محتوای خبری دانشکده پزشکی

یادی از استاد رجحان به بهانه برپایی نمایشگاه آثارش در کتابخانه دانشکده پزشکی تهران

کتابخانه دانشکده پزشکی نمایشگاهی از آثار دکتر محمدصادق رجحان، استاد رشته بافت شناسی ترتیب داده است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی کتابخانه دانشکده نمایشگاهی از آثار مرحوم دکتر محمد صادق رجحان استاد رشته بافت شناسی ترتیب داده است که به این بهانه یادی از دکترمحمد صادق رجحان استاد فرهیخته رشته بافت شناسی می کنیم.
دکتر رجحان در سال 1310 در شيراز متولد و پس از اخذ ديپلم در زادگاه خود، در سال 1329 وارد دانشکده پزشکي دانشگاه تهران شد. در سال 1335 دانشنامه پزشکي خود را با درجه ممتازي از همان دانشگاه دريافت کرد.
وي پس از سال‌ها تحقيق و تدريس در سال 1368به مقام استادي ارتقاء يافت و در همان سال به عنوان استاد نمونه کشور معرفی شد و در سال 1380 در نخستين همايش چهره‌هاي ماندگار به عنوان چهره ماندگار در عرصه علم بافت شناسي مورد تقدير قرار گرفت.
وي در رشته‌ پزشکي بيش از هر چيز به تخصص بافت شناسي علاقمند بود اما در کنار آن به طب اسلامي، گياه پزشکي و اخلاق پزشکي نيز توجه داشت و تحقيقاتي هم انجام داده است. ایشان در اردیبهشت ماه سال 1390 دیده از جهان فرو بست.
دکتر محمد صادق رجحان  مقالات فراوان و چندين کتاب در زمينه بافت شناسي پزشکي و اخلاق ديني در پزشکي داشته است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
بافت شناسي انساني، ضروريات بافت شناسي، آسيب شناسي کامل پزشکي، جنين شناسي کامل پزشکي، گياه درماني و شفا در هشت جلد، بافت شناسي و اطلس رنگي براي آسيب شناسان، چکيده قانون در طب ابن سينا، چکيده تحفه حکيم مؤمن، بهداشت درمان آموزش پزشکي از قرآن کريم و کلام معصومين(ع)، انسان و قرآن و ثواب القرآن
خبر: عالیه عطایی

کلمات کلیدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی