مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

با حضور رییس دانشگاه هشتمین همایش بین المللی مدیریت بیمارستانی برگزار شد

هشتمین کنفرانس بین المللی مدیریت بیمارستانی با رویکرد مدل های نوآورانه در بیمارستان از 4 تا 6 مردادماه در سالن همایش های رازی برگزار می شود.

گالری عکس
در این همایش جمعی از اساتید و صاحبنظران حوزه مدیریت بیمارستانی از مراکز معتبر بین المللی به ارایه آخرین روش ها و راهکارهای اصلاح و پیاده سازی الگوهای جدید مدیریتی می پردازند.
دکتر جعفریان رییس دانشگاه و رییس همایش با تاکید بر جلب رضایتمندی بیماران در بیمارستان های دولتی گفت: در بیمارستان های خصوصی، کسب رضایت، شرط مراجعه بیماران و ایجاد درآمد است. اما در بیمارستان های دولتی شهر تهران، متوسط ضریب اشغال تخت 90 درصد است و رضایت بیماران تاثیری در افزایش یا کاهش مراجعه آنان ندارد لذا باید نسبت به این موضوع حساس و به فکر ارتقاء کیفیت خدمت علیرغم مراجعات پرتعداد باشیم.
 وی با بیان اینکه هر روز که وارد بیمارستان می شویم باید به خاطر داشته باشیم برای ارایه خدمت به افراد نیازمند اینجا هستیم افزود: وجود چالش ها و مشکلات متعدد در اداره بیمارستان های دولتی قطعا نمی تواند مانع ارائه خدمات مطلوب به بیماران شود.
سپس دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، با تقسیم بندی مشکلات بیمارستانهای کشور به دو دسته  فیزیکی و مدیریتی گفت: یکی از مشکلات فیزیکی بیمارستانها کمبود جدی تخت بیمارستانی است و  در حال حاضر متوسط شاخص تعداد تخت بیمارستانی در کشور به ازای هر هزار نفر، 1.6 است.
وی با بیان اینکه ضریب اشغال تخت های بیمارستانی و متوسط اقامت بیماران در بیمارستانها  وابسته به کمبود تخت های بیمارستانی است افزود: متوسط ضریب اشغال تخت در بیمارستانهای دولتی 76 و بدون در نظر گرفتن بیمارستانهای 32 و 64 تختخوابی بیشتر از 90 درصد است.
توضیح در این همایش موضوعات مربوط به بیمارستان های بهره ور، تجربیات و درس های آموخته شده اداره بیمارستان در ایران، مروری بر بیمارستان های کشورهای مدیترانه شرقی و نحوه مشارکت بخش عمومی و خصوصی در بیمارستان ها و... مورد بررسی قرار می گیرد.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی