مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

با حضور رییس دانشگاه جلسه نهایی هیات داوران سومین جشنواره دانشجویی ابن سینا برگزار شد

در جلسه نهایی هیات داوران سومین جشنواره دانشجویی ابن سینا پس از بررسی شرایط داوطلبان، 40 برگزیده از بخش‌های آموزشی، پژوهشی، قران و عترت، کیفیت خدمات سلامت، هنری- ادبی، اجتماعی، ورزشی انتخاب شدند.

گالری عکس
در این نشست که 2 آذر 95 در سالن شورای دانشگاه برگزار شد، ابتدا دکتر محقق معاون دانشجویی دانشگاه و دبیر جشنواره، درخصوص فرآیند نهایی داوری توضیحاتی ارائه و تعداد شرکت‌کنندگان در سه دوره جشنواره را به تفیک دانشکده‌ها بیان کرد و گفت: همانند سال‌های گذشته دانشکده پزشکی بیشترین تعداد شرکت‌کننده و دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی بیشترین رشد در ایجاد مشارکت دانشجویان را داشته است.
دکتر محقق با اشاره به‌ویژگی جمع‌آوری آثار در جشنواره امسال گفت: در این دوره ثبت‌نام صرفاً به‌صورت الکترونیک انجام‌شده و داوری چهار بخش از جشنواره نیز به‌صورت الکترونیک بوده است.
سپس دکتر نوروزی مدیر امور هنری و فوق برنامه دانشگاه و دبیر علمی اجرایی جشنواره دانشجویی ابن سینا به بیان اقدامات اجرایی جشنواره پرداخت و گفت: مهلت ثبت نام در جشنواره از 16 شهریور تا 17 و تمدید آن از 18 تا 27 مهرماه بود که مانند سال‌های گذشته، بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در روز آخر مهلت‌های تعیین‌شده، روزمه خود را در سامانه بارگذاری کردند.
وی با اشاره به دستورالعمل اجرایی اعطای گرنت به برگزیدگان جشنواره گفت: زمان ارائه درخواست گرنت از سوی برگزیدگان، از 16 آذر (سال برگزیده شدن فرد) تا 16 آذرماه سال بعد و به مدت یک سال است. این زمان به‌هیچ‌عنوان قابل تمدید نیست و فرد برگزیده می‌بایست در تمام مراحل اجرای طرح، نام دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان سازمان متبوع ذکر کند. همچنین طبق مصوبه سال 1394 هیات داوران مرکزی جشنواره، برگزیدگان می‌توانند در هر کدام از 7 بخش جشنواره درخواست گرنت خود را ارائه دهند.
پس‌ازآن، دکتر جعفریان رییس دانشگاه و رییس جشنواره با تاکید بر اینکه مبنای انتخاب دانشجویان صرفاً براساس مشارکت آنان در جشنواره است افزود: ممکن است دانشجویان دارای رزومه برتر دیگری نیز در دانشگاه وجود داشته باشند که به دلیل عدم شرکت در جشنواره امکان انتخاب آنان وجود ندارد.
وی ضمن ارج نهادن به فعالیت‌های دانشجویان و چند بعدی بودن انان افزود: اولویت انتخاب هیات داوران، با داوطلبانی است که  فعالیت‌های آنان، در دوران تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفته باشد.
در ادامه دکتر جلیلی معاون آموزشی و مسئول کمیته تخصصی آموزشی جشنواره، دکتر یونسیان معاون پژوهشی و مسئول کمیته تخصصی پژوهشی، دکتر نوروزی مسئول کمیته تخصصی هنری- ادبی و اجتماعی، دکتر خادم مسئول کمیته تخصصی ورزشی، دکتر پارساپور مسئول کمیته تخصصی کیفیت خدمات سلامت، دکتر پرویز مسئول کمیته تخصصی قرآن و عترت به معرفی کاندیدای پیشنهادی بخش‌های مربوطه پرداختند و پس از بحث و بررسی، با رأی گیری نهایی هیات داوران مرکزی برگزیدگان جشنواره انتخاب شدند.
براین اساس از 197 شرکت‌کننده در بخش آموزش، درمجموع 13 نفر برگزیده شدند که از این تعداد 11 نفر جایزه دانشجوی برتر آموزشی و 2 نفر جایزه دانشجوی فعال آموزشی را دریافت خواهند کرد. همچنین این دوره از جشنواره با نظر هیات داوران مرکزی، برگزیده‌ای در بخش نوآوری برتر آموزشی ندارد.
همچنین در بخش پژوهشی  از  بین 125 نفر شرکت‌کننده 10 برگزیده، در بخش اجتماعی از بین 51 شرکت‌کننده 4 برگزیده، در بخش هنری- ادبی از بین 18 شرکت‌کننده 3 برگزیده، در بخش ورزشی از بین 44 شرکت‌کننده 5 برگزیده، در بخش کیفیت خدمات سلامت از بین 45 شرکت‌کننده 4 برگزیده و در بخش قران و عترت از بین 14 شرکت‌کننده یک برگزیده با نظر هیات داوران مرکزی انتخاب شدند.
در حاشیه این نشست، آزاده صبح خیز مسئول کمیته هماهنگی‌های علمی و داوری جشنواره به بیان آمار مقایسه‌ای تعداد شرکت‌کنندگان در دوره‌های مختلف جشنواره پرداخت و گفت: در سومین جشنواره دانشجویی ابن‌سینا درمجموع 469 نفر شرکت کردند که در مقایسه با دو دوره قبلی این تعداد 8 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: فرم‌هایی که توسط شرکت‌کنندگان تکمیل‌شده 567 مورد بوده که نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.
مسئول کمیته هماهنگی‌های علمی و داوری با اشاره به بیشترین تعداد شرکت کننده براساس درجه علمی دانشجویان گفت: در این دوره از جشنواره دانشجویان مقطع دکترای حرفه‌ای با بیش از 31 درصد، دکتر تخصصی 30 درصد، کارشناسی ارشد 24 درصد، کارشناسی 11 درصد، دستیاری 3 درصد، فوشیپ 2 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان مشارکت را داشتند این درحالی است که در سال‌های گذشته دانشجویان دوره دکترای تخصصی با 36 درصد شرکت‌کننده بیشترین تعداد را به خود اختصاص دادند.
صبح خیز میزان مشارکت دانشجویان دختر و پسر را به‌طور یکسان ارزیابی کرد و گفت: بیش از 50 درصد دانشجویان دخترو بیش از 49 درصد دانشجویان پسر با اختلاف اندک مانند دوره‌های قبل، در این دوره از جشنواره مشارکت داشتند.
توضیح اینکه جلسه داوری کمیته تخصصی دانشجوی نمونه و جامع به‌زودی برگزار خواهد شد که در آن دانشجویانی که در بیش از یک بخش از جشنواره برگزیده شدند و حائز شرایط لازم باشند انتخاب می‌شوند.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: مهدی کیهان

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی