محتوای خبری دانشکده پزشکی

مراسم مجازی تقدیر از فراگیران برتر مقاطع مختلف تحصیلی دانشکده پزشکی برگزار شد

دکتر لباف: دستیاران دانشکده پزشکی موفق به کسب ۳۰ درصد رتبه های برتر آزمون دانشنامه شدند

معاون آموزش تخصص و فوق تخصصی دانشکده پزشکی در مراسم تقدیر از فراگیران برتر با بیان این که دستیاران دانشکده پزشکی تنها ۱۳ درصد از شرکت کنندگان آزمون دانشنامه از دانشگاه علوم پزشکی تهران بودند گفت: ۳۰ درصد رتبه های برتر آزمون دانشنامه از دستیاران دانشکده پزشکی تهران هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی تهران، مراسم تقدیر از ۱۷۰ فراگیر برتر مقاطع مختلف تحصیلی از دوره‌های آموزشی تخصصی و فوق تخصصی، پزشکی عمومی و تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی تهران به صورت مجازی در تالار ابن سینا برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر لباف ضمن تبریک به تمام فراگیران دانشکده در تمام مقاطع تحصیلی گفت: سال گذشته مراسم تقدیر از دستیاران به صورت حضوری برگزار شد که امسال به دلیل شیوع کونا به صورت مجازی و تجمیعی با سایر معاونت‌ها برگزار شد.
دکتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مراسم با تبریک به فراگیران برتر مقاطع مختلف تحصیلی دانشکده پزشکی گفت: این روز فرخنده را به همه شما تبریک میگویم.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران بدون اغراق دانشگاه اول کشور است، طبق اخرین رده بندی آخرین آموزشی که توسط گروه‌های مستقل بدون هیچ گونه سو گیری و در  ۱۴ حیطه  انجام شد، دانشگاه علوم پزشکی تهران در ۱۲ حیطه، با اختلاف بسیار موفق به کسب رتبه اول شد و در دو حیطه دیگر رتبه دوم و سوم را کسب کرد.
وی ادامه داد: شما در بهترین دانشگاه علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل هستید یا  فارغ‌ التحصیل شده اید.
دکتر سهراب پور تصریح کرد: مطمئناً استعدادهای خدادادی شما به اضافه حمایت‌هایی که از طرف خانواده شده‌ایدو البته محیطی که تمام مجموعه دانشگاه تلاش کرده‌ اند ایجاد کنند تا آموزش شما در بهترین شکل ممکن در آن شکل بگیرد در این موفقیت نقش داشته اند.
وی ادامه داد: احساس می‌ کنیم به این دانشگاه دین داریم همانگونه که نسبت به خانواده، آب و خاک کشور و نسبت به قوم و طایفه و شهر و شهرستانی که از آن آمده‌ایم دین داریم. راهی که انتخاب کرده‌اید بدون تردید بهترین جایگاه و موقعیت اجتماعی را کسب خواهید کرد، اما سعی کنید به جایی که در آن رشد کردید و پرورش یافتید، چیزهایی را اضافه و تکمیل کنید تا وقتی آیندگان در آن محیط حضور می‌یابند و از آنچه وقتی شما در آن پرورش یافتید و حضور داشتید، محیط و مجموعه بهتری داشته باشند، همه ما باید در این مسیر تلاش کنیم حتی شده یک قدم کوتاه برای بهتر شدن شرایط برداریم.
معاون آموزشی دانشگاه ادامه داد: این راه  توسعه و تعالی است که بسیاری از کشورها از چند دهه قبل این مسیر را طی کردند اما متاسفانه ما در این مسیر کاهلی داشتیم، که خوشبختانه در محیط دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان یک دانشگاه پیشرو، راه خود را طی می‌ کنیم و این کاستی‌ها با انگیزه و شور و نشاط جوانی، توانایی و استعداد‌ها کم و کاستی آن جبران خواهد شد و می‌توانیم در رده  دانشگاه‌های برتر دنیا قرار بگیریم.
دکتر نفیسی: در آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی امسال ۱۲۰ رتبه برتر از میان دستیاران دانشکده پزشکی بودند
دکتر شهریار نفیسی رییس دانشکده پزشکی در این مراسم گفت: هر سال به مناسبت‌های مختلف، مراسم دانشجویی برای دانشجویان پزشکی عمومی، مراسم هفته پژوهش ویژه فراگیران تحصیلات تکمیلی و مراسم تقدیر از رتبه‌های برتر ویژه دستیاران و فارغ التحصیلان دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی در دانشکده برگزار می‌شد، که امسال به متاسفانه به دلیل پاندمی کرونا موفق به برگزاری هیچ کدام از این مراسم‌ ها نشدیم.
وی افزود: به همت همکاران عزیز معاونت‌های آموزشی در دانشکده قرار بر این شد که یک مراسم ترکیبی مجازی برای تقدیر از دانشجویان برتر در مقاطع مختلف تحصیلی دانشکده پزشکی  و فارغ التحصیلان عزیز داشته باشیم.
دکتر نفیسی  با بیان این دانشگاه تهران همواره در برنامه‌های مختلف کشوری سرآمد بوده، اعلام کرد:   امسال در آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی متجاوز از ۱۲۰ رتبه برتر ۵ درصد و ۱۰ درصد از میان فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی بودند، که واقعاً یک رکورد قابل توجه است.
وی ادامه داد: به همین ترتیب دانشجویان دورهٔ پزشکی عمومی در امتحانات مختلف علوم پایه و پیش کارورزی مانند سال گذشته در سطح کلان منطقه و کشوری خوش درخشیدند؛ برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی به غیر از آزمون ورودی در سطح کلان منطقه و کشوری امتحانی که بتوان دانشجویان را محک زد نداریم و تنها  امتحانات جامع را داریم که از برگزیدگان و منتخبین ان تقدیر خواهیم کرد.
دکتر نفیسی خاطر نشان کرد:   فرصتی که بتوانیم در سطح کشوری و کلان منطقه عملکرد آنها را محک زد از طرف وزارتخانه فراهم نشده است، با این وجود فارغ‌ التحصیلان و فراگیران ما در تحصیلات تکمیلی مانند سایر مقاطع نمونه و برجسته هستند و از این بابت به خود و خانواه‌هایشانتبریک میگوییم که بهترین دانشجویان کشور هستند امیدوارم این مراسم تقدیر کوچک با توجه به شرایط کرونایی تدارک دیده شده است برای دوستان عزیز خوشایند باشد و انگیزه آنها را مضاعف کند تا در فرصت‌های بهتر بتوانیم بتوانند به صورت حضوری در خدمت عزیزان باشیم از عملکرد آنها تقدیر کنیم.
 
دکتر ایرج کاشانی معاون اموزش تحصیلات تکمیلی گفت: شما در مرحله آموزش قرار داشتید و توانستید از وقت تان استفاده کنید و همت داشته باشید و با همت بلندی که داشتید جزو دانشجویان برتر تحصیلات تکمیلی باشید.
وی گفت: من می‌دانم که درس خواندن سخت‌ترین کار دنیاست چرا که تنها چیزی است که اگر قرار باشد یک نفر مثل شما به این مرحله برسد باید ۲۲ سال از وقت و زندگی خود را بگذارد از تفریحات و پول بگذرد و با تلاش و استعداد خودش درسش را تمام کند و بعد از ۲۲ سال ثمره زحمات خود را ببیند، که خوشبختانه شما جزو آن افرادی هستید که در این ورطه قرار گرفتید و سعی کردید از زمان به بهترین نحو استفاده کنید و جز شایستگان باشید این جای قدردانی دارد.
دکتر کاشانی تصریح کرد: اما باید به خاطر داشته باشید که مرحله آموزشی را گذرانده‌ایدو هنوز مرحله پژوهشی شما باقی مانده است این تلاش و این استعداد و همت شما باید در مرحله پژوهشی هم ادامه داشته باشد تا انشاالله باید قوی و قابل اتکا تهیه کنید و بتوانید و  مثمرثمر برای آینده شغلی شما باشد.
وی ادامه داد: افراد مسئولیت پذیر مانند شما که با مالیات مردم تحصیل می‌کنند و می‌خواهند به منصب و مقامی برسند از این وقتی که در اختیارشان گذاشته شده است سعی می‌کنند به بهترین نحو استفاده کنند، از شما می‌ خواهم این راه را ادامه دهید و ان‌ شاءالله مسئولین و برنامه ریزان به این نکته توجه داشته باشند شما بهترین افراد برای خدمت به جامعه هستید و در  مشاغل بهتر و مناسب‌تر از شما استفاده کنند حضور شما باعث بهبود شرایط مملکت خواهدشد.
وی گفت: استمرار موفقیت و برتری در تمام عرصه‌های علمی و حرفه‌ایآرزوی قلبی تمام اساتید و مسئولین دانشکده است.
در ادامه دکتر سید روح ا… میری معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده پزشکی ضمن تبریک به فراگیران برتر مقاطع مختلف تحصیلی گفت:   امیدوارم شاهد موفقیت‌های روز افزون شما عزیزان باشم.
 
دکتر آرش عکاظی معاون آموزش پزشکی عمومی در این مراسم گفت:   جای خوشحالی است که در مراسم تقدیر از نفرات برتر دانشجویان و فراگیران دانشکده پزشکی در سال ۹۹ هستم.
وی افزود: می‌دانیم که دانشکده پزشکی محلی هست که استعدادهای خاص کشور در آن جذب میشوند و رقابت در بین استعداد‌های درخشان و برتر شدن در بین این توانمندی‌ های کمیاب، بسیار جایگاه خاصی دارد.
معاون آموزشی دانشکده پزشکی تهران ادامه داد: بسیار تبریک می‌گویم خدمت شما دوستان که توانستید در میان همکلاسی‌های توانمند خود جایگاه مناسبی را پیدا کنید و رتبه برتر را کسب کنید و این جای افتخار دارد.
وی تصریح کرد: می‌دانیم که امسال با توجه به شرایط کرونا، تغییر در فرآیندهای تحصیلی صورت گرفته است  و شرایط ما سخت‌ تر شده است و در روند تحصیل از ارتباط با همکلاسی‌ها تا بیمار دیدن را تحت شعاع خود قرار داده و تاثیر گذاشته است، علی رغم تمام چالش‌ها و مشکلات، بسیار خوشحال کننده است که در بین چالش‌های موجود توانستید خودتان را در تحصیل حفظ کنید و بتوانید رتبه برتر رو در بین همکلاسی‌ های خودتان کسب کنید.
  دکتر عکاظی  گفت: امسال با توجه به اینکه اولین دوره‌ایهست که  با این فرم  به صورت مجازی برگزار می‌شود، نفرات برتر بر اساس نمرات موجود ارزیاب و انتخاب شدند، در دوره‌های آتی  معیارها و فرایندهای انتخاب تغییر خواهد کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم این توانمندی خود را حفظ کنید و در فاز عملیاتی و به کارگیری این توانمندی و در حوزه خدمت‌ رسانی به بیماران که در فاز بالینی  با آن مواجه هستید استفاده کنید و در بحث تعهد حرفه‌ایکه استفاده از توانمندی‌های شخصی برای ارائه خدمات بهتر به هم نوعان خود است بهره ببرید و  در آن فاز هم سرلوحه و سرمشق همتایان خودتان باشید و در سایر مراحل زندگی نیز بدرخشید و ما به شما افتخار کنیم.
 
دکتر علی لباف معاون آموزش تخصص و فوق تخصصی دانشکده پزشکی در این مراسم با تبریک به تمامی دستیاران دانشگاه، اعضای هیات علمی، مسوولین و پرسنل آموزشی و پشتیبانی دانشگاه گفت: مانند هر رقابتی افراد بسیار زیادی تلاش کرده‌اندتا گروهی به نمایندگی از انها بتوانند افتخار آفرینی کنند.
وی با تبریک ویژه به دستیاران گفت:   مشخصا دستیاران عزیزی که در این شرایط دشوار و روزهای کرونا که مطمئنا برای سالها خاطرات عمدتا تلخ این روزها به یادمان خواهد ماند، خاطراتی که برای ما توام بود با از دست دادن عزیزان، تنهایی‌ها و نگرانی‌ها و مسایل دیگر.
دکتر لباف تصریح کرد: با تمام مشکلات، سالهای بعد، خاطره فداکاریهای شما در خدمت به جامعه در یادها خواهد ماند و همچنین دلیل موجهی است برای این که چرا حرفه و خدمات حوزه درمان حرفه ای، متفاوت و ارزشمند بوده و از ستونهای پایداری هر جامعه‌ایاست.
وی با اشاره نتایج درخشان دستیاران دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در آزمون دانشنامه تخصص و فوق تخصص گفت: آزمون امسال با فراز و نشیب‌های عجیب و کم سابقه‌ایهمراه بود حداقل من به خاطر نمی‌آورم در این پانزده سال اخیر این همه ابهام و تعلیق را، به همین علت پیام‌های متعددی از دستیاران عزیز دریافت کردم که برای مطالعه مستمر و جدی برای کسب رتبه دچار مشکل شده بودند و این امر هرچند که بالسویه بوده اما ارزش کسب رتبه در این شرایط را برای دستیاران زحمتکش دانشگاه علوم پزشکی تهران  دو چندان میکند.
وی خاطر نشان کرد: فارغ التحصیلان امروز ما بدانند که نشان دانشگاه علوم پزشکی تهران بر مدرک فارغ التحصیلی شان چه جایگاه ارزشمندی دارد، بسیاری از مفاخر پزشکی کشورمان که در جای جای ایران و دنیا مشغول طبابت و پژوهش و تولید علم هستند از فارغ التحصیلان این دانشکده هستند و امیدوارم شما هم به زودی در زمره مفاخر پزشکی کشور باشید.
معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی با اشاره به سابقه آزمون دانشنامه گفت: در سال ۹۵ رتبه‌های برتر آزمون دانشنامه به صورت رتبه یک و دو و سه اعلام میشد، اما از آنجایی که در برخی رشته‌ها فاصله بسیار کمی بین این رتبه‌ها وجود داشت و برخی حواشی دیگر تصمیم گرفته شد که از سال ۹۶ رتبه‌ها به صورت ۱۰ درصد و ۵ درصد اول آزمون اعلام شود.
دکتر لباف به نتایج دستیاران دانشکده پزشکی در آزمون دانشنامه سال ۹۶ به بعد اشاره کرد و گفت:در سال ۹۶ هفتاد و نه نفر، سال ۹۷ هشتاد نفر سال ۹۸ صد و دو نفر و سال ۹۹ یکصد و بیست و پنج نفر از دستیاران تخصصی دانشکده در میان ۱۰ درصد اول آزمون قرار گرفته‌اندکه البته لازم است افزایش مختصر تعداد شرکت کنندگان در این آمار لحاظ شود.
  وی ادامه داد: از میان حدود ۴۳۰ نفر حائزین رتبه در آزمون امسال نزدیک به سی درصد رتبه‌های برتر کشور مربوط به دانشگاه تهران است در حالی  که تعداد کسانی که از دانشگاه تهران در آزمون شرکت میکنند  حدود ۱۳ درصد کل شرکت کنندگان است.
وی در پایان گفت: کسب این افتخار علاوه بر تلاش مجدانه شما دستیاران عزیز، ماحصل تلاش دیگران بویژه استادان محترم دانشگاه نیز بوده و از ایشان به سهم خودم تشکر میکنم، اخرین سخن من خطاب به  دستیارانی است که هم اکنون مشغول تحصیل هستند و البته در این شرایط دشوار خواهش من این است که این دوستان را سرمشق خودشون قرار بدهند و تلاش کنند در سال آینده به جای سی درصد سهم دانشگاه تهران باز هم افزایش یابد. هر چندکه به شخصه معتقد هستم ارزشمند‌تر از کسب رتبه کسب توانمندی است، توانمند بودن در مراقبت از بیمار، مهارتهای بالینی و از همه بالاتر در رعایت اصول تعهد حرفه‌ایپزشکی است.
هر چندکه به شخصه معتقد هستم ارزشمند‌تر از کسب رتبه کسب توانمندی است، توانمند بودن در مراقبت از بیمار، مهارتهای بالینی و از همه بالاتر در رعایت اصول تعهد حرفه‌ایپزشکی  است.
استاد مسلم بهادری، استاد پیشکسوت ممتاز دانشکده پزشکی در ویدئویی از پیش ضبط شده که در این مراسم پخش شد خطاب به فراگیران برتر گفت: شما باعث افتخار دانشگاه علوم پزشکی تهران هستید، چرا که به عنوان فراگیران برتر در دانشگاه انتخاب شده اید.
وی افزود: شما در دانشگاهی تحصیل میکنید که قدمت تاریخی دارد و میراث دار بزرگانی چون ابوعلی سینا، ابوریحان بیرونی و… است که خدمات مفصلی در حوزه طب پزشکی در ایران و در کل دنیا دارند و همچنین  در دوران اخیر بعد از تشکیل دارالفنون و ایجاد دانشکده پزشکی مدرن وامدار و وارث استادانی چون دکتر قریب دکتر عدل، دکتر آروین است که به عنوان چهره‌های شاخص پزشکی شناخته می‌شوند.
وی با تاکید بر این که فراگیران دانشکده پزشکی در هر مقطعی وارث این دو گروه هستند، خاطر نشان کرد: امیدوارم راهی که آن بزرگان در  پیش گرفتند، شما ادامه دهید.
این استاد ممتاز دانشکده پزشکی تصریح کرد:   پزشکی در حقیقت یک شغل و یک حرفه‌ ای بازرگانی نیست، بلکه سراسر ایثار و خدمت است. وی ادامه داد: در دوران پاندمی کرونا، همه شاهد تلاش‌ها و زحمات دانشجویان و فراگیران پزشکی و گروه‌های پزشکی هستیم که با ایثار و فداکارانه برای پیشبرد اهداف جامعه و خدمت به هم نوعان خود گام بر میدارید.
  وی گفت: آنچه از شما انتظار دارم این نیست که فقط یک پزشک درمانگر یا یک متخصص لاشید بلکه انتظار دارم مانند  نسل درخشان از اساتید و بزرگانی که از آنها نام برده شد، یک ایثارگر، خدمتگزار جامعه و فردی مورد اعتماد و تکیه گاهی برای جامعه ایرانی باشید، در این صورت است که نه تنها مسائل پزشکی را حل می‌کنیم بلکه موفق به حل مسائل اجتماعی که بسیار حائز اهمیت هستند خواهیم شد و شما میتوانید به عنوان یک الگو و اسطوره برای نسل‌های بعدی و علاقه مندان به رشته پزشکی باشید.
  وی در پایان با بیان این که دانشگاه تهرانی بودن یک عنوان پر افتخار است، گفت: به عنوان یک معلم پیر دانشگاه که بیش از ۶۰ سال است در دانشگاه علوم پزشکی تهران معلمی می‌کنم و با  بیش از ۹۰ سال هنوز به صورت مجازی تدریس میکنم، انتظارم از شما این است که به عنوان فردی نمونه برای جامعه باشید همین که بگویند دانشگاه تهرانی هستید یک افتخار بزرگ است و اکنون که به عنوان افراد برتر رشته‌ های خودتان انتخاب شدید توصیه میکنم این برتری را در تمام عمر حفظ کنید و جامعه به وجود شما افتخار می‌کند.  
توضیح این که در این مراسم کلیپ‌هاییحاوی تصاویر فراگیران برتر و ویدئوهای کوتاهی از پیام دستیاران برتر نیز پخش شد.
تقدیر نامه مربوط به فراگیران نیز برای اهدا آماده است که در اختیار معاونت‌های مربوطه قرار گرفته است‌.
 
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *