مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

نشست هماهنگی چهارمین دوره جام جهانی کوچک، با حضور هنرمندان و ورزشکاران

دکتر قناعتی: از طریق ورزش پهلوانی، اخلاقیات را ترویج دهید

با رونمایی از طرح واره جام و یادمان چهارمین دوره جام جهانی کوچک، نشست هماهنگی با حضور هنرمندان و ورزشکاران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، در نشست هماهنگی چهارمین دوره جام جهانی کوچک که روز سه شنبه 17 اسفند 1400 در سالن دارالفنون برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان و ورزشکاران گفت: بسیار خوشحالم که در این جمع وزین، دوست داشتی و موثر هستم. در دنیایی که پیشرفت ها و دستاوردهای تکنولوژیک بشر نتوانسته به الگویی برای رفاقت، گذشت، پاکی و همه خوبی ها برسد که نشان از نقصان جدی دارد و باید برای آن فکری کرد.

وی کمونیسم و کاپیتالیسم را در ادعای نجات بشر شکست خورده خواند و گفت: کمونیسم ریشه حکومت را زد و کاپیتالیسم نیز اخلاقیات و خانواده را هدف قرار داد و از بین برد؛ قطعا اخلاقیات گمشده بشر است و باید برای آن فکری کرد.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه "همه مذهبی ها و غیرمذهبی ها بر این مسئله اتفاق نظر دارند که علم و دانش تنها راهی است که می توان از طریق آن به اخلاقیات و معنویات دست یافت" خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم فهم جامعه را بالا ببریم، می توانیم اخلاقیات را در آن متجلی کنیم. قطعا جام جهانی کوچک، مصداق امر زیبای دانش افزایی است که در قالب ورزش و هنر ظهور کرد لذا وظیفه هنرمندان و ورزشکاران در این زمینه بسیار سنگین است. قطعا دکتر نیما رضایی که افتخار علمی ما هستند و از دانشمندان یک درصد جهان هستند، نیز بار سنگینی در این زمینه بر عهده دارند.

دکتر قناعتی، ترویج اخلاقیات را از طریق فرهنگ سازی امکان پذیر خواند و گفت: دست تک تک ورزشکاران و هنرمندان را می بوسم و از آنها می خواهم به میدان بیایند چرا که متاسفانه اعتیاد در جامعه بیداد می کند.

وی افزود: اگر ورزش پهلوانی باشد و تنها برای کسب درآمد نباشد، می تواند کمک کند که ورزشکاران راه جوانمردی، سلامت، پاک بودن و دور بودن از فساد را ترویج کنند و امیدوارم این مسابقه بتواند مبدایی برای ترویج اخلاقیات در جامعه باشد و امیدوارم با کمک شما بتوان بهترین کارها را انجام داد.

در این نشست همچنین دکتر نیما رضایی، معاون بین الملل دانشکده پزشکی، به ارائه گزارشی از چگونگی شکل گیری ایده جام جهانی کوچک پرداخت و گفت: در دوره ای که مسئولیت مرکز طبی کودکان را بر عهده داشتم، تصمیم گرفتیم تا درهای بیمارستان را برای ورود هنرمندان، خیرین و ورزشکاران باز کنیم و از این طریق دوستان داوطلب کمک کردند تا بخش های کودکان بازسازی شود و فضای بهتری برای  بیماران ایجاد شود.

وی افزود: دوستانی از جمع فوتبالیست ها در حاشیه افتتاح بخش آمدند و با توجه به نزدیکی مسابقات جام جهانی، مقرر شد که جام جهانی کوچکی را شبیه سازی کنیم. بر این اساس هنرمندان و ورزشکاران بسیار خالصانه به کمک آمدند. بچه های ما نماد تیم ملی ایران شدند و بعد سه تیم از فوتبالیست ها، هنرمندان و اعضای هیئت رئیسه با کودکان بازی کردند.

دکتر رضایی، با ابراز خرسندی از برگزاری دور اول این جام، آن را یکی از معدود مواردی خواند که همگی خوشحال بودند و تصریح کرد: بنا داشتیم که چهارساله باشد اما بعد تصمیم گرفتیم که در بازه دوساله این مسابقات برگزار شود. مسئولیت های اجتماعی اگر درست انجام شود قطعا حس خوبی می تواند ایجاد نماید.

وی از بهبود امکانات در دوره های بعدی خبر داد و یادآور شد: دوره های بعدی مسابقات با تدارکات بهتری در زمین چمن برگزار شد. من خاطرات خوب زیادی دارم و متاسفانه خاطرات تلخ نیز دارم چرا که در حین سال های گذشته همانطور که این مسابقات کمک کرد تا سلامت روان در دل کودکان شکل بگیرد، دوتا از همکاران خوب و دوتا از کودکان تیم را هم از دست دادیم.

دکتر رضایی با بیان اینکه "مهم این نیست که چقدر زنده ایم اما مهم است که حال دلمان خوب باشد و تا آخرین لحظات بتوانیم کار تاثیرگذاری انجام دهیم" تاکید کرد: در دوره قبل حتی پزشکان مرکز طبی و دختران بیمار نیز بازی کردند و امیدوارم در خرداد ماه 1401 بتوانیم دوره چهارم آن را به خوبی برگزار کنیم.

در ادامه دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن قدردانی از هنرمندان گفت: دانشگاه رسالتی برای اجتماعی کردن علم بر عهده دارد و سلامت تنها نیز مختص درمان نیست. بخشی از بهبودی افرد به دلیل مسائل روحی روانی و انرژی که فرد در درون خود دارد رخ می دهد.

وی با بیان اینکه دکتر رضایی علاوه بر پیشتازی در نیکوکاری، در علم نیز پیشتاز هستند، خاطر نشان کرد: ایشان توانستند در سطح بین الملل نیز، گروهی را گردهم آورند و از ظرفیت های بین المللی نیز استفاده نمایند.

دکتر ترابی، از هنرمندان و ورزشکاران خواست تا در برنامه راهپیمایی نیز مشارکت نمایند و گفت: قطعا مشکلات در جامعه زیاد است اما بیش از هر چیز نیازمند امید در جامعه هستیم. نور امید می تواند ما را زنده نگاه دارد.

وی تمرکز بر خوبی و نیکی را موجب ازدیاد آن خواند و تاکید کرد: بر هر چه توجه کنیم زیاد می شود لذا توجه را به افراد موثر و با امید زیاد کنیم.

در ادامه حلما، از بازیکنان تیم فوتبال دختران شعری را برای دختران ایرانی خواند.

سپس هنرمندان و ورزشکاران پیشنهادها و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

کلمات کلیدی
نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *