مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

با حضور رییس دانشگاه مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دانشکده توانبخشی برگزار شد

دکتر بهروز عطارباشی به‌صورت رسمی به‌عنوان رییس جدید دانشکده توانبخشی معرفی و از 23 سال تلاش دکتر محمد اکبری به‌عنوان رییس پیشین این مرکز قدردانی شد.


گالری عکس
در این مراسم که 18 فروردین 95، در سالن اجتماعات دانشکده توانبخشی برگزار شد، دکتر اکبری با بیان اینکه راضی به تشکیل چنین جلسه‌ای برای شخص خودم نبودم چون آنچه در این سال‌ها انجام شد برمبنای وظیفه‌ام بوده است افزود: خوشحالم در جلسه معارفه دکتر عطارباشی به‌عنوان مدیری خوش‌فکر، پرتلاش و پرانرژی شرکت می‌کنم.
رییس پیشین دانشکده توانبخشی با بیان اینکه هر تحولی که در این سال‌ها اتفاق افتاد به همت و تلاش همه همکاران دانشکده بوده است افزود: سرمایه اصلی من، دوستان و همکارانم هستند و حاضر نیستم این سرمایه ارزشمند را به هیچ قیمتی معاوضه کنم.
وی با اشاره به دو هدف مهمی که از ابتدای مسئولیت خود در دانشکده توانبخشی موردتوجه قرار گرفته است افزود: در آن زمان متعهد شدم دانشکده را ارتقا و آن را از تک رشته‌ای به چند رشته‌ای توسعه دهم به‌طوری که در حال حاضر برای 6 رشته دانشجو تربیت می‌شود و انشاء الله ایجاد رشته‌های جدید با همت دوستان ادامه می‌یابد.
دکتر اکبری دومین هدف خود را ارتقا اعضای هیات علمی از مرتبه لیسانس به PhD دانست که با تلاش همکاران به نتیجه رسیده است و در حال حاضر اعضای هیات علمی دانشکده در مرتبه استادی، دانشیاری و استادیاری قرار دارند.
رییس پیشین دانشکده توانبخشی با اشاره به سیر تکامل دانشکده توانبخشی و نقش محوری این دانشکده در راه‌اندازی PhD فیزیوتراپی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی در کشور گفت: در عرصه بین‌الملل نیز با حمایت‌های مادی و معنوی دکتر خردمند شاهد پذیرش دانشجوی خارجی در رشته فیزیوتراپی و بینایی سنجی هستیم.
وی از حمایت‌های دکتر جعفریان در پیشرفت اهداف و برنامه‌های دانشکده قدردانی کرد و افزود: یکی از رخدادهای مهم دانشگاه موضوع ادغام و انتزاع بود که با وجود همه مسائل و دشواری‌های آن، باعث ایجاد انس و الفت بین دو دانشکده توانبخشی تهران و ایران شد.
دکتر اکبری ایجاد آزمایشگاه تحقیقاتی برای دانشجویان PhD و کارشناسی ارشد، انتشار دو مجله فارسی و انگلیسی‌زبان و حرکت بر اساس برنامه 4 ساله دانشگاه را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و افزود: مدیریت میانی یکی از مسئولیت‌های دشوار در هر سازمانی است چون هم از سوی اعضای مجموعه خود و هم مقامات بالاتر تحت‌فشار است و من سعی کردیم به نوعی تعادل بین این دو را برقرار و محدودیت‌های دانشگاه را به دانشکده و  مطالبات و درخواست‌های دانشکده را به هیات رییسه منتقل کنم.
رییس پیشین دانشکده توان‌بخشی با بیان اینکه رویکرد سیاستگذاری در این دانشکده از پایین به بالا بوده است افزود: برای تصمیماتی که در دانشکده اتخاذ می‌شد، متناسب با موضوع آن با اعضای هیات علمی، کارکنان و حتی کارگران مشورت می‌کردم.
دکتر اکبری در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از هیات رییسه دانشگاه و تلاش و همدلی اعضای هیات علمی و کارکنان این مرکز، به انتظارات دانشکده از دانشگاه اشاره کرد و گفت: امیدوارم در آینده رشته‌های جدید راه‌اندازی، جایگاه توان‌بخشی در بیمارستان‌ها پررنگ، درمانگاه‌ها به وسایل روزآمد تجهیز و دانشجویان بیشتری پذیرش شوند.
در ادامه، دکتر فراهانی مدیر گروه شنوایی شناسی به نمایندگی از اعضای هیات علمی دانشکده، به بیان ویژگی‌های مدیریتی دکتر اکبری براساس معیارهای ذکر شده در نهج‌البلاغه حضرت علی (ع) پرداخت و گفت: در نهج االبلاغه 57 ویژگی به عنوان ملاک انتخاب و ارزیابی یک مدیر وجود دارد که می‌توان آنها را در سه حیطه تخصصی، ارزشی و مکتبی تقسیم بندی کرد.
وی با تشریح هر سه حیطه و مقایسه مدیریت دکتر اکبری با آن افزود: ایشان خستگی ناپذیرانه و پرانرژی با مدیریت منطقی و توام با آرامش و انصاف خود در طول این 23 سال  منشأ خدمات بسیاری در دانشکده بودند.
این عضو هیات علمی دانشگاه، ضمن تشکر از دکتر جعفریان و هیات رییسه در به‌کارگیری شیوه جدید انتخاب رییس دانشکده‌ها گفت: این روش موجب افزایش انگیزه، کارایی و بهره‌وری بیشتر اعضای هیات علمی می‌شود.
پس از آن دکتر عطارباشی رییس جدید دانشکده توانبخشی، در سخنانی با اشاره به سابقه حضور خود در این دانشکده گفت: از سال 74 که به عنوان دانشجو وارد این مرکز شدم 20 سال می‌گذرد و در این مدت فعالیت در رده‌های مختلف دانشجویی، هیات علمی و اجرایی را تجربه کردم.
وی با اشاره به فراز و نشیب‌های مختلف دانشکده در این سال‌ها گفت: اوج مسائل دانشکده در زمان ادغام و انتزاع دانشگاه بود که در سایه درایت دکتر اکبری این دوره بحرانی با آرامش پشت سر گذاشته شد.
رییس دانشکده توانبخشی یادآور شد: در آن زمان حدود 3-4 ماه بیشتر نبود که معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده را برعهده‌گرفته بود که دکتر اکبری با شجاعت به من اعتماد کردند و در سمت معاونت آموزشی ابقا شدم. زمان انتزاع نیز با وفاق و همدلی که بین دو دانشکده ایجاد شده بود و با همکاری صمیمانه دکتر ابراهیمی رییس دانشکده توان‌بخشی دانشگاه ایران، انتزاع بی‌دردسر و بی حاشیه صورت گرفت.
دکتر عطارباشی با تاکید براینکه، همه تلاشم در جهت خدمت به دانشکده است افزود: بی‌شک چشم‌انداز دانشکده توان‌بخشی باوجود همدلی اعضای هیات علمی، کارکنان، دانشجویان پرتلاش و حمایت‌های هیات رییسه، روشن و پرفروغ خواهد بود.
سپس دکتر جعفریان رییس دانشگاه، ضمن قدردانی از زحمات دکتر اکبری، وی را نمونه‌ای از مدیران پیگیر و خالص دانشگاه توصیف کرد و افزود: از شروع فعالیت ایشان در سال 71 و تلاش برای ایجاد رشته‌های جدید و  گذر از دوران ادغام و انتزاع که مانند سونامی از دانشگاه عبور کرد؛ دکتر اکبری در همه این حوادث با پیگیری، صبر و جدیت نقش خود را به خوبی ایفا کرد.
وی یادآور شد: در سال 92 با شروع دوره جدید مدیریت دانشگاه، دستورالعمل انتخاب رییس دانشکده‌ها با تلاش دکتر فتوحی و همکارانشان تدوین و براساس آن عمل شد، اما دانشکده توان‌بخشی از اصل این دستورالعمل که سقف ریاست دانشکده 8 سال است مستثنا شد چرا که اکثر اعضای هیات علمی اصرار داشتند دکتر اکبری در این سمت باقی بماند.
رییس دانشگاه تصریح کرد: با احترام به نظر اعضای هیات علمی دانشکده، حکم ابقای دکتر اکبری صادر و مدت زمان آن قید نشد ولی در صحبت‌هایی که باهم داشتم پیشنهاد دو سال را مطرح کردم و ایشان آن را مناسب دانستند. پس از پایان دو سال نیز دو راه وجود داشت یک اینکه تا آخر دوران مدیریت دانشگاه ایشان در این مسئولیت بمانند و بعد از آن فرایند انتخاب رییس دانشکده صورت گیرد و دیگر اینکه در شرایط فعلی این دستورالعمل اجرا شود که دکتر اکبری با دومین گزینه موافق بودند و صلاح دانستند درحالی‌که دانشکده در وضعیت پایدار و مناسبی است رییس جدید انتخاب شود.
رییس دانشگاه، ضمن تبریک به دکتر عطارباشی، ایشان را دارای سابقه  حضور و عهده دار مسئولیت‌های اجرایی در دانشکده دانست و افزود: با توجه به اینکه در میان یک دوره مدیریتی 4 ساله هستیم که حدود یک سال و نیم از ان باقی مانده است، برنامه جدیدی مطرح نمی‌شود بلکه باید همان برنامه 4 ساله دانشکده ادامه می‌یابد و چون دکتر عطارباشی کاملاً با آن آشنا هستند فرصت خوبی برای پیشبرد اهداف دانشکده فراهم شده است.
پس از ان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عیسی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مسئولیت را با همه گرفتاری‌ها و مشکلاتی که دارد فرصتی برای خدمت دانست و افزود: از دکتر اکبری که با خلوص و تواضع توانستند دانشکده را از فراز و نشیب‌های مختلف به‌سلامت عبور دهند تشکر می‌کنم.
وی ضمن تبریک به دکتر عطارباشی برای ایشان در پیشبرد این مسئولیت آرزوی موفقیت کرد.
در پایان مراسم نیز از سوی رییس دانشگاه ابلاغ دکتر عطارباشی و تقدیرنامه و هدیه دکتر اکبری اعطا شد. همچنین هدایای دیگری از سوی مسئولان دانشگاه، مدیران گروه‌ها و رییس دانشکده توان‌بخشی دانشگاه ایران به دکتر اکبری اهدا شد.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: جمشید ربیعی

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

4 نظر برای این مقاله وجود دارد

78/10/11 - 00:00

جناب آقای دکتر اکبری را از سال های قبل می شناشیم، فردی زحمتکش و خاکی می باشند. امید است این تغییر به اصل تحول که رکن اساسی و مستمر یک سیستم است بینجامد. ریاست محترم دانشگاه به جناب آقای دکتر فتوحی در خصوص تلاش ایشان برای تدوین دستورالعمل انتخاب رئیس دانشکده ها اشاره نموده اند. خوبست که دستورالعمل های مشابه توسط افرادی که آن شرایط را تجربه کرده باشند نوشته شود. هر دستور العمل نیاز به روحی دارد که تجربه نگارنده آن روح را در آن دستورالعمل می دمد. در غیر اینصورت به یک متن خشک و غیر قابل استناد تبدیل می شود. هر

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
دکتر زرین آرا

دکتر زرین آرا

78/10/11 - 00:00

استاد گرانمایه جناب دکتر اکبری انشاالله همچنان درعرصه دانشگاه فعال باشید. اجرکم عندالله همکار ارجمند جناب دکتر عطار باشی انشاالله در عرصه جدید بتوانید رضایت خاطر حضرت حق و همکاران را فراهم آورید. با آرزوی موفقیت.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

با سلام خدمت تمامی همکاران دانشکده توانبخشی و تمامی هیات رییسه دانشگاه و خصوصا ریاست محترم دانشگاه هیچ فردی مبرا از خطا نیست مگر ذات باریتعالی و ائمه معصومین علیم السلام. پس از تمامی همکاران تقاضا دارم افق پیش رو را در نظر بگیرند و همگی به جایگاه خود در دانشگاه توجه کنند که نهایت این تلاش ها خدمت به مردم و جلب رضای خداست. متاسفانه اکثر ما دم از دین و اصول دین می زنیم ولی به پای عمل در امتحان مردود می شویم. امید است در امتحانات الهی مردود نشویم که بازگشت آن سخت است. بهرحال ریاست محترم دانشگاه نوآوری انتخاب

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

فقط بک نظر؟ سانسور؟

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *