محتوای خبری دانشکده پزشکی

معاون پژوهشی دانشکده پزشکی: کم کردن بوروکراسی اداری و ایجاد محیط حمایتی مهمترین هدف معاونت پژوهشی است

دکتر آخوندزاده با تا کید بر تسهیل روند پژوهش گفت: کم کردن بوروکراسی اداری و ایجاد محیط حمایتی برای پژوهشگران اعم از دانشجویان، استادیاران جوان و اساتید بنام از مهمترین اهداف معاونت پژوهشی در سالهای اخیر است.

دکتر شاهین آخوندزاده در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشکده پزشکی در تشریح وضعیت پژوهش دانشکده اظهار داشت: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در رنکینگ دانشگاه های علوم پزشکی کشور با اختلاف بسیار زیاد نسبت به دانشکده پزشکی دوم کشور، در رتبه اول قرار دارد که البته باید اینگونه باشد چرا که قدیمی ترین دانشکده پزشکی کشور است.
وی با بیان این که بزرگان این دانشکده افرادی نظیر دکتر دهپور، لاریجانی، زرین دست، دواچی، قوام زاده و .... هر کدام یک برند و شاخص در سطح ملی و بین المللی هستند، افزود: دانشکده پزشکی در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی خدمات بالینی و درمانی نیز ارائه می دهد که از 1350 عضو هیات علمی 900 نفر در حوزه بالین و بخش درمان نیز مشغول به فعالیت و ارائه خدمات هستند.
معاون پژوهشی دانشکده پزشکی کم کردن بوروکراسی اداری و ایجاد محیط حمایتی برای پژوهشگران را مهمترین هدف این معاونت در سالهای گذشته عنوان و کرد و گفت: حداکثر استفاده از طرح های تحقیقاتی مصوب در دانشگاه مربوط به این دانشکده است همچنین هر هفته کارگاه های پژوهشی جهت توانمندسازی اعضای هیات علمی از سوی معاونت برگزار می شود.
قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تا کید بر تسهیل روند پژوهش در گروه های آموزشی، خاطر نشان کرد:  همچنین جز اولین دانشکده ها و پیشقدم در بحث اخلاق در پژوهش هستیم که کمیته ای به این منظور در دانشکده تشکیل شده و موفق عمل کرده است.
دکتر آخوندزاده ادامه داد:  ما  در راستای ترویج و حمایت از پژوهش در سه سطح گام برمی داریم حمایت از دانشجو در پایان نامه ها و نگارش مقاله و طرح تحقیقاتی از پایان نامه ها ، حمایت از استادیاران جوان و وارد در پژوهش و دیدن افراد بزرگ به نحوی که هیچ محدودیتی در تامین منابع مالی برای افراد شاخص و اساتید بزرگ وبنام نداریم.
معاون پژوهشی دانشکده پزشکی با بیان این که پژوهش با تامین منابع مالی مرتبط است، گفت: تحقیقات  احتمالا و نه لزوما در صورت تامین شرایط مالی خروجی بهتری خواهند داشت.
دکتر آخوند زاده با اشاره به نام گذاری سال 97 به حمایت از کالای ایرانی و برنامه ی معاونت در این زمینه اظهار داشت: پژوهش بویژه در قسمت علوم پایه نیاز به  مواد و تجهیزات آزمایشگاهی دارد که طبق دستور العمل وزارت بهداشت تا جایی که تجهیزات و مواد اولیه تولید داخل 
داشته باشیم نمیتوان از نمونه خارجی آن استفاده کرد  و صرفا در مواردی که نمونه ایرانی موجود نباشد مجبور به تهیه از خارج از کشور هستیم.
وی نوسانات ارزی چند ماه اخیر را بیشتر از آن که منطقی باشد هیجانی دانست و افزود: ما به عنوان قشر دانشگاهی نباید به آن دامن بزنیم بلکه با کمی صبر و تحمل باید دست دولت را باز نگه داریم تا فضای آرام ایجاد شود.
دکتر آخوند زاده با اشاره به رشد سالانه 15 تا 20 درصدی پژوهش در دانشکده پزشکی و قابل قبول دانستن آن گفت: منابع مالی در حوزه پژوهش بهتر شده و با تحرکی که ریاست جدید دانشگاه ایجاد کرده و با مساعدت های دکتر صحرائیان چرخه پژوهش شتاب بیشتری به خود گرفته و دوره خوبی برای پژوهش بوده است.
دکتر آخوندزاده از رشد 70 درصدی بودجه پژوهش خبر داد و گفت: بودجه پژوهش امسال از 11 میلیارد به 17/5 میلیارد افزایش یافته که بخشی از آن صرف دانشکده پزشکی می شود که قطعا وضع دانشکده را بهتر می کند.
خبرنگار: مینا محمدی
کلمات کلیدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی