مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

پیام رئیس دانشگاه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

دوام و بقای انقلاب مدیون ایثارگری‌ انسان‌هایی است که از تمام هستی خود گذشتند

دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس در پیامی ضمن تبریک این هفته، دوام و بقای انقلاب شکوهمند اسلامی را مدیون ایثارگری‌های بزرگ انسان‌هایی دانست که در طول هشت سال دفاع جانانه و مقدس از تمام هستی خود گذشتند.

متن پیام رئیس دانشگاه به شرح زیر است:

إنّ اللّه اشْترىٰ من الْمؤْمنين أنْفسهمْ وأمْوالهمْ بأنّ لهم الْجنّة ۚ يقاتلون في سبيل اللّه فيقْتلون ويقْتلون ۖ وعْدًا عليْه حقًّا في التّوْراة والْإنْجيل والْقرْآن ۚ ومنْ أوْفىٰ بعهْده من اللّه ۚ فاسْتبْشروا ببيْعكم الّذي بايعْتمْ به ۚ وذٰلك هو الْفوْز الْعظيم
(سوره توبه، آیه 111)

«خدا از مؤمنان جانها و مالهايشان را خريد، تا بهشت از آنان باشد. در راه خدا جنگ مى‌كنند، چه بكشند يا كشته شوند وعده‌اى كه خدا در تورات و انجيل و قرآن داده است به حق بر عهده اوست. و چه كسى بهتر از خدا به عهد خود وفا خواهد كرد؟ بدين خريد و فروخت كه كرده‌ايد شاد باشيد كه كاميابى بزرگى است.»
دوام و بقای انقلاب شکوهمند اسلامی مدیون ایثارگری‌های بزرگ انسان‌هایی است که در طول هشت سال دفاع جانانه و مقدس از تمام هستی خود گذشتند و اجازه ندادند حتی یک وجب از این خاک مقدس زیر یوغ استعمارگران و غاصبان بماند.
اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس، این هفته را به جهادگران علمی کشور خصوصاً خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران و به ویژه جانبازان، آزادگان، خانواده‌های معزّز شهدا و رزمندگان عزیز تبریک عرض نموده و پیشرفت روزافزون ایران اسلامی را از خداوند متعال مسئلت دارم.
دکتر عباسعلی کریمی
رئیس دانشگاه

کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی