مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

بازدید رئیس دانشگاه از بخش های نیمه تجهیز ساختمان جدید مجتمع بیمارستانی یاس

دکتر عباسعلی کریمی در بازدید از بخش های جدید آماده بهره برداری مجتمع بیمارستانی یاس گفت: هرگز نگویید نمی شود، همه ما در یک کشتی نشسته ایم و با هم برای پیشبرد اهداف دانشگاه پارو می زنیم.

گالری عکس

روز شنبه 25 خرداد 98، دکتر کریمی رئیس دانشگاه، دکتر بیگلر معاون توسعه، دکتر رضایی معاون درمان، دکتر نفیسی رئیس دانشکده پزشکی، آزاده چترروز مدیر امور مالی دانشگاه و مهندس مکری مدیر دفتر فنی دانشگاه از بخش اتاق عمل، بخش ویژه نوزادان و بخش بستری و... در ساختمان جدید بازسازی شده مجتمع بیمارستانی یاس دیدن کردند.
در این بازدید دکتر محقق رئیس، دکتر داوری معاون درمان، علیاری مدیر و حسن زاده مدیر پرستاری بیمارستان، بازدید کنندگان را همراهی کردند.
دکتر کریمی در نشستی که پس از بازید با مسئولان مرکز درمانی یاس داشت گفت: ما در جلسه امروز با حضور معاونان درمان وتوسعه، رئیس دانشکده پزشکی و رئیس مرکز می خواهیم به طراحی مدل مناسبی برای اداره مناسب مجتمع بیمارستانی یاس برسیم به طوری که هر دو ساختمان قادر به ارائه خدمات مورد نیاز به مراجعین بوده و وقفه ای در امور ایجاد نشود.
وی با تاکید بر این که نباید وقفه ای در انتقال بخش های تعیین شده به ساختمان جدید بیافتد افزود: هرگز نگویید نمی شود، همه ما در یک کشتی نشسته ایم و با هم برای پیشبرد اهداف دانشگاه پارو می زنیم. از این رو باید با نگاه همکاری با مسئولین بیمارستان یاس کمک کنیم تا کارها بهنگام انجام شود. مشکلی که دکتر محقق به عنوان رئیس بیمارستان یاس با آن مواجه است این است که باید با روشن نگاه داشتن ساختمان فعلی، ساختمان جدید را به شکل مطلوبی مهیای ارائه خدمت به مردم کند. که البته با این هزینه های سنگین و در شرایط موجود کار ساده ای نیست. باید به تدریج کارهای مربوط به انتقال را شروع کنیم برخی نواقص احتمالی در جریان کار برطرف خواهند شد. من امیدوارم در بازدیدهای بعدی شاهد درمان بیماران در ساختمان جدید باشم.
رئیس دانشگاه با اشاره به عملکرد بخش قلب بیمارستان یاس بر توسعه این بخش تاکید کرد و گفت: قلب رشته پربیماری است و با توجه به مرکزیت بیمارستان یاس به لحاظ جغرافیایی و دسترسی آسان مردم به آن گسترش این بخش کمک بزرگی به مردم است.
 دکتر محقق با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در بازسازی ساختمان جدید این مرکز گفت: تا پیش از بهمن سال 97 ما با سیاست حفظ دو بیمارستان میرزاکوچک خان (زنان تهران) و یاس کارها را پیش بردیم و از آن پس طبق تصمیم هیئت رئیسه دانشگاه قرار شد هر دو بیمارستان با یک مدیریت و باعنوان مجتمع بیمارستانی یاس تجهیز و به ارائه خدمت بپردازد و بخش زنان به ساختمان جدید منتقل و بخش های قلب و سایر بخش ها در ساختمان فعلی باقی بماند. همچنین در ادامه فرآیند بازسازی ساختمان جدید و تجهیز بخش ها، به دلیل محدودیت منابع مالی نسبت به تجهیز بخش های مختلف اولویت بندی شد.
رئیس مجتمع بیمارستانی یاس در ادامه توضیحات خود به چند مدل پیشنهادی برای ادامه فعالیت های این مرکز آموزشی درمانی اشاره کرد و گفت: برون سپاری پاره ای از خدمات، توسعه بخش های VIP، راه اندازی بخش های جراحی و اورولوژی، راه اندازی تعدادی خدمات درمانگاهی چون دندانپزشکی و انجام اعمال جراحی و ... از مواردی است که می تواند برای این مرکز درمانی مناسب باشد. همچنین این بیمارستان مجوز های رسمی IPD را دارد و می تواند نسبت به جذب گردشگر سلامت اقدام کند.
دکتر نفیسی رئیس دانشکده پزشکی نیز در این نشست پیشنهاد داد: تا با نظر معاونت درمان و مسئولان بیمارستان رشته های تخصصی مورد نیاز تعیین و دعوتنامه ای از سوی دانشکده پزشکی برای گروه های تخصصی مورد نظر جهت همکاری با مجتمع بیمارستانی یاس ارسال شود.
دکتر رضایی معاون درمان دانشگاه نیز با اشاره به این که بالغ بر یکصد و پنجاه تخت جدید به مجموعه تخت های بیمارستانی دانشگاه اضافه شده گفت: باید از این ظرفیت به دست آمده در جذب گردشگر سلامت و خدمات ویژه دانشگاه بهره بگیریم و از گروه های مختلف تخصصی دانشگاه دعوت به همکاری کنیم.
دکتر بیگلر معاون توسعه دانشگاه نیز بر اهمیت اولویت بندی در همکاری با گروه های تخصصی تاکید کرد و افزود: باید اولویت را به رشته هایی چون قلب، اورولوژی، جراحی و ... که در ارتباط بیشتری با رشته زنان هست، بدهیم.
در پایان، رئیس دانشگاه از زحمات ریاست و مدیران این بیمارستان تشکر وقدردانی کرد و خواستار سرعت بخشیدن به امور انتقال و راه اندازی مجتمع بیمارستانی یاس شد.

خبرنگار: نجمه باهو
عکس: زهرا احمدی

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو