مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه برگزار شد

تاکید رئیس دانشگاه بر یکپارچه سازی سیستم HIS بیمارستان های دانشگاه

در جلسه این هفته هیئت‌رئیسه دکتر فاطمه رجبی، معاون مرکز تحقیق و توسعه سیاست‌های دانشگاه درباره مزایا و معایب تشکیل معاونت آمار و فناوری اطلاعات توضیح داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر قناعتی در جلسه روز یکشنبه ۲۶ دی 1400 در سالن مدافعان سلامت با اشاره به آیه 46 سوره سبأ «قلْ إنّما أعظکمْ بواحدةٍ، أنْ تقوموا للّه مثْنى وفرادى» گفت: توصیه اکید قرآن است که آنچه حق است انجام دهید، چه تنها باشید و چه دوتایی؛ بنابراین تعداد مهم نیست و حجت نیست که من حقی را انجام ندهم چون کسی در کنار من نیست؛ در هر شرایطی باید حق گفته شود و ترسی از اینکه چه خواهد شد نداشته باشد زیرا کسی که به خداوند عالم متصل است حق را خواهد گفت.

فناوری اطلاعات مهم‌ترین قسمت کار ماست
رئیس دانشگاه با بیان اینکه اگر مشکلات حوزه IT برطرف شود 60 تا 70 درصد مشکلات دانشگاه برطرف می‌شود گفت: متأسفانه اقدامات بلندمدت در سیستم دولتی مفهوم ندارد و اگر برنامه‌ریزی طولانی‌مدت 20 ساله داشته باشید مورد مواخذه قرار می‌گیرید و می‌گویند کاری نشده است.
دکتر قناعتی با اشاره به اینکه حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه در بهترین حالت در سطح یک است درحالی‌که جهان، سطح هفت را هم رد کرده است افزود: متأسفانه از قافله عقب‌افتاده‌ایم و باید این فاصله را جبران کنیم.
دکتر قناعتی با اشاره به مشکلات پیش آمده در موضوع نسخه‌نویسی الکترونیک بر یکپارچه‌سازی سامانه‌های HIS دانشگاه تأکید کرد و از دکتر رضایی خواست برنامه‌ریزی ملموسی را دراین زمینه آغاز کند.
وی با بیان اینکه حضور حوزه فناوری اطلاعات در زیرمجموعه معاونت توسعه باعث تقویت جایگاه آن می‌شود افزود: مسئولان باید در زمینه IT دست و دل‌باز عمل و با آن مبسوط برخورد کنند.
دکتر قناعتی با تأکید بر اینکه حوزه‌های حراست، روابط عمومی و IT باید بتوانند ارتباطات زنجیره‌ای خود را با منابع انسانی تا انتهای سازمان زیرنظر بگیرند و هماهنگ باشند گفت: ضمن اینکه این واحدها زیرنظر واحدهای ستادی هستند باید شبیه آنچه در واحد امورمالی است چینش شوند و هماهنگ باشند.

خبر خوش آقای رئیس
دکتر قناعتی با بیان اینکه یک خیر حوزه سلامت برای ساخت و راه‌اندازی ساختمان انستیتو کانسر قول اختصاص 800 میلیارد تومان را داده است به بازدید روز پنجشنبه از مرکز طبی کودکان 2، مرکز بین‌المللی بیماری‌های مغز و اعصاب و بیمارستان شریعتی 2 با همراهی نائب رئیس کمیسیون تلفیق و رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران اشاره کرد و گفت: دکتر محسن دهنوی قول دادند تا سقف 3 هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی این سه بیمارستان کمک کنند.
درادامه دکتر فتوحی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه گفت: «مدیریت» IT به عنوان «مرکز» IT ذیل حوزه ریاست فعالیت خواهد کرد و اختیار مالی و انسانی پیدا می‌کند. در حقیقت در سطح اجرا فعالیت می‌کند اما در سطح استراتژی برنامه کلان 4 ساله این مرکز باید در شورای IT مصوب شود.
در ابتدای جلسه هم حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمجید سیدقریشی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شرح نامه 53 نهج‌البلاغه (عهدنامه مالک اشتر) را با موضوع جلب رضایت مردم مطرح کرد و گفت: حضرت علی (ع) به مالک اشتر می‌فرماید «ولیْس أحدٌ من الرّعیّة أثْقل على الْوالی مؤونةً فی الرّخاء، وأقلّ معونةً له فی الْبلاء، وأکْره للاْنْصاف، وأسْأل بالاْلْحاف، وأقلّ شکْراً عنْد الاْعْطاء، وأبْطأ عذْراً عنْد الْمنْع، وأضْعف صبْراً عنْد ملمّات الدّهْر منْ أهْل الْخاصّة؛ وإنّما عماد الدّین» در حقیقت سه راهبرد توسعه حق، عمومیت دادن عدالت و جلب کردن رضایت عمومی ممکن است برخی خواص را ناراحت کند که نباید به آن اعتنا کنید بلکه باید در پی نگاه عموم جامعه باشید.
وی افزود: حضرت در توصیف صفات این خواص آنان را افراد پرتوقعی یاد می‌کنند که به دنبال منافع شخصی خودشان هستند و بیشترین هزینه را برای حکومت ایجاد می‌کنند. به‌جای اینکه باری از روی دوش حکومت بردارند همیشه بار هستند و در حالت آرامش بیشترین فشار را دارند و در زمان سختی‌ها کمترین کمک را می‌کنند. کمترین انصاف را دارند و حق بیشتری از دیگران می‌خواهند. وقتی چیزی را می‌خواهند پشت سر هم نامه‌نگاری می‌کنند و تا در را از پاشنه در نیاورند کوتاه نمی‌آیند. بسیار پررو هستند و زمانی که توقع آنها را به جا می‌آورید کمترین تشکر را می‌کنند و زمانی که کمبود در جامعه پیدا شود کمترین صبر را دارند.
وی افزود: اما در مقابل گروه دیگری هستند مثل نماز و امام که عمود دین هستند و آن مردم و عموم جامعه هستند کسانی اند که در جنگ به صحنه می‌آیند بنابراین تأکید می‌کنند که شمای مسئول باید گوش و حواست به این مردم باشد و حمایت و برنامه‌ریزی‌ها برای گروه دوم باشد.
در این جلسه کلیپ یک دقیقه با مسئولان مربوط به مجتمع بیمارستانی امیراعلم و کلیپ ملاقات عمومی رئیس دانشگاه تهیه‌شده در استودیو شفآی مدیریت روابط عمومی دانشگاه پخش شد.

کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *