مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

استاد یلدا در شب یلدا آسمانی شد/ مراسم سه شنبه 5 دی 96 در مسجد جامع شهرک غرب

استاد دکتر یلدا همزمان با شب یلدا به دیار باقی شتافت. وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معاونان درمان، اجتماعي و آموزشي وزارت بهداشت و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه درگذشت این استاد گرانقدر را تسلیت گفتند.

گالری عکس ( جمشید ربیعی) 

گالری عکس وب دا

گالری عکس خبرگزاری ایسنا

گالری عکس خبرگزاری تسنیم

گالری عکس باشگاه خبرنگاران

گالری عکس خبرگزاری مهر
استاد دکتر علیرضا یلدا شامگاه روز پنجشنبه 30 آذر 96 به دلیل عارضه قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.
ضمن تسلیت این ضایعه اسفبار به جامعه پزشکی و دانشگاهی کشور، خصوصا خانواده گرانقدر و شاگردان و ارادتمندان آن استاد فرزانه به اطلاع می رساند مراسم تشییع مرحوم دکتر یلدا ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۳ دی ۹۶ در تالار امام مجتمع بیمارستانی امام خمینی برگزار شد.  مراسم یادبود هم ساعت 13:30 تا 15 روز سه شنبه 5 دي 96 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.
به مناسبت درگذشت این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معاونان درمان، اجتماعي و آموزشي وزارت بهداشت و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در پیام هاي جداگانه این ضایعه را تسلیت گفتند.

متن پیام وزیر بهداشت پیام به شرح زیر است:

از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش
عالم گران‌قدر و بی‌بدیل اخلاق، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علیرضا یلدا در شبی که به نام اوست به دیدار معبود شتافت.
در طول تاریخ، همواره بوده‌اند بزرگانی که گویا به این جهان می‌آیند تا با کلام و رفتار و منش و مرام‌شان، نیکی بیافرینند، تعالی ببخشند و انسان‌هایی اندیشمند و نیک‌سرشت پرورش دهند؛ دکتر علیرضا یلدا، چهره ماندگار جامعه پزشکی ایران یکی از این نامداران بود که آمد؛ آموخت؛ تربیت کرد و ماندگار شد.
فقدان آن انسان والامقام و استاد فرزانه را به خاندان محترم یلدا، همکاران، شاگردان و ارادتمندانش تسلیت عرض می‎کنم و در این شب مغفرت، از خداوند متعال برای روح بلندش، غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و سلامت خواهانم.
دکتر سید حسن هاشمی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

متن پیام رئیس دانشگاه به شرح زیر است:

سم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا اليه راجعون

استاد دکتر علیرضا یلدا در شب یلدا آسمانی شد.
استاد یلدا پیش‌ازاین نیز آسمانی بود. هنر او هم همین بود که در بیش از نیم‌قرن استادی دانشگاه، به‌تمامی هزاران شاگرد خود به‌خوبی راه و رسم آسمانی بودن در زمین را می‌آموخت.
او به فرمایش خودش پشت‌گرم به گنجی بود که بدون دغدغه معاش، تمام هم‌وغم او را بر شاگرد پروری و معلمی متمرکز کرده بود و آن گنج، گنج قناعت بود. او عالمی وارسته و معلمی تمام‌عیار بود. در محضر او تعلیم و تربیت در بالاترین مراتب و دوشادوش هم تجلی پیدا می‌کردند.
استاد یلدا تجسم عینی یک استاد بود. او به شاگردانش مهر می‌ورزید و شاگردان در پناه او آرامش می‌یافتند. هم او که آغاز و انجام و مسیر حیات طیبه‌اش بر خیر و پاکی بود.
فقدان این بزرگ‌مرد عرصه علم و اخلاق در طولانی‌ترین شب سال، سخت و اسفبار است اگرچه حضور معنوی او و دست‌پروردگانش در جای‌جای دانشگاه نویدبخش روزهای بلندی برای ماست.
اينجانب به نمايندگي از دانشگاه علوم پزشكي تهران مصيبت ارتحال آن استاد فرزانه را به خانواده محترم استاد یلدا به‌ویژه همسر مکرمه و فرزندان ارجمندش و نيز يكايك شاگردان و ارادتمندان ایشان تسليت عرض می‌کنم و علو درجات و غفران واسعه الهي را از درگاه پروردگار متعال براي ايشان مسئلت می‌نمایم.
دكتر عباسعلی کریمی
رئيس دانشگاه

 

 دکتر نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به مناسبت درگذشت دکتر علیرضا یلدا پيام تسليت صادر کرد.
به گزارش وبدا، متن این پیام به شرح زیر است: 
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت استاد دکتر علیرضا یلدا موجب تاثر و تالم‌ وافر گردید.
اخلاق مداری، انسانیت و نوع دوستی در کنار تخصص و تبحری شایسته و کم نظیر در رشته ی عفونی علم پزشکی نام و شخصیت مبرز استاد دکتر علیرضا یلدا را در تاریخ پرافتخار پزشکی معاصر محبوب و جاودانه نمود.
استاد دکتر علیرضا یلدا در شبی همنام با نام ارجمندش در یلدایی ابدی به آسمان عروج نمود و به دعوت حق، لبیک گفت.
درگذشت این استاد فرهیخته و پزشک دل آگاه و وارسته و معلم نامدار آداب و اخلاق حرفه ای را به خانواده ی مکرمش و خانواده ی گرانقدر پزشکی کشور تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند رحمان برای آن استاد فقید، علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر وشکیبایی مسالت می نمایم.

 

دکتر جان بابايي، معاون درمان وزارت بهداشت در پیامی درگذشت استاد دکتر یلدا؛ چهره ماندگار جامعه پزشکی را تسلیت گفت.

به گزارش وبدا، متن این پیام به شرح زیر است:
انا لله و انا الیه راجعون
هرازگاه در گذر زمان در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی، جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونی، آغازی بی پایان را می سراید.
درگذشت استاد یلدا اسوه اخلاق پزشکی و پدر بیماری های عفونی، در شبی همنام با ایشان را به جامعه پزشکی و خانواده محترمشان تسلیت عرض می نمایم.
برای ایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت، برای همکاران، دانشجویان و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.

پیام تسلیت دکتر سيد محمدهادي ايازي، معاون اجتماعی وزیر بهداشت به مناسبت درگذشت استاد دکتر یلدا

به گزارش وبدا، متن این پیام به شرح زیر است:

دکتر علیرضا یلدا، استاد ماندگار طب عفونی و اخلاق پزشکی، کسی که به شاگردان و پزشکان یادآوری می‌کرد که: 'در تمام ۶۰ سال زندگی حرفه‌ای خود هیچ‌وقت بیمارستان یا مطب شخصی نداشتم...
دوست نداشتم رابطه مالی بین من و بیمارم به وجود بیاید. حتی بیمارستان خصوصی هم نمی‌رفتم و اگر شرایط خاصی پیش می‌آمد و می‌رفتم سعی می‌کردم حق ویزیت کم‌تری بگیرم... هیچ‌وقت فراموش نکنید دشمن اصلی محبت کردن، توقع داشتن است... دنیا در معنی لغوی یعنی پست. پس به این چیز بی‌ارزش خیلی دل‌بسته نشوید...' در شب یلدا از آستانه گذشت و به دیدار نور لایتناهی رفت.
درگذشت این استاد یگانه و اسوه دانش و پرهیز را به خانواده، شاگردان، پزشکان و دانشگاهیان رهرو ایشان تسلیت می‌گویم و آرامش و آمرزش الهی برای آن روح بزرگ آرزومندم. 

پیام تسلیت دکتر لاريجاني، معاون آموزشی وزارت بهداشت به مناسبت درگذشت دکتر علیرضا یلدا

به گزارش وبدا، متن این پیام به شرح زیر است:
جامعه علوم پزشکی کشور امروز سوگوار اسوه اخلاق و دانشمند بزرگی است که عمر گرانبهای خود را صرف تعلیم و تعلم فرزندان این سرزمین نمود و دست آوردهای علمی ارزشمندی را برای نظام سلامت کشور به یادگار گذاشت.
زنده یاد‌جناب آقای دکتر علیرضا یلدا استاد پیشکسوت علم پزشکی و پایه گذار دانش بیماری های عفونی در کشور، به عنوان استادی دلسوز و دانشمندی توانمند خدمات برجسته ای به مردم میهن عزیزمان ارائه و طی چند نسل شاگردان بی شماری را برای خدمت به سلامت مردم پرورش دادند.
با نهایت تأثر ضايعه‌ي درگذشت این اسوه اخلاق و دانشمند ممتاز را خدمت خانواده محترم ایشان، جامعه پزشکی کشور و تمامی شاگردان آن استاد بزرگ تسلیت و تعزيت عرض نموده و از خداوند متعال براي آن مرحوم، علوّ درجات و رحمت واسعه‌ي الهي و براي بازماندگان گرانقدر و بستگان ارجمند، صبر و شكيبايي در تحمل اين مصيبت را مسألت دارم.

یاد مردان بزرگی همچون زنده یاد دکتر علیرضا یلدا تا ابد بر تارک این مرز و بوم جاودان خواهد ماند و رهروان علم مشی این استاد ارزشمند را سرلوحه حرکت خود در مسیر خدمت به میهن عزیزمان قرار خواهند داد.


پیام تسلیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه:
انا لله و انا الیه راجعون
بار دیگر دانشگاه علوم پزشکی تهران و جامعه علمی کشور در سوگ یکی از بزرگان علم و اخلاق نشست و جامعه پزشکی کشور یکی از چهره‌های ماندگار خود را از دست داد.
استاد یلدا در سراسر عمر شریف و بابرکت خود علاوه بر خدمت بی‌دریغ به بیماران، با سلوک متعالی خود به شاگردان پرشمار خویش، درس علم و اخلاق آموخت که ثمره مبارک این تعلیم، به‌وضوح در سیمای شاگردان بزرگ این استاد فرزانه قابل‌مشاهده است.
نگاه متعالی استاد به حرفه پزشکی، قناعت مثال‌زدنی و بی‌توجهی به زرق‌وبرق دنیا مصداق آیه مبارک «و قال الذين اوتوا العلم ويلکم ثواب الله خير لمن ءامن و عمل صالحاً ولا يلقها الا الصبرون (قصص.80)» بود و این، یکی از ویژگی‌ها و خصائص بی‌نظیر استاد بود.
از درگاه خداوند متعال برای این عالم وارسته و معلم بزرگ، علو درجات و رضوان الهی و برای خانواده مکرمشان، صبر و اجر مسئلت می‌نمایم و این ضایعه بزرگ را به جامعه علمی کشور، خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران و شاگردان بزرگش تسلیت عرض می‌کنم.

پیام تسلیت دکتر محمدرضا ظفرقندی، رییس شورایعالی سازمان نظام پزشکی و دبیر کل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران
عمر بسیار بباید پدر پیر فلک را
تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید
استاد بی‌بدیل طب و آموزگار بی‌آلایش اخلاق را در حالی از دست دادیم که امروز بیش از هر بزنگاه دیگری محتاج چنین استوانه‌هایی هستیم که صدافسوس اگر نایاب نباشند؛ کمیابند و در صدف.
استاد یلدا نوری بود در ظلمات یلدای این روزهای ما و صد حیف که پرواز کرد.
باشد که با تورّق مجدّد اندیشه،شیوه و منش ایشان راهی بیابیم بسوی دانش بی‌ادّعا،اخلاق بی‌تکبّر، انسانیّت بی‌توقّع و شادمانی بیدریغ
بی تردید روان این انسان بزرگ در سپهر آفرینش شاد و مشعوف است. قلبی چون آیینه و ذهنی سیّال که هر که با او نشست قطعاً از عطر دل‌انگیز عظمتش بی‌بهره نماند.
انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران ضمن تسلیت این درد و فقدان جانسوز از همه جامعه محترم گروه پزشکی درخواست مینماید که در مراسم تشییع پیکر این استاد فرزانه شرکت فرمایند.
  

 (+ فيلم ) طلايه‌داران دانشگاه/ استاد يلدا، الگوي اخلاق و تجسم تاريخ دانشگاه

کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

12 نظر برای این مقاله وجود دارد

کارمند دانشگاه

کارمند دانشگاه

78/10/11 - 00:00

صبح جمعه این خبر رو خوندم و دلم خیلی گرفت . ایشان پدر علم بیماری های عفونی و پدر علم اخلاق در دانشگاه بوند .انگار یکسری از آدم ها به دنیا می یان و زندگی می کنن که با نور علم و اخلاقشون جهان رو زیباتر کنند . این غم بزرگ رو به جامعه پزشکی کشور ، عزیزان متخصص عفونی و خانواده محترم جناب استاد یلدا تسلیت می گم . ان شالله بزرگ مردان و زنانی که تربیت کردند بتوانند به خوبی راه ایشان را ادامه دهند

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
بنده

بنده

78/10/11 - 00:00

ایشان در سن چند سالگی دار فانی را وداع کردند؟

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

استاد عزیز خوشا به حالت که در دوران انجام وظیفه در دانشگاه بدنبال پست و مقام نبودی خوشا بحالت که حق کسی را ضلیعه نکردی خوشا بحالت که خودت و توانمندی هایت بود و سفارش شده نبودی خوشا بحالت که نقش بازی نکردی خوشا بحالت که در قلبها جاودانه بودی نه روی کاغذ و پست و مقام روحت قرین رحمت الهی استاد فرزانه

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

دکتر یلدا درشب یلدا به یلدای رحمت الهی پیوست , خدا رحمتش کند , یادش گرامی , نامش یلدایی عباس نیک بخت ( کارمند)

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

برای من و مطمئنا همه خانواده بیمارستان امام این خبر بسیار ناراحت کننده بود.استاد یلدا الگوی واقعی انسانیت و معرفت بود.هیچوقت اهل تظاهر و ریا نبود.هیچگاه دنبال مقام و منفعت شخصی نبود.با صداقت و خالصانه یاد می داد.شاید می خواست اندکی از خوبیهایش را بیاموزیم.از فرسنگ ها راه دور به تمام همکارانم و خاندان محترمش تسلیت می گویم.یادش گرامی و روانش شاد.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

روحت شاد و راهت پر رهرو باد.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

ضمن تسلیت به جامعه علمی کشور برام جالب بود در سایت سازمان جوانان هلال احمر هم تسلیت گفته بودن مشخص میشود جناب یلدا واقعا متعلق به همه اقشار بود خدا رحمتشان کند . باید از ایشان درس گرفت

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
محمود

محمود

78/10/11 - 00:00

دکتر یلدا پدر انسانیت در علم پژشکی ایران هستند.رفتار ومنش وگفتار ایشان همیشه در پاس داشت انسایت برای دانشجویان و همکاران ایشان زبانزد بود .روحشان شاد جای این چنین افرادی برای منسب پزشکی ایران همیشه خالی است.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

استاد عزیزم دکتر یلدای مانگار شوق آموختن و صفای درون در تک تک لحظه های کنار شما بودن بالاترین هدیه ای بود که یک استاد به شاگردانش هدیه می داد ای کاش فراموش نکنیم

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
مصطفی سلیمان نژاد

مصطفی سلیمان نژاد

78/10/11 - 00:00

انالله و انا الیه راجعون وز شمار خرد هزاران بیش استاد گرانقدر دانشگاه روح تان قرین رحمت واسعه الهی

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

خدا بیامرزدش

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
iman

iman

78/10/11 - 00:00

خبر کوتاه بود: دکتر “علیرضا یلدا” استاد عفونی دانشگاه تهران دعوت حق را لبیک گفت. باز هم ستاره ای دیگر از آسمان پر تلالؤ پزشکان پیشکسوت این مرزوبوم پر کشید و رفت. غرض از این نوشته بیان جایگاه، تجربه و تبحر ایشان نیست. حتی مقصود بنده برشمردن مصادیق اخلاق مداری ، سخن دانی و اهلیت استاد در فضل و دانش هم نیست. در نظر نویسنده این سطور مهم ترین وجه تمایز استاد در میان کلیه پزشکان هم رده و همسالان و پیشکسوتان نه “تبحر” ایشان در طبابت، بلکه “تحرز” ایشان از طبابت بود. استاد یلدا در مجامع علمی و پزشکی از جایگاه

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *