محتوای خبری دانشکده پزشکی

جلسه نهایی کمیته داوران دومین جشن قدر استاد دانشکده پزشکی برگزار شد

اعضای کمیته داوران جشن قدر استاد، با اعلام آرا و نظرات فراگیران، بررسی ارزیابی سالانه اساتید در ۵ سال اخیر اساتید منتخب و۱۰ برگزیده دومین جشن قدر استاد را انتخاب کردند. اسامی افراد برگزیده تا روز جشن محرمانه خواهدماند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، آخرین جلسه اعضای کمیته داوران دومین جشن «قدر استاد» با حضور دکتر شهریار نفیسی ریاست  دانشکده و معاونت‌های مرتبط به عنوان اعضا حقوقی و ۵ نفر از برگزیدگان جشن سال گذشته به عنوان اعضا حقیقی، ظهر روز شنبه ۱۱ مرداد در سالن شورای دانشکده برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر رضایی گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای برگزاری دومین جشن قدر استاد ارائه کرد و گفت: این جشن با مصوبه هیات رئیسه دانشکده پزشکی در اسفند ۹۷، برای اولین بار در ۱۲ اردیبهشت سال ۹۸ همزمان با گرامیداشت روز معلم، با معرفی ۱۰ استاد  برگزیده در بخش‌های آموزش پزشکی عمومی، تخصصی و فوق تخصصی، علوم پایه، پژوهشی، استاد جوان، استاد پیشکسوت و برگزیده هیات داوران در تالار ابن سینای دانشکده پزشکی برگزار شد.
دبیر اجرایی جشن قدر استاد تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود روز چهارم اردیبهشت ماه دومین جشن قدر استاد در تالار  ابن سینا برگزار شود که به علت شرایط بیماری کرونا به اول شهریورماه و روز پزشک موکول شد که این تاریخ نیز به علت همزمانی با ایام محرم  به ۲۹ مرداد ماه تغییر يافت.
دکتر رضایی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم جشن قدر استاد گفت: پیشنهاد ما این است که مراسم روز چهارشنبه ۲۹ مرداد و تنها با حضور برگزیدگان و تعدادی از اعضای هیات رئیسه دانشکده جهت اهدای جوایز در تالار ابن سینا برگزار شود.
وی با اشاره به روند انتخاب اساتید منتخب و برگزیده گفت: در انتخاب استاد برگزیده آموزشی ملاک اصلی در انتخاب اساتید، آرا فراگیران  است که پس از جمع آوری آرا، نظرات مدیران گروه و معاونین آموزشی بیمارستان ها، بررسی امتیازات سالانه اساتید در ۵ سال اخیر، برگزاری جلسه با مدیران گروه‌های آموزشی و معاونین آموزشی بیمارستان ها، بررسی نتیجه این جلسات و آرای فراگیران توسط هیات داوران در انتخاب نهایی تاثیر گذار است.
وی افزود: در بخش برگزیده پژوهشی دو نفر از اساتید در بخش بالینی و پایه معرفی می‌شوند که انتخاب بر اساس آرا فراگیران، منتور و راهنمای  پژوهشی بودن اساتید و تعداد مقالات رجوع بهHایندکس و استناد مقالات در سامانه علم سنجی صورت می گیرد.
دکتر رضایی ادامه داد: امسال نیز مانند سال گذشته در بخش استاد جوان  از یک هیات علمی زیر ۴۰ سال و در بخش استاد پیشکسوت استاد  بالای ۶۵ سال و استاد برگزیده هیات داوران در بخش رول مدل تقدیر خواهد شد.
وی افزود: امسال با توجه به شرایط کرونا تمام آرا به صورت الکترونیک و از طریق فرم‌های از پیش طراحی شده به دبیرخانه مراسم ارسال شد  که در نهایت ۱۵۵۷ رای کسب شد که ۱۲۰۶ رای مربوط به دور دوم نظر سنجی‌ها بود. که از این میان ۶۲۲ رای مربوط به دوره پزشکی  عمومی، ۳۲۰ رای دوره تخصصی و فوق تخصصی، ۲۶۴ رای دوره علوم پایه بود. در دوره اول نظر سنجی ۳۵۱ نفر شرکت کردند.
دبیر اجرایی جشنواره قدر استاد با بیان این که در این جشنواره اساتید نامزد به عنوان افرادی که در فاز اول توسط فراگیران پیشنهاد می‌شوند،   اساتید منتخب به عنوان اساتیدی که بیشترین آراء را در بخش نظر سنجی از گروه‌های آموزشی و معاونین آموزشی بیمارستان‌ها کسب کرده  اند  و اساتید برگزیده که پس از بررسی آرای فراگیران و نتیجه جلسات مدیران گروه‌ها و معاونان آموزشی و نظر نهایی هیات داوران معرفی و 
اعلام خواهند شد.
دکتر رضایی در ادامه اسامی اساتید منتخب گروه‌های بالینی، علوم پایه، آموزش پزشکی عمومی، آموزش تخصصی، اساتید جوان زیر ۴۰ سال،   اساتید پیشکسوت و اساتید منتخب هیات داوران را اعلام کرد و اعضای هیات داوران اسامی منتخبین خود را به صورت محرمانه دراختیار دبیر  اجرایی قرار دادند، اسامی تا روز جشن محرمانه خواهد بود.
  لوح تقدیر، مدال و تندیس جشنواره که منقش به آرم قدیم دانشکده پزشکی است به اساتید برگزیده اهدا خواهد شد، همچنین قرار است از  اساتید منتخب نیز قدردانی شود که البته با توجه به دستورات ستاد مقابله با کرونا قرار است ساز و کار برگزاری جشن به حضوری یا مجازی،   آفلاین یا آنلاین بررسی و اعلام نهایی شود.
توضیح این که این جلسه با حضور دکتر شهریار نفیسی ریاست دانشکده، دکترنیما رضایی دبیر اجرایی جشنواره و معاون بین الملل دانشکده، دکتر آرش عکاظی معاون آموزش پزشکی عمومی، دکتر روح اله میری معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر رویا ستارزاده معاون امور هیات علمی، دکتر ایرج کاشانی معاون آموزش تحصیلات تکمیلی، دکتر شروین بدو، دکتر کامران بلیغی، دکتر فرشید نوربخش، دکتر هادی احمدی آملی و دکتر علیرضا استقامتی از برگزیدگان اولین دوره جشن قدر استاد درسالن شورای دانشکده پزشکی برگزار شد.
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *