محتوای خبری دانشکده پزشکی

معاون مالی و اداری دانشکده پزشکی: مرمت فضاهای دانشکده پزشکی با نظارت مستقیم کارشناس میراث فرهنگی انجام می‌شود؛ از احداث ساختمان جدید دانشکده فعلا خبری نیست

معاون مالی و اداری دانشکده پزشکی گفت: تعمير و بازسازي زير ساخت هاي اساسي ساختمان اصلي دانشکده پزشکي و سالن شهدا تا قبل از آغاز سال تحصيلي به اتمام ميرسد.

دکتر فردين عميدي معاون امور مالي و اداري دانشکده پزشکي در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومي دانشکده پزشکی گفت: طرح جامع بازسازي و نوسازي بافت هاي قديمي و فرسوده دانشکده پزشکي در سال 94 با تصويب هيات رئيسه دانشکده به صورت دستور العمل و کتابچه راهنما چاپ  و بخش هاي نيازمند مرمت مشخص و اولويت گذاري شد، که از همان سال به صورت گام به گام قسمت هاي مدنظر مورد بازسازي و نوسازي قرار گرفتند و این روند ادامه دارد.
وي افزود: با توجه به اين که تمام فضاها و ساختمان هاي نيازمند بازسازي، کاربردي بوده و مورد استتفاده هستند که اين امر، اقدامات عمراني را با مشکل مواجه مي کند.
دکتر عميدي تصريح کرد: فضاي فيزيکي و ساختمانهاي دانشکده فضايي بالغ بر 32 هزار متر است، و بيشتر ساختمان ها قدمتي بيش از 50 سال دارند و اين يعني اکثر قسمت هاي دانشکده نيازمند تعميرات وسيع هستند.
وي ادامه داد: از سال 94 کتابخانه، تاسيسات، بخش هايي از ساختمان شماره يک، ساختمان شماره هشت، کلاس ها، سرويس هاي بهداشتي و... بازسازي شدند و سال گذشته نيز مرمت بناي اصلي و سردر اصلي دانشکده پزشکي(نماي جنوبي) با توجه به اهميت و جنبه تاريخي که داشت زير نظر کارشناس ميراث فرهنگي به پايان رسيد.
دکتر عميدي خاطر نشان کرد: پس از مرمت سر در اصلي، بازسازي ساختمان اصلي دانشکده پزشکي و سالن شهدا آغاز شد و با توجه به اين که این ساختمان فاقد سيستم سرمايشي بود، در گام نخست سيستم سرمايشي آن تکميل و در ادامه زيرساخت های ساختمان نظير سيم کشي برق و تلفن و بحث مشکل اينترنت آن تا قبل از آغاز سال تحصيلي برطرف خواهد شد.
معاون مالي و اداري دانشکده پزشکي ادامه داد: با توجه به اين که سالن شهدا از قديمي ترين ساختمان هاي دانشکده است بالطبع بازسازي آن با دقت نظر و وسواس بيشتري و البته زير نظر مستقيم کارشناس سازمان ميراث فرهنگي انجام خواهد شد. تا کنون سه گروه معماري طرح هاي خود را ارائه دادند که مورد پسند دانشکده واقع نشده و در شأن دانشکده پزشکي نبوده، بازسازي پس از تاييد طرح آغاز خواهد شد.
وي سيم کشي غير اصولي را يکي از مشکلات پيش رو در روند بازسازي دانست و گفت: سيم کشي هاي غير اصولي علاوه بر ظاهر نازيبا،  بسيار خطر ناک و نا امن بودند که همه آنها اصلاح شدند.
دکتر عميدي از بازسازي ساختمان شماره هفت دانشکده پزشکي خبر داد و گفت: پس از اتمام مرحله مرمت و بهسازي ساختمان اصلي و سالن شهدا، تعميرات ساختمان شماره هفت آغاز خواهد شد.
وي در پاسخ به خبرنگار روابط عمومي در خصوص احداث ساختمان جديد دانشکده پزشکي در ضلع شمال خيابان پورسينا، خاطر نشان کرد: نقشه کامل و محل استقرار گروه ها در سختمان جديد توسط دانشکده تهيه شد اما طرح احداث فعلا مسکوت مانده است.
دکتر عميدي با بيان اين که ساختمان هاي دانشکده پزشکي به لحاظ قدمت و ارزش تاریخی قابليت تبديل شدن به موزه را دارند گفت: ما طرح هاي زيادي در اين رابطه داشتيم که به علت عدم اختصاص فضاي جديد به دانشکده، قابل اجرا نيستند.
خبر:مینا محمدی
عکس: نیرومند رومیانی
 
 

 

مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی