محتوای خبری دانشکده پزشکی

مراسم تکریم و معارفه معاون دانشجویی فرهنگی و مدیر دفتر توسعه دانشکده پزشکی برگزار شد

مراسم تکریم دکتر جواد توکلی و معارفه دکتر سید روح اله میری معاون پیشین و جدید دانشجویی فرهنگی و مراسم تکریم دکتر علیرضا سیما و دکتر فرشاد علامه مدیر پیشین و سرپرست جدید دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، در حاشیه نشست هیات رئیسه که صبح روز شنبه 5 بهمن 98 در سالن شورای دانشکده برگزار شد، دکتر نفیسی گفت: امروز از زحمات دو  معاون دانشکده تقدیر خواهیم کرد، افرادی که در کنارشان بودیم و زحمات زیادی برای مجموعه کشیدند، دوری از انها برای ما سخت است، اما از حضور ارزشمند، کمک و مشاوره آنها در ادامه راه استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان این که گاهی محدودیت دوستان و شرایطی که دارند مانع از بهره مندی ما از حضور ارزشمند آنها می شود گفت: گاهی دوستان به دلیل شرایطی که دارند نمی توانند مانند سابق در خدمت دانشکده باشند.
دکتر نفیسی ادامه داد: تغییر و حضور افراد جدید با ایده های جدید در سیستم به پیشبرد اهداف مجموعه و تداوم اقدامات قبلی کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به شخصیت متواضع دکتر توکلی  و با بیان این که دکتر توکلی هر کار مرتبط یا غیرمرتبط به معاونت را با کمال تواضع انجام می داد گفت: کارها در حوزه دانشجویی از قدیم به گونه ای بوده که در سطح دانشگاه تصمیم گیری می شد و  معاونت دانشجویی در سطح دانشکده معمولا مجری کارها و به عنوان رابط با دانشگاه فعالیت می کرد.
وی افزود: در حوزه دانشجویی - فرهنگی کار زیاد است و نیاز دانشجویان فراتر از کاری هست که ما انجام می دهیم، امیدوارم با تغییراتی که در سطح معاونت دانشجویی دانشگاه ایجاد شده و با آمدن دکتر پورغریب فضا بازتر شود و بتوانیم نقش موثرتری ایفا کرده و علاوه بر رفع نیازهای دانشجویان کارهایی که دکتر توکلی پایه گذاری کردند را نیز پیش ببریم.
دکتر نفیسی گفت: با توجه به حضور دکتر توکلی در دانشکده و در گروه ژنتیک می توانیم از تجریبات ایشان استفاده کنیم  و همچنین مسئولیت ایشان به عنوان رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده پزشکی به قوت خود باقی است.
در ادامه دکتر جواد توکلی معاون پیشین معاونت دانشجویی فرهنگی دانشکده گفت: خداوند را شاکرم که 12 سال در جمع فرهیخته اعضای هیات رئیسه دانشکده حضور داشته و تلمذ کردم و طی این دوره افراد بزرگواری را درک کردم.
وی با بیان این که فرصت ها زودگذر هستند و تنها حسرت کارهای انجام نشده برای انسان باقی می ماند، خاطرنشان کرد:  جمع هیات رئیسه ترکیبی از شخصیت ها، اساتید و بزرگانی هستند که اعتلا و آینده دانشکده را تضمین می کنند و گنجینه ای از دانش و حکمت هستند که با هنر و مدیریت خود از هر فرصت و موقیعتی به نفع و در راستای پیشبرد اهداف دانشکده استفاده می کنند.
در ادامه ایزد محمد خواجه دبیر شورای نمایندگان دانشکده پزشکی نیز از زحمات دکتر توکلی طی دوران تصدی معاونت دانشجویی فرهنگی قدردانی کرد.
دکتر نفیسی با اشاره به انتصاب دکتر سید روح اله میری به عنوان معاون جدید دانشجویی- فرهنگی دانشکده پزشکی گفت: در مشورت هایی که از اساتید برای انتصاب معاون جدید دانشجویی فرهنگی می گرفتم، به اتفاق متعقد بودند معاون دانشجویی باید از اعضای هیات علمی علوم پایه باشد در حالی که دانشجویان عمده وقت خود را در بیمارستان سپری می کنند و نیازهای دوران دانشجویی آنها صرفا در سه سال علوم پایه که در دانشکده هستند خلاصه نمی شود.
وی انتصاب معاون دانشجویی، فرهنگی از میان اساتید بالینی را یک تجربه جدید دانست و گفت: دکتر میری فردی با انگیزه و با نگاه بالینی و آشنا به مشکلات دانشجویان در بیمارستان هستند که قول داده اند علی رغم حجم کار در بیمارستان، برای معاونت دانشجویی وقت کافی بگذارند.
دکتر نفیسی در ادامه با قدردانی از دوران مدیریت دکتر سیما گفت: دکتر سیما پرانرژی، باانگیزه و مسئولیت پذیر هستند و طی دو سال و نیم گذشته بسیاری از کارهایی که بر زمین مانده بود را با موفقیت انجام دادند و زمینه انجام بسیاری از کارهای دیگر را در دفتر توسعه آموزش دانشکده فراهم کردند.
وی با اشاره به ارتباط نزدیک دکتر سیما با دانشجویان گفت: این ارتباط نزدیک موجب شد در کنار دریافت بازخوردهای موثر از دانشجویان، آنها توانستند نظرات و پیشنهادهای خود را با مسئولان دانشکده مطرح کنند.
دکتر علیرضا سیما نیز در این مراسم گفت:  حضور دو و نیم ساله ی من در جمع هیات رئیسه دانشکده پزشکی، اثرات بسیار مثبتی در زندگی شخصی من به جا گذاشته است و مطالب زیادی در این دوران یاد گرفتم.
وی خاطر نشان کرد: اقداماتی که در دفتر توسعه دانشکده انجام می شد امانتی بود از دوران دکتر میرزازاده که به من سپرده شد و اتفاقات خوبی در حوزه های بالینی، اعتبار بخشی، مجازی سازی، ارزشیابی و... به ثمر نشست و امیدوارم دکتر علامه نیز با ارتباطات قوی که دارند بتوانند با قوت فرایندها را ادامه دهند.
ایزد محمد خواجه دبیر شورای نمایندگان دانشگاه نیز با تشکر از دوران مدیریت دکتر سیما گفت:  اقدامات موثر و مثبت دکتر سیما انتظارات دانشجویان را بالا برد و باعث صدای دانشجویان در هر بخش و بیمارستان شنیده شود و پیشرفت های زیادی در حوزه های دانشجویی، فرهنگی، آموزشی و امور رفاهی  ایجاد شد.
در ادامه دکتر نفیسی با معرفی دکتر فرشاد علامه سرپرست جدید دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی گفت: دکتر علامه تمام مقاطع تحصیلی خود از پزشکی عمومی تا فوق تخصص را در دانشکده پزشکی سپری کرده است و روحیه ای کاملا سازگار با برنامه های دفتر توسعه آموزش دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه دکتر علامه معاون درمان بیمارستان امام نیز هستند، از دکتر صادق نیت درخواست کردم بدنبال جایگزین دکتر علامه باشند و تا مشخص شدن به عنوان سرپرست در دفتر توسعه آموزش دانشکده مشغول خواهند بود.
رئیس دانشکده پزشکی ضمن آرزوی موفقیت برای معاون دانشجویی و سرپرست دفتر توسعه آموزش با تشکر از اعضای هیات رئیسه گفت:  عضویت در هیات رئیسه دانشکده پزشکی نه تنها هیچ آورده مالی ندارد بلکه تا حدودی مانع انجام فعالیت های علمی،پژوهشی و آموزشی روزمره اساتید هم می شود، اما اعضای هیات رئیسه صادقانه به خاطر احساس مسئولیت در این جایگاه حضور دارند.
در پایان با اهدای لوح تقدیر به دکتر جواد توکلی معاون پیشین معاونت دانشجویی، فرهنگی و دکتر علیرضا سیما مدیر پیشین دفتر توسعه قدردانی و ابلاغ دکتر سید روح اله میری معاون دانشجویی فرهنگی و ابلاغ دکتر فرشاد علامه سرپرست دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی به آنها اعطا شد.
خبر: مینامحمدی
عکس: عالیه عطایی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی