محتوای خبری دانشکده پزشکی

دوره توانمندسازی پزشکان شاغل در ناجا در اسکیل لب دانشکده پزشکی برگزار شد

رئیس مرکز مهارت های بالینی با اشاره به برگزاری کارگاه توانمندسازی پزشکان ناجا در زمینه تروما و حوادث در اسکیل لب دانشکده پزشکی گفت: این مجموعه با کمک اساتید توانایی لازم برای ارائه آموزش های کاربردی و توانمندسازی پزشکان خارج از دانشگاه را دارد.

دکتر باستان حق، رئیس مرکز مهارت های بالینی دانشکده پزشکی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشکده پزشکی با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی پزشکان شاغل در ناجا گفت: این دوره ها در راستای تفاهم نامه امضا شده از سوی معاونت درمان ناجا با دانشکده پزشکی و در راستای توانمندسازی پزشکان ناجا در حیطه تروما و حوادث برگزار می شود.
وی با بیان این که دکتر پاینده رئیس بخش طب اورژانس بیمارستان سینا دبیر علمی این سمینار است، افزود: این دوره با حضور اساتید گروه های آموزشی طب اورژانس،جراحی و بیهوشی برگزار می شود و پزشکان عمومی ناجا در سراسر کشور شرکت کرده اند.
دکتر باستان حق ادامه داد: این کارگاه سه در روزهای 18 و 19 دی ماه به تئوری، عملی برگزار شد و در روز پنج شنبه ۲۰ دی به صورت آزمون آسکی برگزار خواهد شد و در نهایت گواهینامه شرکت در کارگاه توسط دانشکده پزشکی به افراد اعطا می شود.
رئیس مرکز مهارت های بالینی دانشکده پزشکی با اشاره به تعداد بالای متقاضیان شرکت در این کارگاه گفت: با برنامه ریزی انجام شده قرار است پزشکان متقاضی در گروه های ۲۰ نفری تقسیم بندی شده و در دوره های مقرر که به صورت فصلی و در کل ۴ تا ۶ بار در سال برنامه ریزی شده، شرکت کنند.
دکتر باستان حق تعامل بیش از پیش مرکز مهارت های بالینی(اسکیل لب)، گروه های آموزشی و اساتید دانشکده پزشکی با مجموعه های خارج از دانشگاه را از جمله اولیت های این مرکز عنوان کرد و گفت: با توجه به پتانسیل موجود در دانشکده پزشکی، توانایی لازم جهت آموزش های کاربردی و توانمند سازی پزشکان خارج از دانشگاه وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: با کمک اساتید گروه های آموزشی دانشکده می توان دوره های بسیار مفید و کاربردی را برگزار کرد مانند کارگاه آموزشی مدیریت پیشرفته راه هوایی که در تاریخ ۶ دی ماه با کمک اساتید گروه بیهوشی ویژه گروه هدف متخصصین طب اورژانس، بیهوشی و کارکنان آی سی یو  ICU از سراسر کشور برگزار شد که با استقبال از این کارگاه تقاصای برگزاری مجدد آن را داشتند.

کلمات کلیدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی