مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

بازدید سرپرست دانشگاه از آزمایشگاه جامع تحقیقات

دکتر حسین قناعتی: جوامعی موفق هستند که بتوانند در عرصه‌ علم و فناوری سرآمد باشند

سرپرست دانشگاه در بازدید از آزمایشگاه جامع تحقیقات گفت: امثال این آزمایشگاه، نقطه شروع حرکت جدی، بالندگی و سازندگی و پیشرفت کشور هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دو‌شنبه 12 مهر 1400 با حضور در آزمایشگاه جامع تحقیقات، از دستاوردهای فناوری دانشگاه بازدید کرد. 
سرپرست دانشگاه در بازدید از آزمایشگاه جامع تحقیقات گفت: توانستیم بخش های کمی از آزمایشگاه را ببینیم، برای دیدن حرکت عظیمی که شروع شده وقت زیادی لازم است. از روسای قبلی دانشگاه که از چنین فعالیت هایی حمایت کردند؛ تشکر می کنم. امثال این آزمایشگاه، نقطه شروع حرکت جدی، بالندگی و سازندگی و پیشرفت کشور هستند. هم اکنون دوره پنجم انقلاب صنعتی شروع شده و می دانید که انقلاب های صنعتی مراحل مختلفی دارد. دوره چهارم انقلاب دیتا تمام شده و در حال حاضر انقلاب رباتیک در راه است؛ اگر بخواهیم در عرصه‌ های جهانی باقی بمانیم باید با تغییرات بسیار سریع که غیرقابل پیش بینی است همراه شویم. آینده‌نگرها اعتقاد دارند، کسانی موفق هستند که بتوانند در عرصه‌ علم و فناوری سرآمد باشند و در نتیجه حاشیه امنیت کشور و مملکت شان هم بیشتر خواهد شد. 
دکتر قناعتی افزود: از این رو، این اقدامات نه فقط اقداماتی برای پیشرفت اقتصادی، علمی، فناورانه، بایوتکنولوژی و یا تکنولوژی های زیستی ست، بلکه اقدامی برای تمامیت ارضی و امنیت کشور است و مسئله‌ بسیار مهمی که چندین وجه مختلف را در خود دارد و حمایت از این طرح ‌ها مهم و اساس حرکت دانشگاه است. 
سرپرست دانشگاه گفت: در این بازدید، جوان های خیلی خوب و با استعدادهای بسیار عالی را دیدم که برای کسب مهارت، دوره‌های طولانی را در خارج از کشور گذرانده اند و برای خدمت به کشور بازگشته اند. چنین جوانانی شایسته تقدیر هستند. باید این روحیه و فرهنگ را تقویت کرد و باوجود اینکه ممکن است سختی هایی وجود داشته باشد کمک کنیم تا ان شاءالله کار کشور به جلو پیش برود. 
دکتر قناعتی گفت: من اعتقاد دارم هر فردی که نگاه درستی به مدیریت دارد؛ محصول محور نگاه می کند و نهایتا محصولی که برای جامعه مفید است و به قولی علم نافع یا پژوهش نافع است را در نظر می گیرد. برای کشورهایی مانند کشور ما که بودجه محدود است؛ باید نگاه غالب به پژوهش، کاربردی باشد. پژوهش پایه، برای کشورهایی که بودجه های کلان دارند مطلوب است. باید پژوهش‌ها محصول محور باشد. ان شاءالله نتیجه محوری و جستجوی بازارهای هدف برای کاربردی کردن و سودآوری تحقیقات، بیشتر مد نظر باشد. 
خبرنگار: محبوبه نوروزی 

 

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *