مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

برگزاری، جلسه اعضا ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت

در نشست این هفته اعضای ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت به آخرین پیشرفت هتلینگ بیمارستانی، آخرین وضعیت اجرای تفاهمنامه های توسعه، چالش های مربوط به دستور العمل ارسالی محدویت های آنتی بیوتیکی در بیمارستان ها، مشکلات داروخانه های بیمارستانی و گزارش مالی بسته های طرح تحول سلامت پرداخته شد.

گالری عکس
در این نشست که روز دوشنبه 2 اسفند 95 با حضور رییس دانشگاه و اعضای ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت در سالن شورای ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
دکتر علی پور معاون درمان دانشگاه در خصوص آخرین پیشرفت هتلینگ بیمارستانی اعلام کرد مرحله اول ارتقاء هتلینگ بخش‌های اکثر بیمارستان‌ها به اتمام رسیده و ارتقاء هتلینگ مرحله دوم بیمارستان‌ها از 75 تا 80 درصد پیشرفت کرده‌اند وی در ارتباط با تفاهم‌نامه‌های توسعه اورژانس و کلینیک‌های ویژه گزارشی در خصوص پیشرفت بیمارستان‌ها ارائه داد.
در ادامه دکتر حاجی محمودی معاون غذا و داروی دانشگاه در خصوص مصرف منطقی داروهای آنتی میکروبیال گفت: در این چند کار انجام‌شده که ازجمله حذف دو قلم از داروها و محدود کردن تعدادی دارو به تجویز متخصصین عفونی، تدوین پروتکل درمان عفونت‌های شایع بیمارستانی توسط متخصصان عفونی و داروسازان بالینی و ابلاغ آن به بیمارستان‌ها،تشکیل کمیته داروهای آنتی میکروبیال با حضور یک داروساز به‌عنوان دبیر اجرایی و یک متخصص عفونی به‌عنوان دبیر علمی کمیته تا ابلاغ‌هایی که در خصوص داروهای آنتی‌بیوتیک‌ها می‌شود توسط این کمیته مورد پی گیری قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: در خصوص محدود کردن یک سری از آنتی‌بیوتیک‌ها به تجویز متخصصین عفونی بازخوردهایی متفاوتی داشتیم که درنهایت قرار شد این پروتکل حداقل به مدت 6 ماه تا پایان شهریور 96  بدون هیچ‌گونه تغییری اجر شود.
سپس دکتر غلامی در خصوص مشکلات داروخانه‌های بیمارستانی گزارشی ارائه داد و مواردی را ازجمله تأخیر در وصول مطالبات از  بیمه‌های پایه، تأخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها توسط دانشگاه، نارضایتی شرکت‌های تأمین‌کننده دارو به دلیل افزایش‌طلبشان از داروخانه ها را از مشکلات داروخانه‌های بیمارستانی اعلام کرد.
خبر و عکس: نسیم اخگر

کلمات کلیدی
نسیم اخگر
تهیه کننده:

نسیم اخگر