مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

رئیس دانشگاه در دیدار با مدیران گروه های آموزشی بالینی

"برنامه محوری" را تقویت کنید تا بر اساس اطلاعات و شاخص حرکت کنیم

در دومین جلسه هم اندیشی دانشکده پزشکی و مدیران گروه های آموزشی بالینی، رییس دانشگاه بر ضرورت برنامه محوری، تصمیم گیری بر پایه شاخص ها و داشبوردهای مدیریتی و همچنین تلاش در جهت دستیابی به مرجعیت علمی تاکید کرد.

رییس دانشگاه در دیدار با مدیران گروه های آموزشی بالینی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، در نشست با مدیران گروه های آموزشی، با ارائه گزارشی از فعالیت ها، اقدامات و برنامه های انجام شده در دانشگاه گفت: این مسئولیت امانتی در دستان ما است و هر کدام از ما در دوره ای کوتاه می توانیم ایفای نقش کنیم. در نظر دارم تا در جهت تعالی این امانت گزارش کار دوره مسئولیتم را اعلام کنم.
وی به مدیریت های روز و کارآمد دنیا اشاره کرد و گفت: معتقدم مدیران حوزه سلامت کشور بعضا به صورت حرفه ای برای مدیریت آموزش ندیده اند و اغلب آن را بر اساس تجربه آموخته اند. مدیریت امر بسیار مهمی است و اکنون زمان آن رسیده تا آن را به صورت علمی و حرفه ای در دانشگاه اجرا کنیم. بر این اساس دوره های مختلف مدیریت در دانشگاه طراحی شده تا مدیران بیمارستانی و سایر ارکان مدیریتی حرفه ای تر مدیریت کنند.
رئیس دانشگاه، به حرکت بر اساس برنامه چهار ساله تاکید کرد و گفت: مدیریت بدون متر و اندازه قابل قبول نیست. هم اکنون در حال طراحی داشبورد مدیریتی هستیم تا تمامی داده ها و اطلاعات لازم، به روز در اختیار مدیران قرار گیرد. از دوستان نیز می خواهم که این رویه را تقویت کنند و بر اساس دیتا، شاخص و متر حرکت کنند.
وی ساماندهی فضای آموزشی را ضروری خواند و گفت: در نظر داریم با اشتراک گذاری فضای آموزشی در کل دانشگاه، مشکل کمبود گروه های آموزشی را حل کنیم.
دکتر قناعتی، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر عبور از مرزهای دانش جهانی گفت: مرجعیت علمی، توسعه فناوری ها و ارتباط دانشگاه و صنعت از جمله مواردی است که در برنامه ها مد نظر قرار دادیم. همچنین در زمینه گردشگری سلامت، بین المللی سازی دانشگاه و توسعه آموزش پژوهش و فناوری های بین المللی اهداف کلانی را پیگیری می کنیم.
رئیس دانشگاه سپس به اهداف کلان در حوزه آموزش، تولید و بین المللی سازی اشاره کرد و گفت: بنا داریم تا دانشگاه را از طریق تولید ثروت مبتنی بر علم از لحاظ مالی بسوی خود کفایی حرکت دهیم.
وی با بیان اینکه "هدف ما تحقق سلامت روانی، جسمی و معنوی افراد است و امیدوارم بتوانیم به این هدف دست یابیم" خاطر نشان کرد: متاسفانه بسیاری از مشکلات و چالش های سلامتی در تهران، مربوط به جنوب شهر و جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران است. ما ناگزیر به کمک رسانی به مردم ضعیف و اقشار آسیب پذیر هستیم. نگاه ما سلامت محور و پیشگیرانه است و به این منظور با شهرداری برای راه اندازی مرکز جامع خدمات سلامت در حال مذاکره هستیم.
دکتر قناعتی از اقدامات معاونت بهداشت و شبکه های بهداشتی در مناطق محروم خبر داد و گفت: دوستان اقدامات جهادی خوبی برای امداد رسانی به مراکز محروم انجام دادند. یکی از کارهای خوب، طرح سراج بود که در این طرح، سنجش سلامت روان مردم  در دستور کار قرار گرفت و مداخلات روانپزشکی خوبی انجام شد. همچنین توانستیم با همکاری سازمان های دیگر، در بهسازی منطقه و رسیدگی به معلولان فعالیت کنیم.
رئیس دانشگاه سپس جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه بندی های بین المللی را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: یکی از مهم ترین برنامه ها و اقدامات دانشگاه، توجه به فناوری و رشد این حوزه است. در این راستا شهر علم و دانش شهید سلیمانی در زمینی در منطقه یافت آباد راه اندازی شده که ظرفیت استقرار بالغ بر 500 شرکت دانش بنیان در آن پیش بینی شده است.
وی به تولیدات و اقدامات فناورانه در دانشگاه اشاره کرد و گفت: کارهای فناورانه خوبی را در زمینه دارویی انجام دادیم و توانستیم محصولات را به کشورهای دیگر هم صادر کنیم. معتقدم در زمینه تجاری سازی تا کنون موفق عمل نکرده ایم و اکنون برنامه عملیاتی در این زمینه داریم.
دکتر قناعتی راه اندازی شعبه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در عراق را از اقدامات موفق دانشگاه خواند و افزود: دانشگاه سبطیین یکی از کارهای بسیار خوبی است که انجام شده وهفته آینده، با حضور وزیر بهداشت به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.
رئیس دانشگاه با اشاره به انعقاد قراردادهای بین المللی با دانشگاه های اندونزی و مالزی افزود: کارهای بسیار خوبی نیز در جزیره کیش انجام شده است.
وی بیا بیان اینکه "برای پیشبرد برنامه ها و اهداف دانشگاه با هنرمندان در ارتباط هستیم" خاطرنشان کرد: معتقدم برای ایجاد عدالت در سلامت باید هزینه کنیم. از شما می خواهم که نقدهایتان را مستقیم اعلام کنید و امیدوارم کمک کنید تا امانتی که به ما رسیده با کمک شما به بهترین وجه به آیندگان تحویل داده شود.

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *