مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

دکتر کریمی: سیاست دانشگاه در این دوره مدیریتی، داشتن نگاه جامع به همه مراکز و تقویت انگیزه سرمایه انسانی است

افتتاح بخش الکتروشوک، آغاز ساخت‌وساز پاویون و سلف‌سرویس رزیدنت‌های بیمارستان روزبه

دکتر عباسعلی کریمی و هیئت همراه با حضور در بیمارستان روزبه، با افتتاح ساختمان بخش الکتروشوک، از پروژه عمرانی سلف‌سرویس و پاویون رزیدنت‌ها بازدید کردند و در جریان ارائه خدمات روان‌پزشکی از راه دور این مرکز قرار گرفتند.

گالري عکس 1 
گالري عکس 2 
در نشستی که پیش‌ از این بازدید، 25 آبان 99 در سالن شورای بیمارستان روزبه برگزار شد، دکتر سید طه یحیوی رئیس بیمارستان روزبه، با اشاره به فرآیند راه‌اندازی بخش الکتروشوک بیمارستان روزبه، به‌عنوان اولین بخش استاندارد کشور گفت: ساختمان بخش الکتروشوک و دفتر پرستاری در دوطبقه با کمک خیرین و حمایت‌های دانشگاه، ساخته‌شده و آماده خدمت‌رسانی است.
دکتر یحیوی با اشاره به قابلیت راه‌اندازی خدمات از راه دور روان‌پزشکی در این مرکز گفت: حدود 30 تا 40 درصد خدمات روان‌پزشکی، قابلیت ارائه از راه دور و به‌ صورت آنلاین را دارند. با توجه به همه‌گیری کووید 19 و نیاز بیماران به دریافت خدمات، درمانگاه مجازی می‌تواند خدمات موردنیاز را به بیماران شهرستان‌ها نیز ارائه دهد. اما مهم‌ترین مسئله این درمانگاه، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات است، که بیماران کم برخوردار نیز بتوانند از امکانات آن استفاده کنند.
وی با اشاره به  مراحل ساخت پاویون فراگیران و سلف‌سرویس با کمک خیرین و حمایت‌های دانشگاه در سه‌طبقه تا پایان امسال، گفت: بیمارستان روزبه با توجه به نوع خدمات و تعرفه‌ای که برای آن تعیین‌شده، بیمارستان ضرردهی است و اگر حمایت‌های دانشگاه نبود، هیچ‌کدام از این اقدامات انجام نمی‌شد. جا دارد از حمایت‌های تیم معاونت توسعه و درمان از این بیمارستان قدردانی کنم.

راه اندازی خدمات روان پزشکی از راه دور

در ادامه، دکتر زهرا میرسپاسی عضو هیئت‌علمی بیمارستان روزبه در زمینه فرآیند راه‌اندازی خدمات روان‌پزشکی از راه دور توضیح داد و گفت: باتوجه به همه‌گیری کووید 19، نگرانی در زمینه پیوستگی مراقبت از بیماران مبتلابه اختلالات شدید روان‌پزشکی احساس می‌شد، و لازم بود این بیماران به‌نوعی به خدمات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند. براین اساس به ‌صورت پایلوت، فاز اول  درمانگاه مجازی با کمک سه عضو هیئت‌علمی و دو دستیار اجرا شد.
دکتر میرسپاسی حاصل این اقدام را 70 ویزیت توسط اعضای هیئت‌علمی و 12 ویزیت توسط دستیاران با نظارت اعضای هیئت‌علمی  و همچنین 169 مداخله تلفنی در بحران‌های روان‌پزشکی بیان کرد و گفت: پس از ارائه آموزش‌های لازم به بیماران و خانواده‌ها، به قابلیت‌های این سامانه افزوده و درمجموع 287 ویزیت تلفنی و آنلاین تصویری ارائه شد.
در ادامه دکتر ونداد شریفی مدیر گروه روان‌پزشکی و دکتر بهنام شباب مدیر بیمارستان، توضیحاتی را در زمینه پروژه‌های عمرانی و درمانگاه مجازی ارائه کردند.

نگاه جامع دانشگاه به همه مراکز

دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه نیز با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در این مرکز گفت: سیاست دانشگاه در این دوره مدیریتی، داشتن نگاه جامع به همه مراکز است و  تأثیر این نگاه در عملکرد حوزه توسعه کاملاً نمایان است.

حمایت های دانشگاه از بیمارستانهای کم‌برخوردار

رئیس دانشگاه، با بیان اینکه، تصمیمات و اقدامات دانشگاه، براساس درآمد و رشته بیمارستان‌ها برنامه‌ریزی نمی‌شود افزود: امیدوارم این رویکرد جامع‌نگر همچنان ادامه پیدا کند، و کمک کنیم بیمارستان‌هایی مانند روزبه که سطح درآمد پایینی دارند، با این سطح از درآمد و نوع خدمتی که ارائه می‌دهند آسیب نبیند.

رشد متعادل هم مراکز در دستور کار دانشگاه

رئیس دانشگاه در تکمیل این بخش از سخنان خود افزود: در دانشگاه بیمارستان‌هایی با درآمد بالا مانند فارابی و مرکز قلب و در کنار آن بیمارستان‌هایی مانند روزبه، آرش و بهرامی فعالیت دارند که لازم است زمینه رشد هریک از آنان به‌صورت متعادل فراهم شود.

خاطرات خوش رئیس دانشگاه از بیمارستان روزبه
دکتر کریمی با یادآوری خاطرات خوش خود از بیمارستان روزبه گفت: احساس خوبی از آمدن به اینجا و خاطرات خوشی از دوران دانشجویی و انترنی و نحوه آموزش و برخورد اساتید این مرکز دارم. در مجموع اساتید خوش‌فکر و پرتلاشی در این مرکز فعالیت دارند که امیدوارم با نگاه حمایتی دانشگاه زمینه رشد آنان فراهم شود.

نیاز بی پایان مراکز به حمایت های مادی و معنوی

رئیس دانشگاه، با بیان نیاز بی‌پایان مراکز مختلف به حمایت‌های مادی و معنوی دانشگاه گفت: هرچه کار و برنامه‌ریزی کنیم باز هم نمی‌توانیم سطح نیاز مراکز را تأمین کنیم. با این‌  وجود با جلب کمک‌های خیرین می‌توانیم قدمی در تأمین بخشی از نیازها برداریم.

تقویت انگیزه سرمایه های انسانی

دکتر کریمی بر تقویت روابط انسانی تأکید کرد و گفت: در شرایط دشوار اقتصادی که پیش رو داریم، حداقل کاری که می‌توانیم به‌عنوان مسئول  انجام دهیم رفتار مناسب با سرمایه‌های انسانی و تقویت انگیزه آنان است.

حمایت دانشگاه از بیمارستان روزبه

رئیس دانشگاه در پایان سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های تیم معاونت توسعه و معاونت درمان تصریح کرد: معاونت توسعه هر آنچه در توان دارد برای پیشبرد اهداف بیمارستان روزبه، به‌کاربرده است. اگر باز هم نیاز به حمایتی دارید اعلام کنید تا برای اجرایی شدن آن برنامه‌ریزی شود.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *