مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

تأکید دکتر قناعتی بر ایجاد سیستم جامع ارزیابی در دانشگاه

در جلسه این هفته هیئت‌رئیسه دانشگاه، دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه طرح ارزیابی عملکرد پزشکان را تبیین و گزارشی از بازدید از مرکز طبی کودکان ارائه و حوزه وظایف روسای بیمارستان‌ها را نقد کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در جلسه روز یکشنبه 9 آبان 1400 در سالن مدافعان سلامت ستاد مرکزی، دکتر قناعتی با اشاره به بازدید پنجشنبه خود از روند ساخت پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و مرکز خدمات جامع سلامت موسی‌آباد و کلینیک تخصصی قائمیه در اسلامشهر گفت: درحالی‌که این شهرستان ازنظر فاصله نیم ساعت با تهران فاصله دارد، ازلحاظ عدالت با تهران فاصله بسیار زیادی دارد و با بررسی‌هایی که کردم ازنظر نسبت جمعیت و تخت بیمارستانی از استان ایلام هم کمتر و در حدود نصف است.
وی با ابراز تأسف از میزان محرومیت و مشکلات در این منطقه گفت: مشکلات درمانی مردم این منطقه بسیار عمیق است و باید با احساس مسئولیت بیشتر، رسیدگی ما هم در این مناطق بیشتر باشد.
سرپرست دانشگاه با اشاره ساخت پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در این شهرستان و پیشرفت 65 درصدی آن در مدت 20 سال گفت: خوشبختانه با یک خیر سلامت در این زمینه صحبت کردیم تا با جذب 100 میلیارد تومان از ایشان و با کمک 150 میلیارد تومانی وزارت بهداشت بتوانیم این پروژه را به پایان برسانیم.
دکتر قناعتی با انتقاد از پراکندگی امکانات بهداشتی و درمانی گفت: در یک زمین 2 هزار متری خانه بهداشت ساخته شده است که 10 اتاق دارد که به نظرم اتلاف منابع است زیرا یک آپارتمان هم می‌تواند این هدف را تأمین کند که از دکتر ذاکریان درخواست می‌کنم در زمینه بهینه‌سازی منابع دانشگاه برنامه‌ریزی کنند.
وی ابراز امیدواری کرد با رونمایی از برنامه جامع دانشگاه حرکت‌های دانشگاه سمت‌وسوی بهتری داشته باشد و با کمک هم مشکلات حل شوند.
سرپرست دانشگاه با اشاره به بازدید وزیر بهداشت از خوابگاه‌ها و نشست صبح امروز خود با معاون دانشجویی وزارت بهداشت گفت: آقای دکتر عین‌اللهی قول امکانات دادند که به امید خدا ساخت‌وسازها با اعتبار 40 میلیارد تومانی وزارتخانه شروع خواهد شد.
دکتر قناعتی پس از ارائه گزارش معاون درمان دانشگاه و نقد و نظرات اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه پیرامون موضوعات مطرح‌شده گفت: از ارائه گزارش دکتر سعید ناطقی قدردانی و پیشنهاد می‌کنم کارگروهی برای راه‌اندازی سیستم جامع ارزیابی گروه‌های مختلف شغلی دانشگاه ایجاد شود تا سیستم‌های بیمارستان بزرگ جهان و داخل کشور را بررسی کنند و بتوانیم از تجربیات آنها استفاده کنیم.
وی افزود: در ابتدای کار نباید در پی کارهای بزرگ و نشدنی باشیم بلکه باید مرحله‌به‌مرحله پیش برویم. وقتی کاری شدنی و خروجی مناسب داشته باشد، باعث گسترش آن می‌شود و مدیران ترغیب می‌شوند از آن استفاده کنند.
در این جلسه اعضا به بررسی بیشتر طرح ارزیابی عملکرد پزشکان و ارائه نهایی آن تا پایان سال رأی دادند و با ارائه کارنامه درمانی پزشکان بیمارستان‌ها به‌صورت ماهانه موافقت کردند.
در ابتدای این جلسه نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی، در ادامه تبیین نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر و 4 مأموریت آن حضرت به مالک (تأمین بودجه، امنیت، اصلاح مردم و آبادانی) گفت: اولین دستور امیرالمؤمنین به مالک اشتر این بود که تقوای الهی را رعایت کند و طاعت خدا را بر همه‌چیز مقدم بداند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بر تبعیت ازآنچه کتاب خدا دستور داده تأکید کرد و افزود: اینکه کسی فکر کند بدون راهنمایی الهی خوشبخت خواهد شد یک پندار خیالی است زیرا هر کسی با دین الهی باشد عزیز می‌شود.

کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *