محتوای خبری دانشکده پزشکی

یادداشت دکتر حمیدرضا نمازی، متخصص اخلاق پزشکی، عضو هیئت علمی و رئیس دفتر تاریخ دانشکده پزشکی تهران برای دکتر ضیاء الدین یزدیان، استاد چشم‌پزشکی دانشکده پزشکی تهران

دکتر نمازی عضو هیات علمی گروه اخلاق پزشکی در یادداشتی نوشت: اگر اخلاق پزشکی معنا و مسمایی دارد، به خاطر آن است که کسانی چون استاد ضیاءالدین یزدیان در زمین و زمان ما زیسته‌اند.

 به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، دکتر حمیدرضا نمازی، عضو هیات علمی گروه اخلاق پزشکی و رئیس موزه تاریخ علوم پزشکی، پس از حضور در بیمارستان فارابی در دلنوشته ای با گرامیداشت نام دکتر یزدیان نوشت: 
دکتر یزدیان عزیز! مریض ۴۰سال پیشت، امروز قبل از ورود به آمفی‌تئاتر فارابی، دست و دلش می‌لرزید.
امروز مجالی پیدا کردم تا برای اساتید و فارغ‌التحصیلان و رزیدنت‌ها و نوآمدگان به آستان چشم‌پزشکی، راجع به تاریخ دانشگاه، چشم‌پزشکی و فارابی صحبت کنم.
برای من اما مجال مغتنمی شد که پس از ۴۰سال، دینی ادا و یادی کنم از دکتر ضیاءالدین یزدیان که مهربان و بی‌دریغ، من ۴ساله را که به انحراف چشم مبتلا بودم، با پیگیری و مهر مدام درمان کرد. 
آن روزها دکتر یزدیان تازه طبیب چشم شده بود و البته جزو سرآمدان چشم‌پزشکی کودکان بود و این روزها سال‌هاست که بازنشسته شده و در بستر بیماریست. 
در بستر بیماریست؟! یزدیان با آن سواد ناب و تن صدای کم‌نظیر و با آن مهر بی‌بدیلش مگر بیمار می‌شود؟!
امروز در سخنانم گفتم که اگر اخلاق پزشکی معنا و مسمایی دارد، به خاطر آن است که کسانی چون استاد ضیاءالدین یزدیان در زمین و زمان ما زیسته‌اند. 
از اساتید فارابی خواهش کردم تا به گوش دکتر یزدیان برسانند که مریض ۴۰سال پیشت، امروز قبل از ورود به آمفی‌تئاتر فارابی، دست و دلش می‌لرزید. هر کجا هست، خدایا به سلامت دارش...
خبر:محمدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی