مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

نشست رئیس دانشگاه با روسای بیمارستان ها

تاکید بر برنامه ریزی برای جذب مدیران شایسته بیمارستانی و تربیت نیروهای کارآمد

در نشست مشترک رئیس دانشگاه با روسای بیمارستان های تابعه دانشگاه، مهم ترین چالش ها و دغدغه های مراکز بیمارستانی مطرح و بر ضرورت ساماندهی جذب نیروی انسانی، رفع مشکلات بیمه ای، تامین لیست کمبود تجهیزات مورد درخواست بیمارستان ها، تدوین طرح جامع پذیرش بیماران افغان، تشکیل کمیته آموزش جراحی رباتیک، تربیت مدیران بیمارستانی شایسته و تلاش برای خودسازی، انسان سازی و اخلاق مداری در محیط دانشگاه تاکید شد.

نشست رییس دانشگاه با روسای بیمارستانها

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این نشست که شنبه 26 آذر 1401 در سالن مدافعان سلامت دانشگاه برگزار شد، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، ضمن شنیدن درخواست ها و دغدغه های روسای بیمارستان ها، از معاونین توسعه و درمان خواست تا به هر کدام از آنها پاسخ دهند.

رئیس دانشگاه، گفت: قطعا همه ما با مشکلات آشنا هستیم و همه ما باید با همدلی آنها را رفع کنیم.

وی خواستار همکاری و همفکری بیمارستان، ستاد و واحد ها برای رفع مشکلات شد و گفت: از معاونت توسعه می خواهم تا سرعت فعالیت های اجرایی و مالی را افزایش دهد. همچنین به منظور تامین نیروی بیمارستان ها، طرح پانسیون و اسکان پرستاران در تهران را با اولویت بیشتری اجرا کند.

دکتر قناعتی، سپس به تامین پزشک و پرستار در بیمارستان حکیم اشاره کرد و افزود: برای حل مشکل رفت و آمد، تعدادی تاکسی و یا ون در اختیار بیمارستان قرار گیرد.

وی از روسای بیمارستان ها خواست تا مهم ترین مشکلات واحدهای خود را برای گزارش به رئیس جمهور آماده و ارسال نمایند.

رئیس دانشگاه افزود: فهرست کمبود تجهیزات بیمارستانی و برآورد هزینه ماهانه افاغنه مراجعه کننده به بیمارستانها را آماده و میزان کسری بودجه و علل آن را نیز اعلام کنید تا از طریق هلال احمر کمیساریای پناهندگان و وزارت کار و ریاست جمهوری برای آن چاره اندیشی کنیم.

دکتر قناعتی، با بیان اینکه "اگر برنامه محور باشیم، قطعا می توانیم کارهای خوبی انجام دهیم" یادآور شد: واحدها می توانند با ثبت فرم پنج و هماهنگی معاونت درمان، برای تامین نیازهای تجهیزاتی خود اقدام کنند. از معاونت درمان نیز می خواهم برآورد مجددی از نیازهای بیمارستان ها داشته باشد تا در حوزه کمبود نیروی انسانی و تجهیزاتی برنامه جامعی تدوین شود. همچنین لازم است کمیته جراح رباتیک تشکیل و احکام افراد زده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن خیرمقدم به روسای جدیدبیمارستانهای امام و سینا ، از دکتر آخوند زاده به دلیل جذب منابع از خیرین حدود دویست میلیارد تومان برای ساخت ساختمان جدید روزبه  قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه ایشان از طریق خیرین توانستند ساخت و سازهای مناسبی را در بیمارستان داشته باشند.

رئیس دانشگاه، از معاونت درمان خواست تا با همکاری و پیشنهاد بیمارستان ها، طرح جامعی را برای مدیریت پذیرش بیماران افغان آماده و در هیات رئیسه دانشگاه مطرح کنند.

دکتر قناعتی، بر ضرورت تربیت جراحان جوان قلب تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می کنم به منظور جذب جراحان جوان در این حوزه، پرداخت های مناسبی را از دوره رزیدنتی  برقرار  کنید. همچنین از گروه قلب انتظار می رود که علاوه بر مرکز قلب، در سایر بیمارستان ها نیز گروه قلب را تقویت کند.

وی به تاثیر خوب HIS بیمارستانی و یکپارچه سازی آن اشاره کرد و گفت: قطعا این تغییرات و یکپارچه سازی سیستم، مشکلاتی برای همکاران ایجاد می کند اما نتایج خوب آن بسیار زیاد است لذا از شما می خواهم در این زمینه قدری صبور باشید.

رئیس دانشگاه، از برنامه ریزی برای جذب مدیران شایسته بیمارستانی و تربیت نیروهای کارآمد در این حوزه خبر داد و گفت: نیروهای خوب در این حوزه را به ما معرفی کنید. بنا داریم حدود ۴۰۰ مدیر با مدرک مرتبط با مدیریت نظام‌های سلامت را درگیر امور مدیریتی دانشگاه کنیم.

دکتر قناعتی، از بیمارستان ضیائیان برای پیگیری ساختمان نیمه کاره قدردانی کرد و گفت: معتقدم بیمارستان بهارلو و ضیائیان در آموزش استاجرها و اینترن ها بسیار خوب عمل کرده اند و لذا در این حوزه باید تقویت شوند.

وی، با بیان اینکه "دلمان می خواهد اقدامات خوب و موثری در دانشگاه انجام شود و معنویت آن حفظ شود" خاطر نشان کرد: قطعا همه ما حضور افرادی همچون دکتر یلدا و شمس شریعت را در دانشگاه دیده ایم. این افراد باید به عنوان الگوهای قابل تکرار معرفی شوند.

رئیس دانشگاه، دروغ پراکنی برخی افراد در فضای مجازی را امری غیر اخلاقی خواند و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم اطلاعات غلط در فضای مجازی منتشر شود.البته همه ما اشکالاتی داریم و نقد صحیح و اخلاقی بهترین کار است.

دکتر قناعتی، اظهار داشت: تمام تلاشم در این روزها برای آرام سازی فضای دانشگاه بوده و اکنون نیز درخواست می کنم در این زمینه با یکدیگر همفکری کنیم و شاخه ای را که روی آن نشسته ایم قطع نکنیم.

وی، حس برتری جویی در معدود  افراد را مذموم دانست و گفت: همه در دانشگاه فرهیخته و قوی هستند و هیچ کس بالاتر از دیگران نیست.

دکتر قناعتی افزود: همه ما در انقلاب شرکت کردیم؛ به خوبی می دانیم که تمام هدف این انقلاب، انسان سازی بوده است. اگر بتوانیم این هدف را محقق کنیم، موفق شده ایم.

رئیس دانشگاه، بر ضرورت همفکری برای رفع مشکلات تاکید کرد و گفت: هر کدام از ما می توانیم چند جوان را در اطراف خود هدایت کرده و به آینده امیدوار کنیم. باید در راه حق استقامت کنیم و بدانیم که در این راه نتیجه مهم نیست بلکه تکلیف مهم است. اگر برای خودسازی، انسان سازی و اخلاق مقاومت کنید، آنگاه در راه خدا قدم برداشته اید. اگر کسی سرباز خدا باشد آنگاه تمام آسمان و زمین و همه قدرتهای ظاهر و باطن با اوست.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *