محتوای خبری دانشکده پزشکی

برگزیدگان دومین جشنواره قدر استاد

دکتر نخجوانی برگزیده بخش استاد پیشکسوت: مراسم قدر استاد نشان می دهد دانشگاه و کارکنان به فکر هم هستند

دکتر منوچهرخان نخجوانی برگزیده بخش استاد پیشکسوت دومین جشنواره قدر استاد است، گفت و گو با ایشان را ادامه خبر می خوانید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، دومين جشنواره قدر استاد دانشکده پزشکي با معرفي 10 استاد برگزيده در حیطه‌های آموزشي، پژوهشي و ويژه روز چهارشنبه 29 مرداد به‌صورت محدود با حضور اساتيد برگزيده در تالار ابن‌سینا و پخش آنلاين در اسکاي روم برگزار شد.

برگزيدگان اين جشنواره با آراي فراگيران اعم از دانشجويان دوره پزشکي عمومي، تحصيلات تکميلي، دستياري و فلوشيپ به همراه بررسي ميانگين نمرات 5 ساله اعضاي هیئت‌علمی، نظر مسئولان آموزشي گروه و بخش‌ها، رول مدل بودن، فعالیت‌های اجتماعي و فرهنگي، منتور پژوهشي بودن، تعداد مقالات و ... انتخاب و معرفي می‌شوند.

 امسال برای دومین سال برگزاری این مراسم از ۱۵۵۷ رأی الکترونیک، ۱۲۰۶ رأی مربوط به دور دوم نظرسنجی بود که از این میان ۶۲۲ رأی مربوط به دوره پزشکی عمومی، ۳۲۰ رأی مربوط به دوره تخصصی و فوق‌ تخصصی و ۲۶۴ رأی مربوط به دوره علوم پایه بود.

متن ذيل گفت‌وگوی روابط عمومي دانشکده پزشکي با دکتر منوچهرخان نخجوانی برگزيده بخش ویژه و استاد پیشکسوت دومين جشنواره قدر استاد است.

با تبريک به شما به‌عنوان يکي از اساتيد برگزيده دانشکده پزشکي در سال 99 لطفاً خودتان را بیشتر معرفي بفرماييد.

دکتر منوچهرخان نخجوانی عضو هیئت‌علمی گروه آموزشی بیماری‌های داخلی هستم.

 

ازنظر شما، چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود که يک استاد، به‌عنوان يک معلم منتخب در دانشگاه توسط دانشجويان معرفي شود؟

استاد باید دانشگاه را مانند خانه خود ببیند و با تمام توان در خدمت دانشگاه و آموزش باشد، هیچ فرقی بین کار خصوصی و دولتی نگذارد، در این صورت است که آموزش‌گیرندگان هم راضی خواهند بود.

 

چه آرزويي براي ادامه خدمتتان در دانشگاه متصور هستيد؟

به‌عنوان یک عضو هیئت‌علمی دوست دارم مادامی‌که مفید هستم ازنظر آموزشی، پژوهشی و درمانی در خدمت دانشگاه باشم، چرا که اعضای هیئت‌علمی مادامی‌که حس می‌کنند مفید هستند باید در خدمت دانشگاه باشند و اگر حس کنند مفید نیستند خودشان می‌روند.

 

چه آرزويي براي آينده دانشجويان خوددارید؟

مراحل تعلیم و تربیت جوانی که وارد دانشگاه می‌شود از در دوران دانشجویی شروع می‌شود، شخصیت جوانان در دانشگاه شکل می‌گیرد آرزوی ما این است که تعلیم و تربیت به بهترین نحو برگزار شود و افراد مفیدی ازنظر پزشکی و انسانی برای کشورشان باشند.

 

شنيدن نام دانشکده پزشکي تهران چه حس و حالي در شما ايجاد مي‌کند؟

قطعاً احساس خوشایند و ارزشمندی است، وقتی برای مراسم قدر استاد وارد تالار ابن‌سینا شدم، به یاد اولین حضورم در دانشکده پزشکی افتادم، بعد از قبولی در کنکور رشته پزشکی در سال 1347 اولین کلاس درس ما در تالار ابن‌سینا برگزار شد.

 

براي برگزاري بهتر جشن قدر استاد در سال‌هاي آينده چه پيشنهادي داريد؟

برگزاری مراسمی ازاین‌دست بسیار خوب است چرا که نشان می‌دهد مجموعه دانشگاه و کارکنان به فکر هم هستند امیدوارم مراسم در سال‌های آتی بدون کرونا برگزار شود.

وکلام آخر...

 اعضای هیئت‌علمی تا حد ممکن برای آموزش‌گیرندگان در تمام مقاطع حداکثر تلاششان را می‌کنند تا دانشجویانی تربیت کنند که به نفع کشور باشند. رسیدگی و توجه دانشگاه و دانشکده لازمه تداوم این تلاش است چرا که در صورت عدم توجه لازم، ممکن است شاهد افت وضعیت باشیم.

 

 

مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *