محتوای خبری دانشکده پزشکی

نشست هیئت رئیسه دانشکده پزشکی برگزار شد

در نشست هیئت رئیسه دانشکده پزشکی شیوه نامه شورای آموزشی دانشکده پزشکی، دستورالعمل ارائه خدمات آزمایشگاهی و نسخه پیشنهادی مقررات مربوط به تشکیل و اختیارات هیئت ممیزه دانشگاه های علوم پزشکی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، نشست هیات رئیسه دانشکده پزشکی صبح روز شنبه 19 بهمن در سالن شورای دانشکده برگزار شد.
در ابتدای جلسه و پیش از دستور دکتر نیما رضایی معاون امور بین الملل از تشکیل کنسرسیومی متشکل از 12 دانشگاه تهران برای میزبانی همایش جهانی یوسرن خبر داد و گفت: هفته گذشته جلسه ای به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور 12 دانشگاه های علوم پزشکی تهران، امیرکبیر، تهران، هنر و... برگزار و مقرر شد این دانشگاهها علاوه بر همکاری در برگزاری همایش یوسرن، بازدید و سمینار یکروزه ای با حضور مهمانان خارجی همایش در دانشگاه خود داشته باشند.
 در ادامه دکتر علی لباف معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی در خصوص شیوه نامه شورای آموزشی دانشکده صحبت کرد و گفت: بر اساس  استانداردهای موجود در اعتبار بخشی دانشکده ها که از سوی مراکز بین المللی انجام می شود جای خالی شورای آموزشی در دانشکده محسوس است.
 وی افزود: علاوه بر قضیه اعتبار بخشی، گاهی برخی مسائل پیش می آید که نیازمند تصمیم گیری شورایی است و تصمیم گیری فردی به صلاح نیست، از این رو پیشنهاد می شود با هدف برنامه ریزی، هماهنگی و تصمیم گیری در امور آموزشی طبق مقررات و آیین نامه های شورای آموزشی در دانشکده تشکیل شود.
دکتر لباف در ادامه شیوه نامه مدنظر برای تشکیل شورای آموزشی در دانشکده را مطرح کرد و در ادامه اعضای ذینفع در این شورا نظرات خود را مطرح کردند.
دکتر شهریار نفیسی ضمن تبریک ایام دهه فجر در خصوص تشکیل شورای آموزشی در دانشکده گفت: باید از پیش مشخص شود که چه موضوعاتی قرار است این در این شورا بیان شود، پیش از تشکیل شورا، تداخل کاری آن با ساختار موجود بررسی شود.
در ادامه دکتر ایرج کاشانی معاون آموزش تحصیلات تکمیلی در خصوص دستور العمل ارائه خدمات آزمایشگاهی و كارگاهی صحبت کرد و گفت: استفاده از تجهيزات آزمايشگاه ها، كارگاه ها و ساير امكانات موجود در واحدهاي مختلف دانشگاه به منظور رفع نيازهاي آموزشي و پژوهشي اعضاي هيات علمي و دانشجويان دانشگاه و محققان مؤسسات خارج از دانشگاه در ازاي تأمين هزينه و رعایت اصول تعیین شده از سوی دانشگاه بلا مانع است.
وی ادامه داد: در صورت حفظ اولويت انجام كارهاي تحقيقاتي اعضاي هيات علمي و دانشجويان دانشگاه، انجام خدمات در راستاي اجراي پايان نامه ها و رساله هاي دانشجويان  از طریق خدمات درون دانشگاهی، متناسب بودن تعرفه هاي پيش بيني شده با هزينه هاي آن از قبيل هزينه مواد و وسايل مصرفي، هزينه تعميرات، استهلاك و هزينه هاي نيروي انساني دانشجویان خارج از دانشگاه میتوانند از تجهیزات آزمایشگاهی گروه ها استفاده کنند.
دکتر کاشانی شفاف بودن عملكردهاي مالي و رعايت اصول و ضوابط مالي دانشگاه، عدم تمركز در تصميم گيري هاي مالي، تشويق كارشناسان آزمايشگاه ها بر اساس ميزان مشاركت آن ها در انجام كارها، استفاده بهينه از سرمايه هاي موجود در دانشگاه، رفع موانع به منظور ارتقا كارايي دستگاه ها را از جمله اهداف اجرای این دستور العمل دانست.
وی با اشاره به تعیین تعرفه ارائه خدمات گفت: ميزان تعرفه خدمات آزمايشگاهي و كارگاهي به پيشنهاد عضو هيات علمي مسئول آزمايشگاه و با تصویب دانشكده و سپس دانشگاه براي مدت يک سال در ارديبهشت ماه هر سال تعيين و تمام درآمد حاصله از ارائه خدمات به حساب دانشکده واریز خواهد شد.
 در ادامه دکتر رویا ستارزاده معاون امور هیات علمی دانشکده پزشکی، نسخه پیشنهادی وزارت بهداشت در خصوص مقررات مربوط به تشکیل و اختیارات هیات ممیزه دانشگاه های علوم پزشکی را مطرح کرد و سپس هر یک از اعضا نظرات خود را جهت درج در این نسخه پیشنهادی و ارائه به معاونت آموزشی دانشگاه،  مطرح کردند.
توضیح این که اعضای هیات ممیزه، از میان اعضای هیأت علمی و مؤمن و متعهد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی گروه پزشکی از مرتبه استادی و دانشیاری با توجه به تعداد اعضای هیات علمی هر دانشکده برای یک دوره دو ساله با پیشنهاد رئیس دانشکده و  انتخاب رئیس دانشگاه تعیین و منصوب می شوند. هیات ممیزه پیشنهادی دارای 4 کمیته تخصصی پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و علوم پایه پزشکی است.
خبر: مینا محمدی
عکس: نیرومند رومیانی
 
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی