مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

چاله دکتر عارفی شد آسمان خراش قلب

تجلیل از خدمات دکتر عارفی و دکتر کریمی در مرکز قلب تهران با حضور رئیس دانشگاه

به مناسبت بیستمین سالگرد افتتاح مرکز قلب تهران از خدمات دکتر سید حسن عارفی بنیانگذار و دکتر عبا سعلی کریمی بهره‌ بردار و رئیس این مرکز تقدیر به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز قلب تهران، روز پنج شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ به مناسبت بیستمین سالگرد افتتاح مرکز قلب تهران و نهمین همایش علمی سالیانه این مرکز، از خدمات بنیان‌ گذار و بهره بردار مرکز قلب تهران قدردانی به عمل آمد.
این مراسم که با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علی واشقانی فراهانی، رئیس مرکز قلب تهران، استادان، معاونان، مسئولان واحدها، کارکنان و شرکت کنندگان به نهمین سمینار علمی برگزار شد، از خدمات دکتر سید حسن عارفی به عنوان بنیانگذار و دکتر عباسعلی کریمی رئیس مرکز قلب تهران که ۱۶ سال اداره آن مرکز را به عهده داشت، تجلیل شد.
در این مراسم دکتر قناعتی در سخنانی گفت: از صدای سخن عشق ندیدم خوش تر، یادگاری که در این گنبد دوار بماند، چاله دکترعارفی شد آسمان خراش قلب، این عشق است که معجزه می‌سازد، عشق است که از آدم‌ها این را می‌سازد که می شود شهید سلیمانی که ۴۰ سال از زندگی‌اش را در بیابان‌ها در به در برای کمک به شیعه، سنی، مسیحی و یزیدی به همه انسانها کمک می‌ کند که امنیت داشته باشند و آخرش هم پودر می‌شود. این عشق است و خوش به حال آنهایی که این عشق را دارند. خوش به حال دکتر عارفی که در آن زمان این فکر را کرد و اینجا را تبدیل به مرکز بزرگی کرد که ان شاءالله افتخاراتش ادامه پیدا کند و وظیفه آنهایی که آمدند که این راه را ادامه دهند سنگین‌تر است چون خداوند عالم هم از کرده‌ها و هم از ناکرده‌های ما سوال خواهد کرد و اگر ما ترک فعلی کنیم نزد خداوند ثبت خواهد شد چون در قرآن می‌فرماید « اسمع و اری» میشنوم و می بینم. اگرهمین یک کلمه هم از قرآن یاد بگیریم برای تمام زندگیمان کافیست که درست عمل کنیم.  
وی افزود: استاد عارفی یک روزی افقی را ترسیم کرده‌اند که در دنیا هم کمتر اتفاق افتاده و آن تصور امروز مجسم شده و ما هم باید این نگاه را داشته باشیم. دنیای علم به کدام سمت میرود انقلاب اول، دوم، سوم و چهارم صنعتی انجام شده و ما الآن در دوره انقلاب دیتا هستیم و به سمت هوش مصنوعی پیش می رویم و وارد افق جدیدی از زندگی بشر میشویم که همه چیز عوض خواهد شد. همانطور که ۱۰ سال پیش هیچ کسی فکر نمی کرد یک گوشی موبایل زندگی و همه چیز انسان شود بنابراین تغییراتی که در آینده علم پیش خواهد آمد را باید به آن نگاه آینده نگرانه داشته باشیم و دیدمان و تجربیاتمان را تغییر دهیم.
 
رئیس دانشگاه با طرح این پرسش که هدف ما از پزشکی چیست؟ گفت: در پزشکی دو چیز مدنظر است طول عمر مردم را زیاد کنیم و زندگی با کیفیت برایشان ایجاد کنیم. خوشبختانه جناب آقای دکتر فراهانی پروپوزالی فرستادند که روی آن داریم کار میکنیم و ان شاءالله بتوانیم کمک خوبی به ایشان در زمینه پیشگیری از بیماری‌های قلبی بکنیم. چرا باید یک فرد جوان مبتلا به رماتیسم شود و دریچه‌اشرا از دست بدهد و بعد ما اقدام به درمان و جراحی او کنیم؟ چرا به سمت پیشگیری نرویم؟ برآوردهایی که WHO در زمینه پیشگیری و بهداشت کرده اعداد و ارقام عجییبی دارد، در کرونا ۱ در ۱۰۰۰ است یعنی ۱ دلاری که در بهداشت هزینه  کنیم معادل ۱۰۰۰ دلاری است که در درمان این بیماران هزینه می‌ شود. اگر بخواهیم مسیر صحیح را برویم باید افق‌های آینده را خوب ببینیم و فکر میکنم در زمینه پیشگیری باید بیشتر کار کنیم.
وی افزود: در زمان جنگ در غرب کشور یکبار که بودیم موشک آمد و همه مجروح شدیم و با همان حال چون نیرویی نبود ادامه دادیم و کمک کردیم در آن مدت غذای ما کنسرو و نان خشک بود و با این شرایط بچه‌ها ماندند و کمک کردند. بنابراین الآن که ما اینجا با آرامش نشستیم زحمات زیادی برایش کشیده شده که باید دقت کنیم و توجه داشته باشیم که آن دنیایی هم هست و اعمال خیر و شر ما حساب می‌ شود. به وسوسه‌ های شیطان گوش نکنیم و تمام توانمان را برای خدمت بکار بگیریم و این فرصتی است که در این مرکز هست. اینها کلاً جواهر معنوی است و هر بیماری که به شما مراجعه می‌ کند و درمان می‌ شود برایتان مزایای معنوی خواهد داشت. هیچ‌ چیزی بالاتر از خدمت به مردم نیست که این افتخار نصیب شما شده است. بدانید که هر فرصتی کنارش تهدید هم هست و اگر انسانی عمل کرد موفق است و اگر عمل نکرد تهدید است. ان شاءالله بتوانیم مرکز قلب تهران همانطور که از یک چاله به یک آسمانخراش علمی تبدیل شده بدرخشد و مشعلی که استاد عارفی برداشته‌اندان شاءالله راهگشای مردم زحمتکش کشورمان خواهد بود.
درادامه مراسم دکتر عارفی ودکتر کریمی در سخنرانی‌های جدا گانه ای، اهمیت وانگیزه‌های ساخت وبهره برداری این مجموعه بینظیررا برشمردند که در خبرجداگانه‌ایاطلاع رسانی خواهد شد.
در ادامه مراسم دکتر عارفی ودکتر کریمی هدایای خود را از رئیس دانشگاه، رئیس مرکز قلب ومعاونان واساتید مرکز قلب دریافت کردند.
سید محسن  اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *