مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

بازدید وزیر بهداشت و رییس دانشگاه از بیمارستان فارابی

وزیر بهداشت به همراه رییس دانشگاه از پروژه طرح و توسعه بیمارستان فارابی، واحد فراهم آوری سلولهای بنیادی، بانک چشم و فراورده های بافتی، واحد آموزش مهارت های جراحی و مرکزتحقیقات چشم پزشکی بازدید کردند.

گالری عکس
صبح روز پنجشنبه 24 تیر سال 95، بیمارستان فارابی میزبان دکتر هاشمی وزیر بهداشت، دکتر جعفریان رییس دانشگاه، دکتر توکلی معاون توسعه دانشگاه و تعدادی از مسئولین و مدیران دانشگاه بود.  
پس از انجام بازدید، در نشست مشترک هیات بازدیدکننده با مسئولین بیمارستان فارابی، دکتر جباروند رییس این بیمارستان با اشاره به پروژه در حال ساخت طرح و توسعه بیمارستان فارابی گفت: در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز، تا پایان تیر سال 96 فاز طبقه اول این پروژه در راستای سرویس دهی بیشتر به بیماران و درآمدزایی برای بیمارستان افتتاح می شود.
دکتر جباروند با اشاره به زحمات و همکاری مطلوب اساتید بیمارستان گفت: 60 درصد از اعمال جراحی این بیمارستان مستقیماً توسط اساتید انجام می شود و تنها حدود 30 تا 40 درصد از جراحی ها، جنبه آموزشی دارد.
وی با بیان این که در سال 94، 75 هزارعمل جراحی در بیمارستان فارابی انجام شده است گفت: بیماران از هر نقطه ای از کشور و در هر ساعتی از شبانه روز که به این بیمارستان مراجعه کنند، توسط متخصص مربوطه مورد جراحی قرار می گیرند. در عین حال برنامه های آموزشی بیمارستان نیز دنبال می شود.
مهندس کدخدااول نماینده شرکت عمران آوای سلامت، عامل چهارم پروژه طرح و توسعه بیمارستان فارابی، مساحت زیربنای این پروژه را 44 هزار متر برآورد کرد و از تکمیل و راه اندازی آن تا پایان سال 97 خبر داد.
در ادامه، دکتر هاشمی وزیر بهداشت بر نقش شرکت عمران آوای سلامت به عنوان عامل پروژه طرح و توسعه بیمارستان فارابی و تامین منابع مالی آن تاکید کرد و هیچ گونه دلیلی را برای نیمه تمام ماندن آن جایز ندانست.   
دکتر لاشیئی معاون پژوهشی بیمارستان فارابی نیز با اشاره به جنبه درآمدزایی بخش های پژوهشی این بیمارستان، تنها مشکل این بخش را کمبود نیروی انسانی متخصص دانست و خواستار همکاری و یاری دانشگاه در این مورد شد.   
وی با بیان این که در سال به طور متوسط 110 تا 120 مقاله معتبر علمی توسط اساتید این بیمارستان به انتشار می رسد گفت: این در حالی است که 30 تا 40 درصد از این مقالات به طور مستقیم یا غیرمستقیم با علوم پایه همراه شده اند.
در بخشی دیگر از این بازدید، دکتر جعفریان رییس دانشگاه، با اشاره به پیشرفت 48 درصدی فاز اول اسکلت و سقف پروژه طرح و توسعه بیمارستان فارابی گفت: حدود 45 درصد از هزینه های این پروژه پرداخت شده و اگر به همین منوال پیش برود و کمک های لازم برای تامین منابع آن فراهم شود، امیدواریم که تا پایان سال این فاز تکمیل شود.
خبرنگار: زهرا صادقی
عکاس: سید میثم عطری و حمیده امیدوار
   



   

تهیه کننده: