محتوای خبری دانشکده پزشکی

دکتر نفیسی در مراسم تقدیر از مدال آوران المپیاد علمی دانشجویان: از ایده ها و پیشنهادهای برگزیدگان المپیاد در ارتقای آموزش پزشکی استقبال می کنیم

رئیس دانشکده پزشکی با تاکید بر توجه بیشتر به مطالعات بین رشته ای در میان دانشجویان پزشکی گفت: اهتمام یک پزشک به سایر دانش ها او را در طبابت موفق تر خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی دکتر شهریار نفیسی رئیس دانشکده در مراسم تقدیر از رتبه های برتر المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی با اشاره به پتانسیل بالای دانشجویان پزشکی گفت: عده ای از دانشجویان هستند که انگیزه های زیادی دارند و در برنامه ها و مراسم های مختلف از یوسرن تا دفتر منتورینگ و جشنواره ابن سینا حضور دارند و مورد تقدیر قرار میگیرند که باعث افتخار دانشکده و دانشگاه است.
وی ادامه داد: پزشکی رشته ای است که با جنبه های مختلف انسان ارتباط دارد و دانشجویان پزشکی غیر از این که درس می خوانند باید جنبه های دیگر غیر از بعد علمی پزشکی را نیز یاد بگیرند که خوشبختانه دانشجویان پزشکی دانشگاه تهران این مسئله را به خوبی درک کرده اند و وقت و انرژی لازم برای بدست آوردن آن صرف می کنند.
 دکتر نفیسی با اشاره به حیطه های مورد آزمون در المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، تصریح کرد: آیا این 6 حیطه تمام توانمندی مورد انتظار از یک دانش آموخته رشته پزشکی را پوشش می دهد؟ برای پاسخ استفاده از تجربه و بازخوردهای دانشجویان شرکت کننده در المپیاد کمک کننده خواهد بود.
رئیس دانشکده پزشکی با راهگشا خواندن ایده های دانشجویان المپیادی، خاطر نشان کرد: ایده ها، نقطه نظرات وپیشنهادهای شما در حوزه آموزش پزشکی بویژه بخش هایی که خلاء آن حس و به آن کمتر توجه می شود، به ویژه در قالب تم های طولی و جهت ارتقای آموزش پزشکی استفاده کرد.
دکتر نفیسی با تاکید برتوجه بیشتر به مطالعات بین رشته ای و پر رنگ تر کردن این جنبه ها میان دانشجویان پزشکی گفت: گذری کوتاه به تاریخ دانشکده پزشکی و اساتید آن نشان می دهد که اساتید و بزرگانی به نامی در این دانشکده بودند که به صورت همزمان و در کنار تبحردر طبابت، در رشته های مختلف از ادبیات تا هنر کرسی تدریس داشتند.
وی خاطر نشان کرد: چند وجهی بودن و احاطه به مطالعات بین رشته ای در پزشکان، منجر به ارائه بهتر خدمات درمانی به بیماران خواهد بود، و اساتید برجسته ای با این خصوصیات در حال حاضر در دانشکده حضور دارند و می توان از وجود آنها بهره مند شد.
توضیح این که مراسم تقدیر از رتبه های برتر المپیاد علمی دانشجویان بعد از ظهر یکشنبه 24 شهریور، با حضور دکتر شهریار نفیسی رئیس دانشکده پزشکی، دکتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه، دکتر پروین پاسالار رئیس مرکز رشد استعداد های درخشان دانشگاه و دکتر جواد توکلی معاون دانشجویی دانشکده در سالن شورای دانشکده پزشکی برگزار شد.
خبر: محمدی
عکس: رومیانی

 

مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی