مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

با حمایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، تالار نشریات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران افتتاح شد

تالار اختصاصی نشریات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران که در راستای تفاهم‌نامه مشترک معاونان تحقیقات و فناوری دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران افتتاح شد، در دسترس دانشجویان و اساتید قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با تخصیص اعتبارات لازم از سوی هر دو دانشگاه، تالار نشریات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران، که آماده‌سازی و تجهیز آن حدود یک سال به طول انجامید، روز یکشنبه 21 مهر 98  افتتاح شد و در اختیار محققان قرار گرفت.
دکتر محمدعلی صحرائیان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، در توضیح این همکاری گفت: به‌منظور همکاری‌های بیشتر دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه‌هایی در حضور هیئت‌رئیسه و روسای دو دانشگاه، بین معاونان تحقیقات و فناوری به امضا رسید که یکی از بندهای آن امکان استفاده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران از قرائت‌خانه و کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران است.
وی افزود: به این منظور آماده‌سازی و تجهیز تالار اختصاصی نشریات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و حمایت رییس محترم دانشگاه، بخشی از اعتبارات این پروژه، در راستای همکاری‌های بیشتر مصوب شد و در اختیار دانشگاه تهران قرار گرفت تا این تالار راه‌اندازی شود.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ، تالار نشریات دانشگاه تهران را یکی از غنی‌ترین مراکز نشریات کشور دانست و گفت: براساس آماری که به‌تازگی از سوی دانشگاه تهران اعلام‌شده، بخش نشریات این مجموعه دارای 2 هزار 764 عنوان مجله فارسی، 2 هزار و 648 عنوان مجله لاتین است و امکان دسترسی محققان را به نشریات قدیمی و نایاب فراهم می‌کند. همچنین هزار و۹۸۹ عنوان روزنامه فارسی و ۱۰۲ عنوان روزنامه لاتین در این مجموعه نگهداری می‌شود که با هماهنگی دانشگاه برای دانشجویان و اساتید قابل‌استفاده است.


دکتر صحرائیان، بر لزوم همکاری دو دانشگاه تأکید کرد و گفت: بخش سلامت، بدون فناوری نمی‌تواند راهکار کاملی ارائه دهد و بسیاری از فناوری‌ها در حوزه دانشکده‌های فنی و مهندسی تولید می‌شوند. از سوی دیگر بسیاری از همکاران دانشگاه تهران گرایش و علاقه‌مندی‌شان  در حوزه فناوری‌های سلامت است که نیازمند همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند. لذا هرچه این روابط بیشتر تقویت شود؛ روند به نتیجه رسیدن محصولات حوزه فناوری سلامت افزایش بیشتری می‌یابد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن دیگر مفاد تفاهم‌نامه گفت: مرکز مشترک زیست مواد، نمونه دیگری از همکاری‌های مشترک دو دانشگاه است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مفاد دیگر تفاهم‌نامه نیز اجرایی شود و دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی در پروژه‌های مشترک بتوانند با یکدیگر همکاری کنند.
خبرنگار: سمیرا کرمی







سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی