محتوای خبری دانشکده پزشکی

اولین نشست هیئت رئیسه دانشکده پزشکی در سال 1400

ماه بین الملل دانشکده پزشکی با عنوان «کورس بین الملل» برگزار می شود

دکتر نیما رضایی خبر داد: 23 فروردین تا 24 اردیبهشت، ماه بین الملل دانشکده پزشکی با عنوان «کورس بین الملل» آنلاین با حضور بیش از 2 هزار دانشجوی ایرانی و خارجی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، اولین نشست هیئت رئیسه دانشکده پزشکی روز شنبه ۲۱ فروردین 1400 در سالن شورای دانشکده برگزار شد.  
در ابتدای این نشست دکتر نفیسی با تبریک مجدد سال نو به اعضای هیئت رئیسه از حضور آنها شرایط قرمز کرونایی تشکر کرد.
وی افزود: با توجه به شرایط پیش آمده و حضور فیزیکی دانشجویان مقاطع و دوره‌های کارآموزی و کارورزی در بیمارستان‌های تابعه دانشکده، تعطیلی مجموعه امکان پذیر نیست و تنها میتوانیم محدودیت‌هایی مانند پیک‌های گذشته کرونا، صرفا شیفت  بندی کارکنان را اجرا کنیم، در خصوص گروه‌های آموزشی نیز مدیر گروه تصمیم گیر خواهد بود.
در ادامه دکتر عمیدی در خصوص شرایط ایجاد شده از معاونان درخواست کرد: نظرات خود را مطرح کنند و هر یک از معاونان نظرات خود را مطرح کردند که متفق القول مخالف تعطیلی و موافق دورکاری و حضور حداقلی با موافقت معاون مربوطه بودند.
دکتر عمیدی در خصوص حضور کارکنان گفت: کارکنان با حضور حداقلی بخشی از فعالیت خود را به صورت دور کاری انجام خواهند داد.
در ادامه جلسه دکتر ایمانی به موضوع تعطیلی کارآموزان اشاره کرد و گفت: بسیاری از دانشکده‌های پزشکی با توجه به شرایط قرمز کرونایی نسبت به تعطیل کردن دوره‌های پزشکی اقدام کرده‌اندکه ما در دانشکده پزشکی تهران، مخالف انجام هرگونه  تصمیمات جزیره‌ای هستیم و فعلا، مقابل هرگونه تکروی و هر گونه اقدام می‌ایستیم تا فرصت مناسب تصمیم یکپارچه اتخاذ شود.
  وی تصریح کرد: هر گونه تصمیم جزیره‌ای موجب خواهد شد دانشجویان از برنامه درسی خود یکسال عقب بیافتند و ما باید تصمیم درستی برای آنها بگیریم.
دکتر نیما رضایی معاون بین الملل دانشکده پزشکی از برگزاری کورس بین المللی آنلاین از ۲۳ فروردین تا ۲۴ اردیبهشت خبر داد و گفت: این دوره یک ماهه در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد و بیش از ۲ هزار نفر  دانشجو از کشورهای ایران، آذربایجان، اوکراین، هلندو… برای شرکت در این برنامه علمی ثبت نام کرده اند که از استادان ایرانی و خارجی به زبان انگلیسی در این برنامه هر روز ۴ ساعت سخنرانی خواهند کرد، موضوع این برنامه بیماری‌های داخلی و هر روز یک موضوع خواهد بود.
  در ادامه و بیان دستور اصلی جلسه، دکتر لباف از تکمیل موضوع ساختار جامع گروه‌های آموزشی بالینی پزشکی خبر داد گفت: شیوه نامه واحد و مدون این ساختار که در جلسات قبلی مورد بررسی قرار گرفته بود تکمیل شد و برای بررسی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آماده است.
وی ادامه داد: در تدوین ساختار جامع گروه‌های آموزشی بالینی پزشکی، گروه‌های پزشکی بالینی دانشکده پزشکی متشکل از اعضای هیئت علمی در یک رشته از تخصص‌های پزشکی بالینی دایر در دانشکده هستند که شرایط این گروه‌ ها با توجه به گستره خدمات بالینی که به جامعه ارائه می‌کنند، از همدیگر متفاوت است.
دکتر لباف ادامه داد: ساختار گروه ها، علاوه بر انجام وظایف آموزشی و پژوهشی لازم است با خدمات درمانی که گروه‌های ارائه می‌کنند نیز متناسب است.
وی تصریح کرد: این ساختار جدید بر چهار ماده و اصل استوار است، که در ذیل هر یک این ماده‌ها نحوه انتصاب، وظایف و اختیارات باز تعریف شده است.
دکتر لباف افزود: ماده یک مربوط به مدیر گروه است که به پیشنهاد رئیس دانشکده و از میان اعضای هیات علمی  با تایید و حکم رئیس دانشگاه منصوب میشود، در ماده دوم عنوان معاون گروه مطرح شده است که هر گروه میتواند سه معاون داشته باشد.  
دکتر لباف گفت: ماده سوم مربوط به مسئولان امور آموزشی، پژوهشی، بین الملل گروه است و در ماده چهار عنوان رئیس بخش که به پیشنهاد رییس بیمارستان و توسط رئیس دانشکده انتخاب می‌شود، پرداخته شده است.
پیش از این دکتر لباف معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی موضوع بررسی ساختار گروه‌های بالینی را مطرح کرد و اعضای هیئت رئیسه در قالب سه کارگروه، ساختار جدید گروه‌ها که به سه قسمت، مدیر گروه، رئیس بخش و معاون گروه تفکیک شده بود را مورد بررسی قرار داده بودند که پس از جمع بندی نهایی امروز توسط دکتر لباف در هیات رئیسه دانشکده تصویب و برای تصویب نهایی به هیات رئیسه دانشگاه ارسال خواهد شد.
این ساختار از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اتخاذ شده و در جلسات متعددی در هیات رئیسه دانشکده مورد بررسی قرار گرفته بود.

کلمات کلیدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *