مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

با حضور رییس دانشگاه نشست هیات رئیسه تشکیل شد

در هیات رئیسه دانشگاه برنامه فرهنگی معاونت اجتماعی فرهنگی دانشگاه و رئوس برنامه معاونت بین‌الملل موردبررسی قرار گرفت.


در این نشست که بعدازظهر یکشنبه 15 بهمن 96 در سالن شورای دانشگاه تشکیل شد، ابتدا دکتر رستمیان معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه، به معرفی برنامه‌های فرهنگی این معاونت که با همکاری سایر واحدها انجام می‌شود پرداخت و گفت: دانشگاه کانون تفکر جامعه و بحث‌های فرهنگی است.

تشریح برنامه فرهنگی دانشگاه
وی با اشاره به برنامه‌های متعدد ستادهای فرهنگی دانشگاه برپایش عملکرد آنان تأکید کرد و  گفت: در ستاد کمیسیون ماده یک آیین‌نامه ارتقا مباحث اجتماعی را وارد کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.
دکتر رستمیان با تأکید بر اعتلای تعهد و رفتار حرفه‌ای در دانشگاه گفت: به این منظور کلاس‌های متعدد اخلاق پزشکی و اخلاق پرستاری  با امتیاز فرهنگی برای اعضای هیات علمی و پرستاران برگزار می‌شود.
معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه، ایجاد مرکز تحقیقات سلامت معنوی را از برنامه‌های پیش روی این معاونت خواند و  گفت: در دنیا درزمینهٔ سلامت معنوی فعالیت‌های بسیاری شده ما هم در دانشگاه نیاز به راه‌اندازی چنین مرکزی داریم تا میزان تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی را بررسی کند. این مرکز در کنار مرکز قرآن و عترت می‌توانند به افزایش پژوهش‌های فرهنگی کاربردی و هدفمند کمک کند.
وی بر احیای هویت ایرانی اسلامی تأکید کرد و گفت: باید زمینه آشنایی کارکنان با مفاخر و افتخارات کشور و امکان استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی اساتید و کارکنان فراهم شود.
دکتر رستمیان اعتلا و گسترش معرفت دینی را از دیگر برنامه‌های این معاونت عنوان کرد و گفت: به‌منظور ترویج معارف قرآن دوره‌های آموزشی ویژه اعضای هیات علمی و کارکنان برگزار می‌شود.

تشریح برنامه بین الملل دانشگاه
پس از بحث و بررسی اعضای هیات رئیسه در خصوص برنامه‌های فرهنگی دانشگاه، دکتر کردی معاون بین‌الملل دانشگاه نیز به معرفی رئوس برنامه‌های این معاونت پرداخت و گفت: در معاونت بین‌الملل دو هدف عمده بین‌المللی شدن در خانه و تبادلات بین‌المللی را پیگیری می‌کنیم.
وی بابیان اینکه باید توانمندی اساتید، دانشجویان، کارکنان و فرآیندها به بهترین سطح بین‌المللی ارتقا یابد افزود: باید با هماهنگی تمامی حوزه‌ها و استفاده از ظرفیت همه‌جانبه دانشگاه، امکان تبادلات بین‌المللی دانشجو، هیات علمی و کارکنان فراهم شود.
دکتر کردی توسعه فرامرزی دفاتر و شعب دانشگاه در سطح جهانی را یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت عنوان کرد و گفت: به‌منظور راه‌اندازی شعبه بین‌المللی دانشگاه در خارج از کشور در پی مطالعه و بررسی تطبیقی و امکان‌سنجی هستیم  تا کشورهای هدف را انتخاب کنیم.
معاون بین‌الملل دانشگاه بر توسعه آموزش مجازی در عرصه بین‌الملل تأکید کرد و گفت: در نظر داریم از آموزش مجازی برای ارائه بخشی از دروس و دوره‌های آموزشی استفاده کنیم.
وی توسعه و پیاده‌سازی استانداردهای بین‌المللی در دانشگاه را ضروری دانست و افزود: به این منظور اعتباربخشی بین‌المللی برنامه‌های آموزشی و دانشگاه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
دکتر کردی به نقش حوزه بین‌الملل در ارتقا پژوهش و ارائه خدمات تخصصی اشاره کرد و گفت: حوزه بین‌الملل می‌تواند به اخذ گرنت های بین‌المللی، توانمندسازی محققان و همچنین  تحکیم و حفظ حقوق معنوی محصولات پژوهشی کمک کند.
وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: به‌منظور ارتقا خدمات تخصصی دانشگاه با کمک بعد بین‌الملل، بایستی هریک از واحدهای دانشگاه حداقل یک برنامه توسعه‌ای در این حوزه ارائه دهند.
در ادامه جلسه اعضای هیات رئیسه به بیان دیدگاه و نظرات خود در خصوص برنامه معاونت بین‌الملل پرداختند.

جمع بندی
دکتر کریمی رییس دانشگاه نیز در جمع‌بندی مطالب مطرح‌شده در خصوص برنامه فرهنگی دانشگاه نقطه نظرات خود را به‌تفصیل بیان کرد.
وی همچنین در خصوص برنامه معاونت بین‌الملل توصیه کرد: امور آموزشی و پژوهشی دانشجویان بین‌الملل به دانشکده‌های مربوطه واگذار شود.
خبرنگار: سمیرا کرمی

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

2 نظر برای این مقاله وجود دارد

پزشک متخصص ماده ۸۸

پزشک متخصص ماده ۸۸

78/10/11 - 00:00

با سلام و احترام استادارجمند جناب آقای دکتر کریمی استدعا دارم عنایت ویژه به پزشکان قراردادماده ۸۸ که فقط بصورت کارانه ای از دانشگاه دریافتی دارند داشته باشید . حقوق ثابت ندارند عیدی ندارند محرومیت از مطب ندارند حق مسکن و ایاب و ذهاب ندارند استاد فرهیخته این پزشکان متخصص و هیئت علمی درمانی در آسمان دانشگاه یک ستاره هم ندارند. لطفا به معیشت ما توجه فرمایید ارادتمند

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
هیئت علنی

هیئت علنی

78/10/11 - 00:00

سلام پیشنهادی برای رییس محترم دانشگاه و هیئت رییسه محترم دارم. بنظر من و بسیاری از اعضای هییتذعلمی، روسای دانشکده های دانشگاه باید در همه جلسات هیئت رییسه حضور داشته باشند تا هماهنگی بیشتری در دانشگاه ایجاد شود. سپاس

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *