مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

بازدید رئیس دانشگاه و نائب رئیس کمیسیون تلفیق و رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران از مرکز طبی کودکان 2، مرکز بین‌المللی بیماری‌های مغز و اعصاب و بیمارستان شریعتی 2

دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه به همراه دکتر محسن دهنوی نائب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و دکتر غلامحسین روح‌الامینی رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران، از پروژه‌های مرکز طبی کودکان 2، بیمارستان فوق تخصصی و مرکز تحقیقات علوم اعصاب ایران و بیمارستان شریعتی 2 بازدید و با تأکید بر اهمیت هریک از این پروژه‌ها، نسبت به حمایت‌های لازم به‌منظور سرعت بخشیدن به پیشرفت آن تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در بازدید صبح روز پنجشنبه 23 دی، دکتر شروین بدو رئیس مرکز طبی کودکان و دکتر احمدرضا جمشیدی رئیس بیمارستان شریعتی و دکتر علی اعتمادیان مشاور رئیس دانشگاه در طرح‌های عمرانی،  دکتر قناعتی را همراهی کردند.

3 پروژه با ویژگی‌های متمایز
در حاشیه این بازدیدها، دکتر قناعتی با اشاره به نتیجه بررسی‌های انجام‌شده گفت: امروز به همراه دکتر دهنوی و دکتر روح‌الامینی از 3 پروژه‌، مرکز طبی کودکان حکیم  در یافت‌آباد،  مرکز بین‌المللی بیماری‌های مغز و اعصاب و همچنین  بیمارستان شریعتی 2  بازدید کردیم که بتوانیم برای تأمین کسری بودجه‌ این طرح‌ها رایزنی کنیم.
رئیس دانشگاه بودجه موردنیاز تکمیل این 3 پروژه را حدود 3 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: باتوجه به‌دشواری تأمین بودجه، راهکار جبران کسری 3 میلیارد تومانی این پروژه‌ها موردبررسی قرار گرفت و امیدوارم در آینده خبرهای خوبی از راه‌اندازی این سه مرکز به خانواده دانشگاه و مردم تهران بدهیم.
دکتر قناعتی بابیان اینکه در صورت تأمین بودجه موردنیاز تا سال آینده پروژه شریعتی 2 و مرکز علوم اعصاب و در ماه‌های آینده مرکز طبی کودکان 2 آماده خدمت‌رسانی به بیماران شود و گفت: این سه مرکز ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند و افزون بر تأمین نیاز شهر تهران به تخت‌های درمانی،  می‌توانند در عرصه اقتصاد سلامت و توریسم درمانی تحول‌آفرین بوده و ارزآوری خوبی داشته باشند و در خدمت مردم قرار گیرند.

تأکید بر حمایت از پروژه‌های بهداشت و درمان دانشگاه

دکتر دهنوی نائب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش دانشگاه علوم پزشکی تهران و نیاز آن به حمایت‌های بیشتر گفت: برخلاف آنچه تصور می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی تهران شرایط خوبی در زمینه بهداشت و درمان دارد، اما این‌گونه نیست و در حوزه تحت پوشش دانشگاه که عمدتاً مناطق جنوب شهر و حاشیه‌ای تهران است، با مشکلات بسیاری در سرانه و زیرساخت‌های بهداشت و  درمان روبه‌رو هستیم.
وی افزود: در بازدیدی که صورت گرفت، بیمارستان مرکز طبی کودکان 2 به دلیل کمبود منابع در تأمین تجهیزات، راه‌اندازی نشده، دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه شهر تهران، همانند این، پروژه‌های دیگری نیز دارد که نیاز به حمایت بیشتری دارند.
دکتر دهنوی با تأکید بر حمایت خاص از پروژه‌های بهداشتی و درمانی جنوب و حاشیه تهران در بودجه 1401 گفت: در این بازدید مشکلات دانشگاه را از نزدیک دیدیم. باتوجه به اینکه بیمارستان‌های دانشگاه در مناطق کم برخوردار و محروم حاشیه شهر است و می‌تواند نیاز مردم این منطقه را تأمین کند؛ امیدواریم  با همکاری سایر نمایندگان و تأمین اعتبار موردنیاز آن، این مراکز  در یکی دو سال آینده وارد چرخه خدمت‌رسانی شوند.

بررسی نحوه تأمین اعتبار موردنیاز هر سه پروژه

دکتر روح‌الامینی رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران، با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد هریک از این پروژه‌ها گفت: مرکز طبی کودکان حکیم می‌تواند به مناطق جنوب شهر و حاشیه تهران که دسترسی این مناطق به امکانات فوق تخصصی کودکان کم است خدمت‌رسانی کند. مرکز تخصصی علوم اعصاب به‌عنوان یکی از پایه‌های اصلی توریسم درمانی کشور می‌تواند نقش فرا سرزمینی ایفا کند. شریعتی 2 نیز  می‌تواند خدمات ویژه‌ای را به منطقه غرب و استان‌های هم‌جوار تهران بدهد.
وی با تأکید بر رفع کمبودهای هر سه پروژه گفت: با بررسی‌هایی که در حال انجام است می‌توانیم با تأمین بودجه  سال آینده، کمبود این پروژه‌ها را تأمین کنیم تا خدمات باکیفیت با نرخ دولتی به مردم ارائه شود.

مرکز طبی کودکان حکیم و تأمین نیاز کشور به بخش مراقبت‌های ویژه کودکان

در بازدید از مرکز طبی کودکان 2، دکتر بدو و دکتر اعتمادیان توضیحات لازم را درخصوص مرکز طبی کودکان 2 ارائه کردند.
دکتر بدو باتوجه به نیاز کشور به بیمارستان و بخش‌های مراقبت‌های ویژه کودکان گفت: در کشور بالغ بر ۶۰۰ تخت ICU کودکان وجود دارد که 60 تخت آن در مرکز طبی کودکان است. این درحالی‌که نیاز تهران به این تخت‌ها، حداقل3 برابر تخت‌های موجود است. امیدوارم با راه‌اندازی این بیمارستان که 30 درصد تخت‌های آن می‌تواند کاربری مراقبت‌های ویژه داشته باشد بار بزرگی نه‌تنها از  تهران و جنوب تهران بلکه از کل کشور برداشته شود.
وی مرکز طبی کودکان 2 را تنها بیمارستان مجهز کودکان در نیمه جنوبی تهران دانست و گفت: این بیمارستان می‌تواند از مرکز تا جنوب تهران را تحت پوشش قرار دهد و افزون بر این باتوجه به اینکه ICU مخصوص حوادث و سوانح کودکان در کشور نداریم قسمتی از تخت‌های این بیمارستان می‌تواند به حوادث ترافیکی اختصاص پیدا کند.
رئیس مرکز طبی کودکان با اشاره به زمان بهره‌برداری از این پروژه گفت: فاز به فاز این بیمارستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. امیدواریم در 6 ماه آینده در قدم اول، اورژانس و 2 بخش بستری، سپس اتاق‌های عمل و سرویس‌های مراقبت ویژه آماده خدمت‌رسانی شوند.  

ابر بیمارستان شریعتی 2

دکتر جمشیدی رئیس بیمارستان شریعتی، پروژه شریعتی 2 را یک Mega Hospital  دانست و گفت: این پروژه با 810 تخت بستری و 33 اتاق عمل و حدود 200 تخت سرپایی یک ابر بیمارستان که تاکنون  حدود 76 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با اشاره به خدماتی که در این مرکز ارائه می‌شود گفت: این بیمارستان در دو بلوک مجزا ساخته‌شده، یک بلوک  آن مربوط به خدمات سرپایی است که از  اورژانس، شیمی‌درمانی، نازایی و اتاق عمل‌های سرپایی و... تشکیل‌شده؛ بلوک دیگر سه‌قسمتی است که  حدود 120 تخت ویژه، تخت‌های بستری و 33 اتاق عمل و... دارد.
رئیس بیمارستان شریعتی یکی از ویژگی‌های این پروژه را  ضد زلزله و ضد حریق بودن آن و خدمت‌دهی در شرایط بحرانی بیان کرد و گفت: این پروژه در مهم‌ترین منطقه تهران قرارگرفته و از طریق بزرگ‌راه‌های متعدد قابل‌دسترسی است و می‌تواند به‌عنوان مرکز تروما مورداستفاده قرار بگیرد و در شرایط بحرانی به استان البرز و استان‌های هم‌جوار خدمت‌رسانی کند.

بازدید از بیمارستان فوق تخصصی و مرکز تحقیقات علوم اعصاب ایران

این مرکز در سال 1389 به همت پروفسور سمیعی در زمینی با مساحت بالغ‌بر 70 هزار مترمربع در منطقه 22 تهران با اهداف درمانی و آموزشی و پژوهشی درحال ساخت است. در ساختمان اصلی این مرکز، بخش‌های پیشرفته شامل تولید رادیو داروها، تشخیص و درمان سرطان‌ها، پزشکی هسته‌ای، شیمی‌درمانی و... فعالیت خواهند داشت.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *