مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

جشنواره آموزشی بیمارستان شریعتی باعنوان جشن بهارانه برگزار شد

جشنواره آموزشی بیمارستان شریعتی با تقدیر از استادان پیشکسوت و دستیاران برگزیده برگزار شد.

جشنواره آموزشی بیمارستان شریعتی باعنوان جشن بهارانه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان شریعتی، این جشنواره جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در سالن همایش‌های مرکز قلب تهران برگزار شد. در این مراسم اعضای هیات رئیسه بیمارستان شریعتی، استادان، اعضای هیات علمی، دستیاران، دانشجویان، پرستاران و کارکنان بیمارستان شریعتی حضور داشتند.

دکتر سحر توکلی معاون آموزشی بیمارستان شریعتی در ابتدای این جشنواره با اشاره به زحمات دستیاری گفت: دستیاران بیمارستان شریعتی رنج‌ ها سختی‌ ها و چالش‌ های زیادی را تحمل کردند. امیدواریم بتوانیم در این جشن چند سبد حال خوب به ایشان تقدیم کنیم. دکتر توکلی همچنین به تلاش تیم آموزشی بیمارستان شریعتی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد این تلاش‌ ها بتواند کیفیت خدمت به استادان، دانشجویان و همه مردم کشور را بهتر و ایده آل‌تر کند.

دکتر احمد رضا جمشیدی رئیس بیمارستان شریعتی در این مراسم ضمن قدردانی از حضور رئیس دانشگاه و رئیس دانشکده پزشکی گفت: بیمارستان شریعتی با قدمت چهل‌ وهفت ساله، خدمات  ارزشمندی را به سلامت مردم عزیز میهنمان و توسعه علم و دانش پزشکی در کشور انجام داده است. استادان بزرگی چون مرحوم پرفسور عاملی، استاد کمالیان، استاد ملک زاده، استاد دواچی، مرحوم پرفسور نواب، مرحوم باستان حق، استاد اعلمی هرندی، استاد قوام زاده، مرحوم استاد انوشیروان هدایت، مرحوم  استاد نادری و جمع زیادی از بزرگان در این بیمارستان به تربیت پزشکان و درمان بیماران پرداختند که هریک منشأ تعالی علم پزشکی و اثر گذار در تاریخ پزشکی کشور بودند. این بیمارستان با وجود یک پژوهشگاه، دو پژوهشکده و ۱۴  مرکز تحقیقات در هفت قطب علمی پزشکی کشور فعال است و استادان این بیمارستان در آن نقش عمده دارند. هر سال حدود  ۴۷۰ نفر در رشته‌ های تخصصی و فوق تخصصی و تعدادی زیادی دانشجو مشغول آموزش هستند و به خود می‌ بالیم که این بیمارستان در تمام عرصه‌ های سلامت و علم و دانش وابسته به آن نقش مهمی دارد.

رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به پاندمی کرونا گفت: استادان، دستیاران، پرستاران و سایر همکاران در این بیمارستان مردانه ایستادند ودر این راه  از جان‌ مایه گذاشتند و علی‌ رغم برخی بی‌ مهری که گاهی از سوی برخی رسانه‌ ها و مراجعه تصمیم گیری در حق جامعه پزشکی رفته است نگذاشتند لحظه‌ ای درمان بیماران متوقف شود یا کاستی در آن بروز کند و در این  راه شهیدانی همچون استاد دکتر نادری و پرستار ارزشمند بیمارستان شریعتی خانم حسنی آذر تقدیم جامعه  شد از این رو  امسال  بر آن شدیم که با توجه به زحمات وافر دستیاران این بیمارستان مراسمی درخور آنان برگزار کنیم. دکتر جمشیدی در پایان سخنانش با قدر دانی از همه استادان استادان، دستیاران، پرستاران و سایر همکاران  از تلاش‌ های معاونت آموزشی بیمارستان برای برگزاری این مراسم قد ردانی کرد.

دکتر قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این جشن با اشاره به یک منشأ بودن همه وجود عالم در مقدمه صحبتش با اشاره به رشد دنیا و تکنولوژی‌ های مدرن در دنیا گفت: به جای این که بشر روز به روز دوستی، محبت، عدالت و انسانیت را بیشتر رعایت کند از این مواضع دور می‌ شود و این در قرن بیست و یکم ضرورت توجه به مبانی اخلاقی را به ما یادآورمی شود. دکتر قناعتی افزود: زمانی دو سوم کره زمین به دست کمونیست‌ ها بود و نتوانستند یک حکمرانی دقیق را به مردم نشان بدهند و کاپیتالیسم هم اخلاق را فدای رشد مادی کرده است و خدا را شکر که در کشور ما تلاقی اسلام باعث تجلی بزرگی شده است و این فرصتی است که باید بتوانیم ا زآن استفاده کنیم و این نگرانی وجود دارد  که ما نتوانیم پیام بزرگ اخلاقی و انسانی بزرگانمان را به نسل‌ ها ی بعدی منتقل کنیم و این فضای مجازی لجام گسیخته  به دلیل نبود معیار برای سنجش درست وباطل بودن و هجمه‌ ای که در آن وجود دارد موجب شود که اخلاقیات جامعه ماتحت تاثیر قرا رگیرد. این جشنواره‌ ها و گرد هم آیی ها  این مزیت را دارد که ما بتوانیم اخلاق بزرگانمان را به نسل‌ های منتقل کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به فعالیت‌ های بیمارستان شریعتی اشاره کرد و گفت:   موفقیت بیمارستان شریعتی برای ادامه پروژه شریعتی ۲  مایه امیدواری است که پروژه به خوبی پیش برود.
وی همچنین ایجاد عدالت در تحقیق از برنامه‌ های خود دانست و افزود: چیزی که تحقیق در ایران را رنج می‌ دهد نامتوازن بودن تحقیقات است. دکتر قناعتی ایجاد عدالت در سلامت را مهم دانست و گفت: همین‌ طور که همه مردم حق دارند از خدمات سلامت عادلانه بهر ه ببرند در زمینه تحقیق هم همین‌ طور باید توازن داشته باشیم. رئیس دانشگاه همچنین توجه به ارتقای نیروی انسانی و آموزش‌ های عملی دانشجویان را نیز از برنامه‌ های خود برشمرد.

  در این جلسه همچنین دکتر نمازی  رئیس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی با اشاره به گره خوردن تاریخ بیمارستان شریعتی با امیرکبیر از علت تأسیس بیمارستان شریعتی در مکان فعلی امیر باد صحبت کرد. وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش درباره ارتباط با پزشک و بیمار صحبت کرد.  

  در ادامه این جلسه همچنین از استاد عارفی، استاد قوام زاده و استاد ملک زاده  و چند تن از استادان بیمارستان شریعتی قدردانی شد.

  برگزاری جشن تولد دستیاران متولد اسفند از دیگر برنامه‌ های این مراسم بود.

 فرانک  معصومی فرد
تهیه کننده:

فرانک معصومی فرد

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *