مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

با حضور رییس دانشگاه پنجاهمین نشست هیات امنای دانشگاه برگزار شد

پنجاهمین نشست هیات امنا به‌منظور بررسی میزان پیشرفت دانشگاه در برنامه عملیاتی، بررسی و تصویب گزارش حسابرسی و 14 پیشنهاد اختصاصی دانشگاه برگزار شد.

گالری عکس
در این نشست، که بعدازظهر روز سه شنبه 28 دی 95 در سالن شورای دانشگاه برگزار شد، ابتدا دکتر جعفریان رییس دانشگاه، پیش از شروع دستور ضمن خیرمقدم به دکتر دیناروند عضو جدید هیات امنا و قدردانی از زحمات دکتر امامی رضوی  یاد مرحوم دکتر شفیعی را گرامی داشت.
رییس دانشگاه با بیان اینکه عملکرد مبتنی بر برنامه در دانشگاه نهادینه شده است افزود: در این دوره از شیوه جدیدی برای برنامه‌ریزی عملیاتی استفاده شد و باید  تلاش کنیم تا به‌درستی اهداف آن را محقق کنیم.
وی با ارائه پیشنهادی به‌منظور چگونگی مستندسازی اقدامات افزود: 4 هزار برنامه برای کل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نظر گرفته‌شده که سهم دانشگاه علوم پزشکی تهران از این برنامه‌ها بیش از یک هزار مورد است و برای ورود و ثبت این اطلاعات در سه ماهه اخیر سال حدود 87 نفر روز فعالیت صورت گرفته است.
سپس دکتر امین لو دبیر مجامع، شوراها و هیات های امنا، با اشاره به محورهای دستور جلسه گفت: در سومین دوره جلسات هیات های امنای دانشگاه علوم کشور، دانشگاه علوم پزشکی تهران آخرین دانشگاهی است که موردبررسی قرار می‌گیرد.
وی افزود: البته گزارش حسابرسی دانشگاه پیش‌ازاین جلسه آماده بود ولی چون بودجه هنوز به تصویب نهایی نرسیده بود بررسی گزارش حسابرسی به این جلسه موکول شد.
در ادامه دکتر رئوفی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت با بیان اینکه برنامه‌ریزی عملیاتی حلقه مفقوده  کشور است گفت: وزارت بهداشت در تدوین برنامه‌ریزی عملیاتی اهتمام ویژه دارد و قدم‌های روبه جلویی را برداشته است.
وی با اشاره به نهادینه شدن برنامه عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از بررسی اسناد و گزارش عملکرد دانشگاه واقعاً لذت بردم چراکه نشان می‌دهد این رویکرد حدود 20 سال یعنی از زمان ریاست دکتر ظفرقندی، دکتر لاریجانی و دکتر جعفریان در این دانشگاه نهادینه‌شده است.
دکتر رئوفی تصریح کرد: با توجه به  سرعت‌بالای دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیشبرد برنامه‌ها و به‌منظور اجرای برنامه‌های مشترک، مدتی در حرکت دانشگاه  وقفه ایجاد شد تا همه دانشگاه‌ها به این روند برسند و این حرکت دسته‌جمعی شکل بگیرد. البته در این مدت دانشگاه برنامه‌های خود را متوقف نکرده و من گزارش تک‌به‌تک این برنامه‌ها را دیده‌ام.
وی با اشاره به 3 ویژگی برنامه عملیاتی وزارت بهداشت گفت: در این دوره وزارت بهداشت متولی که هم‌وغم آن برنامه‌ریزی عملیاتی است را برای این منظور در نظر گرفته که این تأثیر بسزایی در عملکرد دانشگاه‌ها دارد. همچنین برنامه‌ریزی مشترکی انجام شده تا همه دانشگاه‌ها در راستای رسیدن به این اهداف بسیج شوند و سومین مورد پایشی است که از عملکرد دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. البته ممکن است انتقاداتی هم در این زمینه وجود داشته باشد.
در ادامه جلسه گزارش حسابرسی دانشگاه ارائه و هیات امنا پس از شنیدن گزارش حسابرس و پاسخ‌های دانشگاه، صورت مالی سال 94 را  تصویب کردند.
همچنین در این جلسه 14 پیشنهاد اختصاصی و چند پیشنهاد عمومی بررسی و مورد تصویب اعضای هیات امنا قرار گرفت.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: مهدی کیهان

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی