محتوای خبری دانشکده پزشکی

مراسم آغاز سال تحصیلی ویژه دانشجویان پزشکی ورودی 1400 به صورت هیبریدی برگزار شد

دکتر بیگ محمدی، رئیس دانشکده پزشکی انتخاب آگاهانه و برنامه ریزی هدفمند را از مهمترین عوامل موفقیت دانشجویان در ادامه راه دانست و گفت: امیدوارم در پایان تحصیل به نیتی که امروز دارید، دست پیدا کنید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، این مراسم صبح روز دوشنبه 19 مهر ماه 1400 با حضور دکتر بیگ محمدی رئیس دانشکده پزشکی، جمعی از معاونان و تعداد محدودی از نو دانشجویان رشته پزشکی به صورت حضوری در تالار ابن سینا دانشکده پزشکی و همزمان به صورت برخط و پخش در اسکای روم، برگزار شد.
در ابتدای این مراسم ابتدا دکتر بیگ محمدی رئیس دانشکده پزشکی ضمن تبریک به پذیرفته شدگان و خوشامدگویی به حاضران در سالن اظهار داشت: در مورد علم و معلمی صحبت های زیادی شده و موضوع علم بهتر است یا ثروت از قدیم مطرح بوده و غالبا علم پیروز این موضوع بوده، کما این که ممکن است در طی زمان دستخوش تغییراتی شده باشد.
وی ادامه داد: شما برای رسیدن به جایگاهی که امروز در آن قرار دارید بسیار زحمت کشیده اید، هم خودتان هم والدینتان رنج ها و سختی های زیادی متحمل شده اید که تاییدی بر این مدعاست که علم بهتر از ثروت است. همیشه ثروت در خدمت علم بوده است.
وی ادامه داد: طی هفت سال درس شما دوره عمومی را به اتمام می رسانید و بعد از آن چهار سال برای دوره تخصص و دو تا سه سال برای دوره فوق تخصص و فلوشیپ باید طی کنید تا در یک حیطه خاص مهارت و تخصص پیدا کنید که نشانه اهتمام شما به کسب علم است.
دکتر بیگ محمدی با اشاره به دوران دانشجویی خود، گفت: اگر بخواهید انسان موثری باشید باید با جدیت هدف گذاری داشته باشید و بخوبی درس بخوانید.
وی اظهار داشت: دانشکده پزشکی با 1200 عضو هیات علمی، بزرگترین دانشکده در سطح کشور است و از نظر عملکردی در مسائل آموزشی، پژوهشی و معیارهای علمی در جایگاه ویژه ای قرار دارد و شما قدم در جایگاه خاصی گذاشته اید، با این وجود خروجی شما از دانشکده پزشکی کاملا به خودتان بستگی دارد.
 دکتر بیگ محمدی ادامه داد: امسال 280 نفر وارد دانشکده پزشکی شده اند و در مجموع 2500 دانشجوی پزشکی عمومی در دانشکده در حال تحصیل هستند، در مقطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی 500 دانشجو و بیش از 1900 دستیار در مقطع تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ تحصیل میکنند، در مجموع 5 هزار فراگیر در دانشکده پزشکی تحصیل می کنند.
رئیس دانشکده پزشکی خطاب به دانشجویان گفت: مسیر سختی پیش روی شماست، اما علی رغم تمام مشکلات قدر خودتان را بدانید و با انتخاب آگاهانه و هدفمند مسیر را ادامه بدهید و امیدوارم در پایان تحصیل به نیتی که امروز دارید، برسید.
دکتر بیگ محمدی در پایان از دانشجویان خواست تا به احترام والدین و به پاس زحماتی که برای آنها کشیده اند بایستند و تشویقشان کنند.
در ادامه دکتر حمید رضا نمازی رئیس موزه تاریخ علوم پزشکی با اشاره به قدمت تاریخ طب آکادمیک در ایران گفت: دانشکده پزشکی اولین ساختمان دانشگاهی نوین ایران محسوب می‌شود که پیشینه آن به دارالفنون بازمی گردد، بر دیوار دانشکده لوگو و آرم قدیمی مدرسه طب قابل مشاهده است و در قسمت پایین آن تاریخ تاسیس ۱۲۳۰ نوشته شده است.
دکتر نمازی با بیان این که دانشجویان پزشکی همیشه دغدغه مردم را داشته اند در قضیه کرونا هم اساتید و هم دانشجویان زحمات زیادی کشیدند، گفت: پزشکی عامل سرافرازی، تعالی خود، خدمت به مردم است.
در ادامه استاد بهادری گذری بر تاریخچه دانشکده ارائه داد، دکتر ایمانی معاون آموزش پزشکی عمومی در خصوص کورریکولوم آموزشی صحبت کرد، دکتر آذرخش مکری سخنرانی انگیزشی
این مراسم از ساعت 8:30 تا 12:30 با سخنرانی مسئولین دانشکده و پخش کلیپ های متنوع از سرود دانشگاه، تاریخچه دانشکده و دانشگاه، معرفی معاونت دانشجویی، فضای خوابگاه، موسیقی و...  برگزار شد.
اجرای این مراسم بر عهده رضا حسینی دانشجوی پزشکی ورودی 96 بود.

مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *