محتوای خبری دانشکده پزشکی

صحنه های ماندگار جشن فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی ورودی مهر 90/ از حضور فرزندان در جشن دانش آموختگی والدینشان تا حضور زوج های فارغ التحصیل

از حضور اعضای هیات علمی گروه های آموزشی در کسوت والدین فارغ التحصیلان تا حضور نوزاد چند ماهه در جشن فارغ التحصیلی مادرش از صحنه های جالب جشن فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی ورودی مهر 90 بود.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، پنج شنبه ۲۰ تیرماه ۹۸ ، ۲۲۰ نفر از دانشجویان پزشکی ورودی ۹۰ دانش آموختگی و  ۲۸۴۹ روز حضور خود در دانشکده پزشکی را در آمفی تئاتر سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران جشن گرفتند.
پیش از آغاز مراسم رسمی جشن فارغ التحصیلی دانشجویان ورودی مهر ۹۰ ، بازار عکس یادگاری بسیار گرم بود و شوق دانشجویان دیروز و دانش آموختگان و پزشکان امروز وصف نشدنی بود اما شوق والدینشان مثال زدنی بود.
مراسم با قرائت قرآن توسط دکتر سجاد قانع دانش آموخته ورودی ۹۰ با قرائت سوره علق آغاز شد و چه حسن انتخابی بود این سوره برای مراسمی که 8 سال درس خواندن و علم آموزی را در آن جشن می گرفتند.
در این مراسم دکتر حسن زاده عضو هیات علمی گروه آناتومی، دکتر شاهین مرات عضو هیات علمی گروه داخلی و دکتر مصطفی صادقی عضو هیات علمی گروه بیهوشی از اساتید دانشکده پزشکی هم در جایگاه استاد مدعو و هم در جایگاه والدین شاهد دانش آموختگی فرزندان خود بودند‌.
دانشجویان ورودی ۹۰ که ۸ سال در کنار هم زندگی کرده بودند تعدادی متاهل شده بودند و حدود ۴۰ زوج از دانشجویان پزشکی ورودی ۹۰ با یکدیگر ازدواج  کرده بودند. تحصیل مانع از زندگی مشترک تجربه شیرین مادری نشده بود نمونه آن حضور فرزند نوزاد دکترمحدثه یداللهی در جشن فارغ التحصیلی مادرش بود.سید محمد احمدی نیز با دختر خردسالش برای دریافت لوح یادبود در جایگاه حاضر شد.
کلیپی از دانشجویان پخش شد که در آن از اتحاد برای کنسل کردن امتحان تا جنگیدن برای باقی ماندن در دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمان انتزاع دانشگاه ایران و تهران خاطرات خود را بیان کردند.
همچنین با توجه به خاطره انگیز بودن مراسم فارغ التحصیلی دو نفر از دانشجویان ورودی ۹۰ مراسم عقد خود را در روز ۲۰ تیر همزمان با جشن فارغ التحصیلی خود برگزار کردند.
سید علی میر شاه ولد نیز در متن کوتاهی از زحمات والدین دانش آموختگان قدردانی کرد و دانش آموختگان تمام قد والدین خود را تشویق کردند.
حضور گروه موسیقی پالت فضای شادی را در مراسم ایجاد کرده بود.
در این مراسم از نمایندگان دانشجویان در ادوار مختلف توسط دکتر نفیسی تقدیر شد.
خاطره انگیزترین بخش جشن فارغ التحصیلی قرائت سوگند نامه پزشکی بود که دانشجویان پزشکی ورودی مهر 90 دانشکده پزشکی، با لباس متحد الشکل و به صورت منظم در دو ردیف وسط آمفی تئاتر سازمان مرکزی سوگند نامه را پس از قرائت دکتر شهریار نفیسی رئیس دانشکده پزشکی با صدای بلند و رسا تکرار کردند، طنین صدایشان خستگی 2849 روز درس خواندن را از تنشان به در می برد.
ذوق پدرها و مادرها در لحظه قرائت سوگند نامه مثال زدنی بود و وصف ناپذیر، گویا بهترین سپاسگزاری بود برای زحماتشان در تمام این سالها و اشکهای جاری والدین در این لحظه گواهی صادق بر این مدعاست.
خبر: مینا محمدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی