محتوای خبری دانشکده پزشکی

دکتر بربرستانی: اهدای کالبد باقیات صالحات ماندگار است

دکتر بربرستانی استاد پیشکسوت گروه آناتومی در مراسم یادبود مرحوم عبداله امامی مقدم که کالبد خود را به سالن تشریح گروه آناتومی اهدا کرده بود، گفت: وقف و اهدا کالبد برای آموزش کار خیر ماندگار و باقیات صالحات است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی در این مراسم که پیش از ظهر روز دوشنبه 16 اردیبهشت 98 با حضور خانواده مرحوم عبداله امامی مقدم، اساتید و دانشجویان گروه آناتومی در آمفی تئاتر گروه برگزار شد، دکتر بربرستانی از اساتید پیشکسوت گروه، اهدای کالبد برای آموزش را نشانگر روح بزرگ اهداکنندگان دانست و گفت: این کار به منزله باقیات صالحات است و تا چرخه آموزش و درمان ادامه دارد اثر خیر آن توشه راه اهدا کنندگان خواهد بود.
وی با اشاره به آیات قران گفت: روح پس از مرگ حرکت به سوی خدا را آغاز می کند که سرعت رسیدن به خدا بر اساس توشه راهی است که در دنیا جمع آوری کرده است برخی افراد با کارهای خوبی که کرده اند و همچنین باقیات صالحاتی که از خود در دنیا به یادگار گذاشته اند سرعت حرکت خود را تشریع می بخشند.
دکتر بربرستانی ادامه داد: جسد انسان پس از مرگ در خاک متلاشی شده و خوراک حیوانات زیر خاک می شود اما زمانی که فردی جسد خود را وقف آموزش می کند به نوعی کار خیر ماندگار انجام می دهد و اثر نیک این کار تا ابد با او خواهد ماند.
در این مراسم دختر و داماد مرحوم امامی مقدم گذری کوتاه بر ویژگی های فردی وی کردند و یکی از دانشجویان گروه نیز در رابطه با اهمیت اهدای کالبد در آموزش پزشکی صحبت کرد.

 

کلمات کلیدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی