محتوای خبری دانشکده پزشکی

جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی با بررسی مسائل روز دانشکده برگزار شد

جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی با بررسی مسائل روز دانشکده و موضوع مدرس مدعو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، جلسه هیئت‌رئیسه صبح روز شنبه 11 بهمن در سالن شورای دانشکده برگزار شد، در ابتدای جلسه دکتر شهریار نفیسی، رئیس دانشکده با تسلیت درگذشت مرحوم علی‌اصغر هاشمیان کارمند بازنشسته کتابخانه دانشکده پزشکی پیشنهاد نام‌گذاری بخشی از کتابخانه به نام آن مرحوم خبر داد.

وی گفت: با توجه به درخواست فارغ‌التحصیلان دوره‌های مختلف دانشکده و درخواست اعضای هیئت‌رئیسه و اساتید دانشکده بحث نام‌گذاری قسمتی از کتابخانه به نام مرحوم هاشمیان برای تکریم و پاسداشت سال‌ها خدمت متعهدانه در کتابخانه دانشکده،این پیشنهاد به هیئت‌رئیسه دانشگاه ارسال و در صورت موافقت انجام خواهد شد.

در ادامه اعضای هیئت‌رئیسه هر یک در خصوص موضوعات مختلف حیطه‌های مربوط به امور معاونت خود صحبت کردند که رأی‌گیری و نظرسنجی در خصوص مدیر گروه از آن جمله بود که دکتر ستارزاده با اشاره به الکترونیک بودن نظر ارزشیابی‌ها در گروه‌های بالینی از راه‌اندازی ارزشیابی الکترونیک در گروه‌های علوم پایه خبر داد.

در ادامه دکتر علی لباف در خصوص مصوبه نشست شورای آموزش پزشکی در خصوص اصلاح شرایط صدور مدرک فلوشیپ و فوق تخصص برای اساتیدی که در راه‌اندازی این دوره‌ها تأثیرگذار بودند توضیحاتی ارائه کرد و گفت: طبق این مصوبه و در صورت دارا بودن یک سری شرایط امکان صدور مدرک برای این دسته از اساتید وجود خواهد داشت.

وی افزود: برای صدور مدرک فلوشیپ، دارا بودن مرتبه دانشیاری، تأییدیه هیئت ممیزه دانشگاه، همکاری 10 ساله و بیشتر در تربیت دستیاران و برای صدور مدرک فوق تخصص، مرتبه استادی، تأییدیه هیئت ممیزه، همکاری 10 ساله در تربیت دستیاران و شرکت و قبولی در آزمون فوق تخصص ضروری است.

معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی ادامه داد: بسیاری از افراد واجد شرایط مدارک و مستندات خود را به دانشکده ارسال کردند که با توجه به کثرت مدارک، موضوع در شورای آموزش تخصصی دانشکده مطرح و اصلاحیه‌ای در قالب چند پیشنهاد پس از چندین جلسه بررسی و تدوین شد که تعیین بند مستمر بودن آموزش بالینی و استمرار همکاری در آموزش و تربیت دستیاران از آن جمله است.

در ادامه نشست هیئت‌رئیسه بندهای اصلاحیه موردبحث و بررسی قرار گرفت، دکتر نفیسی با تأکید بر حفظ حقوق اساتید خاطرنشان کرد: در صدور این مدارک باید تمام جوانب به‌درستی موردبررسی قرار گیرند تا هیچ حقی از اساتید ضایع نشود، در این راستا نقش هیئت ممیزه در این راستا بسیار حساس و تعیین‌کننده است.

بررسی موضوع مدرس مدعو، مسئله دیگری بود که در این نشست هیئت‌رئیسه توسط دکتر لباف مطرح و مورد هم‌اندیشی قرار گرفت.

دکتر لباف با اشاره به آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدرس مدعو گفت: این آیین‌نامه باهدف استفاده از ظرفیت آموزشی متخصصین پزشکی علاقه‌مند به تدریس در محیط دانشگاه تنظیم‌شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ارائه آموزش و تدریس در دانشگاه تهران یک ارزش محسوب می‌شود، این آیین‌نامه، فرصت را به علاقه‌مندان می‌دهد تا ضمن برخورداری از عنوان مدرس مدعو، در ارتقاء توانمندی‌های نسل آینده مؤثر باشند که به‌کارگیری این افراد با ارزیابی و تائید مدیر گروه و با حکم رئیسه دانشکده امکان‌پذیر است همچنین هیچ مراوده مالی در این نوع همکاری وجود ندارد و حسن شهرت و دارا بودن مدرک دانشنامه تخصصی از ملزومات این همکاری است.

در ادامه دکتر نفیسی با بیان این که برای پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، تصمیم‌گیری نهایی برای حضور مدرس مدعو منوط به نظر دانشکده خواهد بود، خاطرنشان کرد: در برخی رشته‌ها مانند جراحی که اقدامات مداخله‌ای نیاز است دریافت مجوزهای قانونی از معاونت‌های مربوطه نظیر معاونت درمان ضروری است.

در ادامه دکتر عکاظی توضیح کوتاهی در رابطه با شرایط آموزش مجازی دانشجویان ارائه کرد و گفت: ما سعی کردیم آموزش برای دانشجویان جدید بیشتر به‌صورت آنلاین باشد تا بیشتر با جو دانشجویی و حضور در کلاس آشنا شوند، البته فایل کلاس‌های آنلاین در سامانه نوید نیز بارگذاری می‌شوند.

وی با اشاره به آغاز دیرهنگام سال تحصیلی برای دانشجویان ورودی 99 گفت: بعد از پایان‌ترم دوم و امتحانات، با توجه به تعطیلات تابستانی دانشجویان ترم سوم را طبق برنامه و تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400 دانشکده پزشکی آغاز خواهند کرد و با سایر دانشجویان ورودی‌های قبل هماهنگ خواهند شد.

دکتر عکاظی گفت: همچنین کلاس‌های عملی دانشجویان به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

عکس: نیرومند رومیانی

مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *