهداف به دنبال هم افزایی و همگرایی هستیم که نقطه کانونی این فعالیت ها دانشجو است.
دکتر بیگ محمدی با تاکید بر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، خطاب به اعضای بسیج گفت: روی این بیانیه بیشتر کار کنید و برنامه عملیاتی تدوین کنید و در برنامه ریزی و فعالیت های اجرایی،  به دنبال برنامه هایی باشید که مغفول مانده و کمتر به آن توجه شده است.
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *