مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

دومین نشست کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی استان تهران برگزار شد

دومین نشست کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی استان تهران با دستور جلسه بحث و تبادل‌نظر در ارتباط با استقرار گایدلاین های ابلاغی وزارت و گایدلاین های پیشنهادی سازمان‌های بیمه‌گر پایه و دانشگاه‌ها و گزارش عملکرد مداخلات انجام‌شده توسط کمیته‌های اقتصاد درمان سه دانشگاه برگزار شد.

گالری عکس
دومین نشست کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی استان تهران سه‌شنبه 12 بهمن 95 با حضور روسا و معاونین 3 دانشگاه علوم پزشکی استان تهران، نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسئولین سازمان‌های بیمه و نظام پزشکی استان تهران در سالن اجلاس ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدا دکتر علی پور معاون درمان دانشگاه، تشکیل کمیته‌ها در سطوح بیمارستانی، تشکیل جلسه کمیته در سطح دانشگاه، شناسایی خدمات شایع در بخش پاراکلینیکی (آزمایشگاه و تصویربرداری)، شناسایی خدمات نادر و گران‌قیمت، اطلاع‌رسانی به روسا و پزشکان مراکز و مدیران گروه‌های آموزشی در خصوص هزینه‌های خدمات شایع در بخش پاراکلینیکی (آزمایشگاه و تصویربرداری) و تعیین خدمات دارای اولویت جهت تدوین گایدلاین و راهنماهای بالینی را از اقدامات صورت گرفته در این کمیته از ابتدا تاکنون برشمرد.
سپس دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و داروی دانشگاه در مورد فعالیت‌های صورت گرفته در طی 2 سال اخیر در خصوص تدوین پروتکل‌های مصرف 3 داروی پرمصرف و پرهزینه و صرفه‌جویی حاصل از آن در سطح دانشگاه و ابلاغ راهنماهای آنتی‌بیوتیک تراپی در عفونت‌های بیمارستانی توضیحاتی ارائه داد.
دکتر ملا جعفری رئیس اداره اقتصاد درمان معاونت درمان دانشگاه شهید بهشتی نیز، در خصوص اقدامات انجام‌شده در حوزه معاونت درمان دانشگاه شهید بهشتی و مداخلات انجام‌شده در بیمارستان‌های تحت پوشش و همچنین اجرای چهار طرح پژوهشی توسط معاونت غذا و دارو این دانشگاه به ارائه توضیحاتی پرداخت.
در ادامه دکتر پایدار، معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران، در خصوص اصلاح کدگذاری و صورتحساب‌های پرونده‌های بیمارستان‌ها، جلوگیری از اتلاف هزینه‌ها و سایر اقدامات در سطح دانشگاه علوم پزشکی ایران به ارائه مطالبی پرداخت.
پس‌ازآن، دکتر علیرضا اولیایی منش دبیر کمیته راهنماهای بالینی و معاون آموزشی معاونت درمان وزارت بهداشت، در خصوص انتظارات از دانشگاه‌ها در خصوص سیاست‌های مرتبط باراهنماهای بالینی، زیرساخت‌های موردنیاز استقرار راهنماهای بالینی، زیرساخت‌های نشر راهنماها، زیرساخت‌های مرتبط با آموزش، زیرساخت‌های ممیزی بالینی، زیرساخت‌های موردنیاز در دانشگاه و همچنین خلاصه‌ای از شرح وظایف کمیته‌های بیمارستانی و دانشگاهی اقتصاد درمان دارو و تجهیزات مصرفی و اهم اقدامات و تصمیم‌های اخذشده در سطح کمیته‌های دانشگاهی تا اردیبهشت 95 توضیحاتی ارائه داد.
سپس اعضا حاضر، به بحث و بررسی در خصوص استقرار گایدلاین ها ی ابلاغی وزارت متبوع و سایر عناوین گایدلاین های پیشنهادی سازمان‌های بیمه‌گر پایه و دانشگاه‌ها و گزارش عملکرد مداخلات انجام‌شده در خصوص کمیته اقتصاد درمان و اطلاع‌رسانی پاراکلینیک شایع پرداختند.
دکتر جعفریان نیز در جمع‌بندی مطالب ارائه‌شده در جلسه بر ضرورت اجرای گایدلاین ها در استان تهران توسط بیمه‌ها و دانشگاه‌ها با حمایت وزارت بهداشت و گروه‌های تخصصی تأکید کرد.
در پایان مقرر شد در جلسه‌ی آینده معاونین درمان و غذا و داروی دانشگاه‌ها گزارشی از نتایج اقدامات صورت گرفته اخیر در ارتباط باصرفه جویی اقتصادی و استفاده بهینه از منابع را ارائه دهند.
خبر: مقدم
عکس: میثم عطری

فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم