محتوای خبری دانشکده پزشکی

دکتر نفیسی با تبریک روز پزشک، یاد و خاطره شهدای سلامت به ویژه استاد نادری را گرامیداشت

دکتر شهریار نفیسی، رئیس دانشکده پزشکی با تبریک روز پزشک و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، گفت: جامعه پزشکی امسال بار دیگر صحنه های ماندگار از فداکاری و ایثارو از خود گذشتگی را در نجات جان همنوعان به تصویر کشیدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، دکتر شهریار نفیسی، رئیس دانشکده پزشکی با تبریک روز پزشک و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت را گرامیداشت.

متن پیام به این شرح است:

یا نعم الطبیب
روز پزشک را خدمت اساتید و همکاران عزیز در سراسر کشور بخصوص همکاران دانشگاه علوم پزشکی تهران تبریک عرض می نمایم.
این روز که به افتخار پزشک و فیلسوف بزرگ ایرانی ابوعلی سینا نامگذاری شده است، یادآور  نقش برجسته و ماندگار ایرانیان در توسعه دانش پزشکی طی قرون واعصار گذشته است و پزشکی مدرن مرهون اندیشمندان ایرانی چون بوعلی سینا است.
اساتید برجسته دانشکده پزشکی تهران نیز طی 169 سال گذشته در جهت بسط و توسعه آموزش پزشکی در سراسر کشور و تربیت پزشکان فرهیخته و اخلاق مدار، نقش کلیدی ایفا کرده و بوعلی وار و از جان و دل در این مسیر دشوار قدم برداشته اند.
در تقارن روز پزشک امسال با ایام سوگواری سالار شهیدان و با شیوع پاندمی کووید 19، بار دیگر صحنه هایی ماندگار از فداکاری و ایثار جامعه پزشکی در تامین سلامت مردم و از خود گذشتگی در جهت نجات جان همنوعان به تصویر کشیده شد.
پزشکان و همکاران بسیاری از کادر درمان در این تلاش بی وقفه، جان خود را از دست داده یا با عوارض وخیم این بیماری درگیر شدند.
یاد استاد فرهیخته دانشکده پزشکی، دکتر غلامحسین نادری را که پس از عمری مجاهدت در مسیر درمان بیماران کلیوی جان خود را در جریان پیوند کلیه و با ابتلا به بیماری کووید از دست داد گرامی داشته و در این روز عزیز برای ایشان و تمامی درگذشتگان کادر درمان طلب آمرزش می نمایم ان شاءا... که به حق این ایام با مولایشان حسین محشور شوند.

دکتر شهریار نفیسی
رئیس دانشکده پزشکی

مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *