مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

دیدار صمیمانه دکتر قناعتی با هیئت‌رئیسه و روسای بخش‌های بیمارستان سینا

تاکید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران بر به‌کارگیری روش‌های نوین مدیریت نیروی انسانی

دکتر حسین قناعتی در دیدار با هیئت‌رئیسه و روسای بخش‌های بیمارستان سینا فضای این بیمارستان را بسیار صمیمانه خواند و گفت: بیمارستان سینا، خاک گیرایی دارد و حضور در این بیمارستان باعث ایجاد احساس خوبی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان سینا؛ دکتر حسین قناعتی، به همراه دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران صبح دوشنبه 17 آبان 1400 در نشستی، صمیمانه با هیئت‌رئیسه و روسای بخش‌های بیمارستان سینا دیدار کرد.
دکتر محمد طالب پور، رئیس بیمارستان سینا، ضمن خوشامدگویی به دکتر قناعتی و دکتر ناطقی در این نشست، گفت: حضور مسئولان دانشگاه در نشستی صمیمانه و نزدیک با هیئت‌رئیسه و روسای بخش‌های بیمارستان سینا باعث افتخار است. بیمارستان سینا بیش از 150 سال قدمت دارد و بنیان‌گذاری طب نوین در این بیمارستان پایه‌گذاری شده است. مسلماً این بیمارستان یک ارزش برای دانشگاه علوم پزشکی تهران، کشور و حتی تاریخچه طب محسوب می‌شود. بسیاری از شاخ‌های منحصربه‌فرد پزشکی در خاورمیانه از کشور ایران و بیمارستان سینا شروع به فعالیت کرده‌اند. این پیشینه می‌تواند منجر به یک نگاه خاص به این مرکز درمانی در راستای گسترش و ارتقای این مرکز به لحاظ بهینه‌سازی سیستم پزشکی مدرن شود.
وی در ادامه افزود: در بیمارستان سینا در گروه‌های مختلف پزشکی، فعالیت‌های نادر و بعضاً منحصربه‌فردی در کشور انجام می‌پذیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در آغاز سخنان خود با اشاره به آیه 2 سوره جمعه «هو الّذی بعث فی الْأمّیّین رسولًا منْهمْ یتْلو علیْهمْ آیاته ویزکّیهمْ ویعلّمهم الْکتاب والْحکْمة وإنْ کانوا منْ قبْل لفی ضلالٍ مبینٍ» گفت: فرق فرهنگ اسلامی و قرآنی با فرهنگ‌های دیگر در این است که تزکیه را بر تعلم مقدم می‌داند. وقتی به دنیای امروز نگاه می‌شود واقعاً به راز این آیه پی می‌بریم که اگر علم بدون تزکیه در اختیار هر کسی قرار گیرد چه افرادی که شبه مسلمان هستند و یا افرادی که خدا را قبول ندارند، تبدیل به یک چاقوی تیزتری خواهد شد که کل بشر را تهدید می‌کند.
دکتر قناعتی در ادامه افزود: برای اینکه جامعه ما سازوکار بهتری یابد، باید مدیریت مدرن و روش‌های آن را بشناسیم. روش‌های نوین مدیریت، دیگر مدیریت ورتیکال که متشکل شده از رئیس، معاون و افراد پایین‌تر را قبول ندارد بلکه مدیریت مسطح و مشارکتی را قبول دارد. لازم است همه افراد در مدیریت مشارکت داشته باشند تا سیستم به بهترین نحوه اداره شود. در دانشگاه نیز تلاش شده، مدل‌های مختلف این نوع مدیریت بررسی و در حد بضاعتی که داریم به اجرا درآید. برای انتخاب رئیس در برخی از بیمارستان‌ها، کمیته‌ای از اعضای هیئت‌علمی آن بیمارستان تشکیل شد تا رئیس خود را انتخاب کنند. به‌هرحال اعضای هیئت‌علمی بیمارستان، بهتر از من محیط بیمارستان و افراد را می‌شناسند و حق با آنان است که این کشتی کوچک را که جزئی از کشتی بزرگ دانشگاه است را همراستا با سازمان دانشگاه علوم پزشکی تهران هدایت کنند. امیدوارم روزی در کشور ما مسئولان به این درجه از هماهنگی و درک برسند که به‌دوراز خودخواهی‌ها بروش عقلانی، واقعاً به آنچه صلاح سیستم است عمل کنند و مسلماً خیر آن را هم خواهند دید.
وی ضمن قدردانی از دکتر طالب پور بیان داشت: ایشان بسیار پیگیر هستند و یک پروژه جدید برای بیمارستان ارائه دادند که شامل فضای پارکینگ، اداری و محل استراحت اینترن‌ها، دستیاران و استادان است که مصوبه آن تائید شد تا ان‌شاءالله بیمارستان با کیفیت بیشتری کار کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ادامه گفت: ان‌شاءالله باید کمک کنیم تا از این بحران‌ها بگذریم و با استقامت و پشتکار باید ایستاد و کار کرد تا شرایط سختی که هست رد شود و یا شرایط اشتباهی که هست به مسیر صحیح خود بازگردد.
دکتر قناعتی همچنین گفت: باید نگاه به کار مدیران گذشته بدون  تخطئه باشد و به کارهای خوبی که آنان انجام دادند نگریسته شود و باید قبول داشته باشیم در ذات کار انسانی خطاهایی هم وجود دارد؛ بنابراین باید به دید مثبت نگاه شود و به همه آنهایی که توانمندی دارند راه داده شود.
وی افزود: ما در دانشگاه برنامه محور در حال حرکت هستیم و خدا را شکر، برنامه آموزشی دانشگاه در هفته گذشته به اتمام رسید و برنامه پژوهشی در هفته آینده تمام می‌شود و تا یکی دو ماه دیگر کل برنامه به اتمام خواهد رسید.
ان‌شاءالله برنامه ها از طریق فضای مجازی برای همکاران ارسال می‌شود تا دوستان ببینند و ما را راهنمایی کنند تا خطای کمتری داشته باشیم. برای یک حرکت صحیح هم اجزای یک سیستم که مولد هستند باید به‌طور صحیح کار کنند و هم اینکه کشتیبان و تیمی که مسئول کشتیبانی هستند، فرمان را درست بگیرند تا به امید خدا به یک مقصد بهتری برسیم.
دکتر قناعتی در بیان برنامه‌های دانشگاه ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی خوب مسئولان قبلی دانشگاه گفت: در دانشگاه برنامه خوبی در دست اجرا قرار خواهد گرفت. یکی از برنامه‌هایی که داریم تأسیس شهر دانش شهید سردار سلیمانی مشابه سیلیکون ولی در امریکا است که در یافت‌آباد به اجرا در خواهد آمد. امیدوارم با کمک شما عزیزان زمانی که دانشگاه را تحویل می‌دهیم بتوانیم با شرایط بهتر آن را به مدیران بعد واگذار کنیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین اذعان داشت: ما که در محیط درمان مشغول به کار هستم بی آنکه خود بدانیم در قطعه‌ای از بهشت به سر می‌بریم و این بیماران جواهرات الهی هستند. ما واقعاً نمی‌دانیم حقیقت حیات چیست. امام سجاد دعایی دارند که می‌فرمایند «خداوند حقیقت را آن طوری که هست به من نشان بده نه آن طور که می‌بینم»
وی همچنین فضای بیمارستان سینا را بسیار صمیمانه خواند و گفت: بیمارستان سینا، خاک گیرایی دارد و حضور در این بیمارستان باعث ایجاد احساس خوبی در من می‌شود.
در ادامه هر یک از اعضای هیئت‌رئیسه و روسای بخش‌های بیمارستان به بیان نقطه نظرات، پیشنهادها و نیازهای علمی بیمارستان برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم و پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی بیمارستان و دانشگاه پرداختند.
کلمات کلیدی
رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *