مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

نشست شورای مدیران معاونت توسعه با مدیران بیمارستان‌ها

دکتر بیگلر: هرچه مدیریت علمی و عقلانی بر منابع و هزینه‌ها حاکم باشد قدرت مانور دانشگاه در توسعه کمی و کیفی افزایش می‌یابد

در نشست شورای مدیران معاونت توسعه با مدیران بیمارستان‌ها اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ مدیریت هزینه‌های بیمارستانی بررسی و بر حفظ کمیت و کیفیت ارائه خدمات درمانی به بیماران تأکید شد.

گالری عکس
در این نشست که بعدازظهر دوشنبه 15 مرداد 97 در سالن شورای دانشگاه تشکیل شد، دکتر بیگلر معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه، هدف از تشکیل  این جلسه را هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق به‌منظور مدیریت بهینه و درست منابع در اختیار دانشگاه، در شرایط خطیر کنونی  دانست که در اثر تحریم‌های ظالمانه امریکا با خروج از برجام و نوسانات ارزی کشور به وجود آمده است و افزود: جلسات مدیران بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها با تقویم دقیق و برنامه‌ریزی‌شده به‌صورت هفتگی در حال برگزاری است.
وی با اشاره به محورهای مهم موردبررسی در این جلسات گفت: بهره‌گیری کامل از نیروی انسانی موجود در دانشگاه به‌عنوان سرمایه‌های اصلی دانشگاه و محور توسعه، همچنین راهکارهای پیشگیری از ورود نیروی‌های غیرضروری، یکی از محورهایی است که در این نشست‌ بررسی می‌شود.
وی موضوع  دیگر را بهره‌گیری از ظرفیت بیمه‌های تکمیلی و دیگر سازمان‌ها که به نحوی از خدمات بیمارستان‌های تحت پوشش استفاده می‌کنند عنوان کرد و گفت: شناسایی و مداخله به‌موقع در خصوص اقلام پرمصرف بیمارستان‌ها شامل دارو و ملزومات پزشکی مصرفی،  همچنین راهکارهای لازم به‌منظور ارتقا کیفیت غذای بیماران با رویکرد جلوگیری از هدر رفت غذا در مراکز، با استقرار برنامه استانداردسازی تغذیه  رزرواسیون، از دیگر مواردی است که در این نشست‌ها موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد.
معاون توسعه دانشگاه، استفاده درست از منابع ابلاغی وزارت بهداشت در قالب بسته‌های طرح تحول سلامت، انرژی و راهکارهای مداخله‌ای درزمینهٔ مصرف بهینه آن اعم از آب، برق و گاز و...، همچنین تغییر در روند خرید و انبار ملزومات مصرفی در قالب اعلام فراخوان، باهدف کاهش قیمت تهیه اقلام موردنیاز و پیشگیری از انبار  غیرضروری را از دیگر محورهای مهم این نشست عنوان کرد.
وی استمرار این برنامه‌ها را حتی در شرایط عادی ضروری دانست و افزود: هرچه مدیریت علمی و عقلانی بر منابع و هزینه‌ها حاکم باشد قدرت مانور دانشگاه در توسعه کمی و کیفی افزایش می‌یابد.
دکتر بیگلر با اشاره به نتایج مثبت برگزاری این نشست‌ها گفت: خوشبختانه با ارائه برنامه‌های عملیاتی که توسط بیمارستان‌ها در این جلسات ارائه می‌شود، الگوهای کاربردی برای سایر بیمارستان‌ها فراهم  و زمینه اقدامات هماهنگ در مراکز تابعه ایجادشده است.
معاون توسعه دانشگاه در پایان سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم الگوهای موفق و اقدامات انجام‌شده توسط مراکز را تا پایان مردادماه در قالب مجموعه اقدامات موفق دانشگاه درزمینهٔ مدیریت بهینه منابع جمع‌آوری و به چاپ برسانیم. در این توضیح اینکه، در این نشست مدیران بیمارستان‌های فارابی، بهارلو و مرکز طبی کودکان اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ مدیریت هزینه‌های مراکز خود را تشریح کردند. اعضای جلسه نیز به بیان مسائل و پیشنهادهای خود درزمینهٔ محورهای این نشست پرداختند.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: جمشید ربیعی

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *