مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

جلسه ستاد مدیریت بحران دانشگاه با حضور رییس دانشگاه برگزار شد

با هدف آماده بودن بیمارستان‌ها در مواقع بحرانی، جلسه ستاد مدیریت بحران دانشگاه در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

گالری عکس
در جلسه ستاد مدیریت بحران دانشگاه که روز یکشنبه 25 مهر سال 95 در سالن شورای ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، دکتر جعفریان رییس دانشگاه با بیان این که باید برای شرایط بحران آمادگی داشته باشیم گفت: ستاد مدیریت بحران در معاونت درمان مسئول طراحی مکانیسم های آمادگی، فلوچارت ها و الگوریتم هایی است که لازم است وجود داشته باشد.
وی افزود: یکی از مسائلی که در جلسه امروز مطرح شد، نحوه برخورد با مراجعات زیاد و ناگهانی است و این که چارچوب برخورد به چه نحوی باید باشد. در واقع هدف آن است که چه در داخل شهر و چه در اتفاقاتی که خارج از تهران رخ می دهد، باید برای پاسخگویی به تعداد زیادی از بیماران آمادگی لازم را کسب کنیم.
دکتر جعفریان آمادگی پاسخگویی به تعداد بالایی از بیماران در شرایط ناگهانی و بحرانی را نیازمند طی شدن مراحل بسیار دانست و گفت: این موضوع دلیل بر عدم آمادگی بیمارستان های دانشگاه نیست، چراکه پیش از این، این اتفاقات رخ داده و امور هم به انجام رسیده است. ولی برای این که این آمادگی به روش نظام مند، مشخص و از پیش تعیین شده دنبال شود، مسئولیت افراد تعیین شده باشد و فرآیندهایی که باید اجرا شود تعریف شده باشد، باید اقداماتی انجام شود و این چیزی است که اندک اندک در بیمارستان ها حالت عملیاتی پیدا می کند. بنابراین به مرحله ای می رسیم که هر بیمارستان در این مواقع تیم خود را بشناسد و بداند که در آن شرایط باید چکار کند.
توضیح این که نمایندگان همه معاونت های دانشگاه در ستاد مدیریت بحران دانشگاه حضور دارند و دبیرخانه این ستاد نیز در واحد مدیریت حوادث معاونت درمان قرار دارد.
خبرنگار: زهرا صادقی
عکاس: سید میثم عطری

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی