مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

جلسه، گزارش عملکرد دانشگاه‌های مستقر در منطقه آمایشی ده برگزار شد

در راستای مأموریت‌های ویژه و مشترک واسپاری شده به منطقه آمایشی ده، روسا و معاونین آموزشی دانشگاهها و مؤسسات این منطقه، با گردهمایی در دانشگاه علوم پزشکی تهران به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.

گالری عکس
در این جلسه که صبح روز شنبه 26 تیر سال 95 در سالن اجلاس ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، دکتر جلیلی معاون آموزشی دانشگاه گفت: به دنبال ابلاغ سند مناطق آمایشی، از سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دبیرخانه منطقه 10 آمایشی فعالیت هایی انجام شد و تعاملاتی را با دانشگاه‌های منطقه برقرار کردیم.
وی افزود: جلسه امروز به‌منظور پیگیری اقدامات انجام شده در سطح دانشگاهها و مؤسسات منطقه آمایشی 10، به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین معاونت آموزشی وزارت بهداشت و این کلان منطقه آمایشی است.
دکتر جلیلی با بیان این‌که هرکدام از دانشگاه‌های منطقه، متولی پیگیری یک یا چند مأموریت ویژه به عنوان نقطه کانونی (Focal Point) آن موضوع در سطح کشور هستند گفت: ماموریت های ویژه با توجه به ظرفیت دانشگاه ها احصاء شده است و از آنها انتظار می رود با بررسی همه ظرفیت های موجود در کشور و منطقه، برنامه ای برای توسعه دانش واسپاری شده به آن دانشگاه با تکیه بر بررسی نقاط قوت و تهدید رشته، ضرورت های اساسی و ارائه پیشنهادات رشته، افق های آینده رشته را ارائه کنند تا جهت ادامه مسیر به وزارت بهداشت انعکاس یابد.
وی افزود: مأموریت‌های مشترکی نیز بر عهده همه دانشگاه‌های سرتاسر مناطق است که باید توسط آنها پیگیری شود. از جمله این بحث ها، ترجمان بسته تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، اعتباربخشی موسسه ای، بین المللی سازی مراکز آموزشی و درمانی و مبحث رشد و تعالی تعهد حرفه‌ای است که هرکدام از دانشگاهها، درخور موقعیت و مقتضیات آن دانشگاه، اقداماتی را انجام داده اند که گزارش آن ارائه شد.
دکتر جلیلی با اشاره به افزوده شدن تعدادی از مراکز به منطقه آمایشی 10 پس از انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: مرکز قلب و عروق شهید رجایی، انستیتوپاستور، دانشگاه تربیت مدرس و سازمان انتقال خون به مجموعه دانشگاه و مؤسسات مستقر در منطقه آمایشی افزوده شدند که دبیرخانه در حال پیگیری جهت واسپاری مأموریت ویژه از سوی وزارت متبوع به این مراکز هست.
در جمع‌بندی این جلسه، دکتر جعفریان رییس دانشگاه با ارائه پیشنهاداتی گفت: به‌منظور تسهیل امور مربوط به عملکرد منطقه آمایشی ده، دبیرخانه منطقه حضور فعال خواهد داشت و تعاملات فی‌مابین دانشگاه‌های منطقه آمایشی ده با وزارت بهداشت و سایر قطب ها از طریق دبیرخانه پیگیری خواهد شد که این پیشنهاد با موافقت اعضای جلسه تصویب شد.
توضیح این‌که در این جلسه، مأموریت‌های ویژه دانشگاه‌های منطقه 10 آمایشی شامل دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دانشگاه علوم پزشکی شاهد، دانشگاه بقیه‌الله، دانشگاه علوم توان‌بخشی به ترتیب شامل توسعه دانش مدیریت در نظام سلامت، توسعه دانش آموزش پزشکی، توسعه دانش طب هوافضا و زیرسطحی، توسعه علوم رفتاری و سلامت روان، توسعه دانش طب نظامی و عوامل بیولوژیک و توسعه علوم توان‌بخشی تشریح شد. گزارش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز شامل توسعه دانش طب سالمندی، توسعه دانش طب هسته‌ای و توسعه دانش اخلاق حرفه‌ای ارائه شد.  
خبرنگار: زهرا صادقی
عکاس: جمشید ربیعی


تهیه کننده: