مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: اگر خدا بخواهد هر سختی را به آسانی تبدیل می‌کند

رئیس دانشگاه در جلسه این هفته هیئت‌رئیسه با اشاره به فرارسیدن سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر گفت: پیروزی خرمشهر نمادی است که هر وقت احساس ضعف ایمان داشتیم و دچار شرک شدیم به یاد بیاوریم که اگر خدا بخواهد هر سختی را به آسانی تبدیل می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، در جلسه اول خرداد 1401 هیئت‌رئیسه دانشگاه، در سالن مدافعان سلامت با اشاره به فرارسیدن سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر گفت: این روز، تجلی آیه‌های قرآن و به فرموده امام خمینی (ره) یکی از ایام‌الله است.
وی افزود: روز آزادسازی خرمشهر برای کسانی که دنبال دلیل هستند و می‌گویند معجزه زنده کرده مرده توسط حضرت عیسی (ع) یا معجزه شق‌القمر را ندیده‌ایم می‌تواند گواه باشد زیرا خداوند برخی مواقع صحنه‌هایی را پیش می‌آورد تا انسان بفهمد که خدا تعیین‌کننده امور است.
رئیس دانشگاه با زنده کردن خاطره عملیات بیت المقدس گفت:  این عملیات دو بار به‌صورت جدی گره خورد و صدام نیز گفته بود که «اگر ایران بتواند خرمشهر را پس بگیرد کلید بصره را به آنها خواهم داد» افزود: پیروزی خرمشهر نمادی است که هر وقت احساس ضعف ایمان داشتیم و دچار شرک شدیم به یاد بیاوریم که اگر خدا بخواهد هر سختی را به آسانی تبدیل می‌کند و به نظرم اخلاص و پاکی رزمندگان رمز پیروزی در خرمشهر بود.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه یاری خدا در تاریخ 43 ساله انقلاب اسلامی بارها تکرار شده است؛ از 22 بهمن، فتح خرمشهر و جریانات سال 88 یاد کرد و افزود: یکی از سیاستمداران امریکا گفت بود که «جمهوری اسلامی سال بعد را نخواهد دید» اما مشاهده کردید که این‌گونه نشد البته ایشان الان دنیای فانی را ترک کرده است.
دکتر قناعتی با تأکید بر اینکه اگر خداگونه عمل کنیم و در مسیر الهی و آخرت گام برداریم خدا هم برکت خود را بر ما نازل می‌کند افزود: خداوند در قرآن وعده داده است که من و رسل من پیروز می‌شوند و چون وعده خدا حق است باید کاری کنیم که جزو یاوران رسل او باشیم.
رئیس دانشگاه با بیان خاطره‌ای از شهید علی یزدانی فرمانده سپاه سرخس که تبحر خاصی در منهدم کردن تانک دشمن با آرپی جی داشت افزود: عملیات فتح المبین و بیت المقدس برای نظامیان جهان قابل درک نبوده و نیست.

بحث جمعیت، بحثی فرا نظام است
دکتر قناعتی با اشاره به برگزاری اولین جلسه قرارگاه جمعیت گفت: مسئله جمعیت ربطی به بقای جمهوری اسلامی ندارد زیرا اگر حفره سیاه جمعیتی در کشور رخ دهد کشورهای همسایه ما که به‌شدت ازنظر جمعیتی سبز و جوان هستند خطر امنیتی خواهند بود. پیش‌بینی می‌شود جمعیت عراق تا 150 میلیون و پاکستان تا 400 میلیون افزایش جمعیت خواهند داشت و اگر افت جمعیت در ایران رخ دهد جمعیت پیر، سربار جامعه خواهند شد و هزاران مشکل سیاسی، اقتصادی و امنیتی به وجود خواهد آمد.
رئیس دانشگاه با تأکید بر اینکه بحث جمعیت، بحثی فرا نظام است گفت: بحث جمعیت بحث موجودیت این ملت است و ما که به جمهوری اسلامی اعتقاد داریم مسئولیتمان مضاعف می‌شود. حتی کسانی هم که به جمهوری اسلامی اعتقاد ندارند باید ملی فکر کنند و رسالت ملی ما این است که بجنبیم و روند را اصلاح کنیم.
دکتر قناعتی به همه معاونان خود تکلیف کرد هر یک از وظایف خود در زمینه افزایش جمعیت را احصا کنند و در ادامه تأکید کرد که مجوز هیچ کنگره‌ای را بدون اینکه یک سخنرانی در رابطه با مسئله جمعیت داشته باشد صادر نکنند و از معاون آموزشی دانشگاه نیز خواست بحث جمعیت را در کوریکولوم های آموزشی بیاورد.
در ادامه جلسه حسین نعمتیان مدیرگروه حسابرسی دیوان محاسبات استان تهران گزارشی از امور مالی دانشگاه ارائه کرد و دکتر سید فرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه برنامه‌های هفته آموزش و دکتر زنده‌دل رئیس بیمارستان رازی گزارش برنامه چهارساله بیمارستان رازی را تشریح کردند.
در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر مجید سیدقریشی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بخش‌هایی از نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر را همچون هفته‌های گذشته بررسی کرد.(مشروح سخنرانی)
توضیح اینکه در این جلسه، پویش یک دقیقه با مسئولان که این هفته به سخنان استادان دانشکده پزشکی اختصاص داشت برای اعضای هیئت‌رئیسه پخش شد.

کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *