محتوای خبری دانشکده پزشکی

در جلسه هیئت رئیسه، از اساتید پیشکسوت کمیته منتخب ارتقای دانشکده پزشکی قدردانی شد

دکتر نفیسی در مراسم تقدیر از اساتید پیشکسوت کمیته منتخب ارتقای دانشکده پزشکی گفت: این اساتید در انتخاب افراد شایسته ارتقا، با دقت نظر فوق العاده و سخت‌گیری زیاد نقش بسیار پررنگی داشتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، پیش از ظهر روز شنبه 10 آبان 99 و در ادامه نشست هیئت‌رئیسه از اساتید پیشکسوت کمیته منتخب ارتقاء دانشکده پزشکی دکتر یحیی عقیقی، دکتر محمدرضا زرین‌دست و دکتر سلطان‌زاده با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.
در این مراسم دکتر شهریار نفیسی رئیس دانشکده پزشکی گفت: این بزرگواران، سالیان سال است که به‌عنوان اساتید برجسته در دانشکده پزشکی حضور داشته و نقش پررنگی داشتند که ازجمله عضویت در کمیته منتخب ارتقاء دانشکده بود که در طی چندین دهه حضور فعال، دانشکده از خدماتشان بهره‌مند شده است، این اساتید در انتخاب افراد شایسته ارتقاء با دقت نظر فوق‌العاده و سخت‌گیری زیاد نقش بسیار پررنگی داشتند.
وی افزود: در این ۹ سال که بنده در کسوت معاون امور هیئت‌علمی و ریاست دانشکده از نزدیک شاهد حضور این عزیزان بودم که بدون هیچ چشم‌داشتی در جهت منافع دانشگاه و با تأکید بر حفظ اعتبار دانشکده پزشکی با حسن نیت پرونده‌ها را بررسی می‌کردند.
 دکتر نفیسی ادامه داد: مدت‌ها بود که به همراه دکتر ستارزاده معاون امور هیئت‌علمی به دنبال فرصت مناسبی برای برگزاری مراسمی درخور شأن برای تقدیر از این عزیزان بودیم و دوست داشتیم که همزمان با جشن قدر استاد از این بزرگواران تقدیر کنیم که به علت شیوع کرونا امکان‌پذیر نشد و فرصت مناسب برای برگزاری مراسم فراهم نشد، ازاین‌رو تصمیم گرفتیم در جلسه هیئت‌رئیسه در خدمتشان باشیم و از زحماتی که طی این سالیان کشیدند و متحمل شدند تقدیر کنیم.
استاد مسلم بهادری با اشاره به تقدیر از اعضای کمیته منتخب ارتقا گفت: دانشکده پزشکی به حضور و وجود اساتید ممتاز و اسطوره‌ای خود مفتخر است، اساتید شناخته‌شده و طراز اول که فقط متعلق به دانشکده پزشکی نیستند و به کشور تعلق دارند؛ حضور و فعالیت این عزیزان در کمیته ارتقا بسیار وقت‌گیر و سخت است چراکه قضاوت در مورد افراد بوده و نیازمند دقت نظر فراوان است.
وی تصریح کرد: عظمت دانشکده پزشکی به اساتیدی چون این بزرگواران وابسته است و من امروز از برپایی این مراسم بسیار خوشحالم چراکه نشان می‌دهد هیئت‌رئیسه دانشکده قدردان زحمات آنان است.
دکتر ستارزاده نیز گفت: از بهمن سال ۹۵ که توفیق حضور در خدمت این اساتید را دارم می‌توانم بگویم یکی از بهترین اتفاقاتی بود که در زندگی من رخ داد، در جلسات کمیته اساتید را می‌دیدم که صادقانه، شرافتمندانه و بسیار اخلاقی اهتمام زیادی در پیشبرد اهداف و پرونده‌ها داشتند برای تک‌تک شان آرزوی سلامتی دارم.
دکتر دهپور نیز گفت سال‌های بسیاری است که در هیئت ممیزه، کمیته ارتقاء در خدمت این عزیزان هستم و بسیار آموختم دکتر عقیقی همیشه همواره با شجاعت و دقت نظر خاصی قدم‌هایی را برمی‌داشت که به نفع دانشکده باشد و همیشه در مقابل امری که به ضرر دانشکده بود برخورد می‌کرد و به جرأت می‌توانم بگویم در هیئت ممیزه و کمیته‌هایی ازاین‌دست، همه یک طرف و دکتر عقیقی یک طرف است، باید به‌عنوان یک الگو از ایشان یاد گرفت.
 دکتر محمد پژوهی نیز با ابراز خرسندی از برپایی این مراسم گفت: زمانی که در هیئت ممیزه وزارت بهداشت یا هیئت ممیزه مرکزی دانشگاه پرونده‌های با امضای دکتر عقیقی به دستمان می‌رسید به‌سرعت موردقبول واقع می‌شد چرا که همه یقین داشتند این پرونده با دقت نظر و وسواس کامل بررسی شده و مورد تائید قرار گرفته است.
دکتر شاهین آخوندزاده نیز با قدردانی از اعضای پیشکسوت کمیته منتخب گفت افتخار شاگردی این بزرگواران را دارم.
دکتر نفیسی با اشاره به خاطره خود از اولین ملاقات با دکتر عقیقی گفت: اولین ملاقات من با دکتر عقیقی به دوران دانشجویی بازمی‌گردد زمانی که می‌دیدم استاد عقیقی برخلاف سایر اساتید پیشکسوت، در درمانگاه حاضر می‌شد و به مداوای بیماران می‌پرداخت.
دکتر یحیی عقیقی با تشکر از برپایی این مراسم گفت: شایسته صحبت‌هایی که شد نیستم، من خود را شاگرد کوچک در این مدرسه بزرگ می‌بینم، من زیردست استاد بهادری بزرگ شدم امسال نودمین سال زندگی من است، ۵۰ سال است که در دانشکده پزشکی و دانشگاه خدمت می‌کنم درودیوار بیمارستان امام خمینی با من دوست هستند من واقعاً علاقه‌مند به مجموعه هستم زمانی که در خدمت دکتر قریب حاضر بودم سعی کردم در کنار علمی که از او می‌آموزم راه و منش او را یاد بگیرم و ادامه بدهم، دانشکده پزشکی خانه من است و من همواره می‌خواستم کسانی که وارد این خانه می‌شوند به‌عنوان عضو هیئت‌علمی منظم باشند، اگر در این ۵۰ سال خطایی کردم عذرخواهی می‌کنم.
 دکتر اکبر سلطان‌زاده از دیگر اساتید پیشکسوت کمیته منتخب ارتقاء دانشکده پزشکی که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت، من از دوران دبیرستان عشق و علاقه بسیاری به پزشکی داشتم و افتخار می‌کنم که تمام مقاطع تحصیلی را در دانشکده پزشکی تهران گذرانده و فرزندانم نیز در این مجموعه فارغ‌التحصیل شده‌اند، بنده 20 سال به‌عنوان قاضی در کمیته منتخب حضور داشتم و همواره تلاش کردم عادلانه قضاوت کنم بدون هیچ مسئله‌ای.
دکتر محمدرضا زرین‌دست نیز گفت: دانشگاه خانه من است و امیدوارم اگر اشتباهی صورت گرفته که قطعاً عمدی نبوده و سهوی بوده مرا ببخشید.
اهدای لوح و عکس یادگاری حسن ختام این مراسم بود.


مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *