مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

برگزاری جلسه، کمیته دانشگاهی اقتصاد درمان با حضور رئیس دانشگاه

دکتر کریمی در جلسه کمیته اقتصاد درمان گفت: داروخانه های بیمارستانی و 13 آبان یکی از اعضای خانواده بزرگ دانشگاه بوده و نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

گالری عکس
این جلسه روز دوشنبه یکم بهمن ماه 1397 در اتاق شورای ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد و در آن رئیس دانشگاه، معاونان توسعه، درمان و غذا و داروی دانشگاه، روسای بیمارستان های امام خمینی (ره) و مرکز قلب تهران، مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، مشاور معاون درمان، نمایندگانی از مدیریت داروخانه های بیمارستانی، مدیر نظارت و اعتباربخشی و کارشناسان واحد مدیریت اقتصاد درمان معاونت درمان دانشگاه حضور داشتند.
دکتر کریمی رئیس دانشگاه با تاکید بر اهمیت ثبت دقیق مستندات بیمارستانی، گفت: من به عنوان عضوی از خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران می گویم، داروخانه های بیمارستانی و 13 آبان هم یکی از اعضای این خانواده هست و در خصوص کسورات این مرکز هم باید مسئولین بیمارستان ها ورود کنند. این یک موضوع داخلی است که باید جهت رفع آن با هم همکاری کنیم. نمی توانیم نسبت به کسورات داروخانه ها بی تفاوت باشیم.
وی همچنین از مدیریت داروخانه های بیمارستانی خواست جهت حساس سازی مراکز درمانی به این مسئله مهم و فرهنگ سازی جهت ثبت دقیق مستندات درمانی در جلسات روسای بیمارستان ها با روسای بخش ها در هر 13 مرکز تابعه حضور یافته و در این خصوص اطلاع رسانی کنند.
دکتر رضایی معاون درمان دانشگاه، ضمن بیان تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، عناوین دستور جلسه را اعلام کرد و گفت: در کمیته دانشگاهی اقتصاد درمان عهده دار دو وظیفه مهم هستیم، یک حمایت از بیماران که از وظائف اصلی ما در حوزه درمان دانشگاه بوده و در ذیل اهدافی چون حفظ سلامت، ایجاد رضایتمندی و حفاظت مالی از آنان در هنگام بیماری پیگیری می کنیم و دومین وظیفه ما حمایت از مراکز درمانی و تلاش برای تداوم خدمت رسانی در هر شرایطی است. اگرچه پرداختن به این دو مسئولیت خطیر به طور همزمان کاری است دشوار، ولی همه تصمیماتی که در این کمیته گرفته می شود در راستای تحقق اهداف یاد شده است. و این اهمیت تصمیمات ما را دو چندان می کند. در حقیقت ما همزمان مدعی العموم بیماران و بیمارستان ها هستیم.
وی همچنین در خصوص بازنگری در دریافت ودیعه از بیماران، بابت هزینه های درمان نیز توضیحاتی داد و افزود: سیاست کلان ما در حوزه درمان دانشگاه، حمایت از بیماران و تداوم ارائه خدمات درمانی به آنهاست. ما نسبت به سلامت مردم مسئولیم.
در ادامه دکتر صدرالسادات رئیس بیمارستان فوق تخصصی چشم فارابی، گزارشی از عملکرد این مرکز درمانی در حوزه  مدیریت منابع و مصارف در راستای دستورالعمل های 15 گانه وزارت بهداشت، ارائه کرد و در خصوص برنامه های عملیاتی این مرکز با هدف کاهش هزینه تا پایان سال 97 توضیحاتی داد. 
دکتر بیگلر معاون توسعه دانشگاه با اشاره به روش های جدید استریلیزاسیون اقلام بیمارستانی به روش اشعه گاما گفت: در حال انجام مذاکراتی با سازمان انرژی اتمی هستیم که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد. این روش با توجه به هزینه و خطرات کمتری که دارد و همچنین نزدیکی به مراکز درمانی ما جایگزین مناسبی برای روش پلاسما به شمار می آید.
دکتر فرزاد نژاد به نمایندگی از طرف دکتر روئینی مدیر داروخانه های بیمارستانی گزارشی از کسورات این مرکز ارائه کرد و گفت: دو نوع کسورات متوجه نسخ دارویی ماست، کسورات ریالی که داروخانه ها باید با تطابق قیمت دارو و تجهیزات با سازمان بیمه گر ان را تعدیل کنند و کسورات تعدادی که متاسفانه دربخش های بستری به دلیل فقدان دستور پزشک، گزارش پرستاری و شرح عمل در پرونده بیمار، دستور RPO و مخدوش بودن مستندات متوجه داروخانه های می شود و ما تا کنون توانستیم با همکاری دکتر ابطحی و استقرار تیم ترخیص در بیمارستانها جهت کنترل پرونده های پزشکی تا حدودی آن را کاهش دهیم. ولی نیاز به ورود و همکاری جدی مسئولین بیمارستان ها در این خصوص هست. چرا که آ نچه در این مسیر به دلیل کافی نبودن اسناد پزشکی از دست می دهیم سرمایه دانشگاه است.
دکتر صادق نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) نیز، عدم ثبت خدمات را مشکلی بزرگ در بیمارستان ها عنوان کرد و افزود: همکاری با داروخانه های بیمارستانی دریچه ای برای رفع این معضل فراگیر است.
خبرنگار و عکاس: باهو


نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو